Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

    Hei,

    Eilen alpina d10 ( eli e39 530 mutta käytänössä enemmän e60 bi-turbon moottorilla) ei käynistynyt enään iltapäivällä vaikka aamupäivällä toimi hyvin. Sitä ennenkin kaikki oli toiminut hyvin, mitä nyt viikon verran olen ehtinyt ajaa. Moottori siis pyörittää mutta ei käynistä.

    INPA'n mukaan ei vikoja ( ei autocom, tai bmw scannerin mukaan myöskään). Nokkien asentoanturi ok kun ei anna vika koodi ja näkee inpassa miten se pyörii. Tankin polttoaina pumppulta antaa se barin verran painetta. Vuotoja ei ole. Toisin kun e39 ja kuten e60 bt toista polttoainepumppua ei löydy kuskin pulen istuimen alta.

    Commonrialista otimme rahun kanssa putken irti ja aika laimeasti työnsi polttoaine ulos käynistyksen aikana, eli ei todellakaan 250-300barin verran mikä siinä pitäisi.

    Eli eiköhän se korkeapainepummpu on pimahtunut??

    Missä niitä voi korjata? Kun voin vaan kuvitella mitä alpina niistä haluaa...
    Last edited by EPDM; 17-04-2010, 16:28.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Sopiikohan sinne tavallisen 530d:n pumppu?
    Last edited by casino; 11-04-2010, 09:46. Reason: l.....
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #3
      Moi,

      Ja multa löytyy M57N2:n korkeapainepumppu. Selvitä minkälainen osa sinne sun Alpinaan käy, niin tiedetään paljon enemmän.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #4
        Se on ns alpina osa. Normi e39 kehittää max 1300 baria ja alpina osa 1600 baria. ... mutta so what jos se e90 330d kehittää about saman verran max painetta ja muutenkin siihen sopii ...katsotaan.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Radon
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 463
          • Suomi-Finland

          #5
          Originally posted by EPDM View Post
          Tankin polttoaina pumppulta antaa se barin verran painetta. Vuotoja ei ole. Toisin kun e39 ja kuten e60 bt toista polttoainepumppua ei löydy kuskin pulen istuimen alta.

          Commonrialista otimme rahun kanssa putken irti ja aika laimeasti työnsi polttoaine ulos käynistyksen aikana, eli ei todellakaan 250-300barin verran mikä siinä pitäisi.

          Eli eiköhän se korkeapainepummpu on pimahtunut??

          Missä niitä voi korjata? Kun voin vaan kuvitella mitä alpina niistä haluaa...

          Siirtopainehan pitäisi olla luokkaa 4bar, joten kyllä se vika on siellä suunnassa eikä korkeapainepumpussa, kokeapainehan ei voi nousta jos olette putken irroittaneet jos nyt tuossa sitä tarkoit. Eli vikakohteet, siirtopumpun sulake, rele, itse pumppu. Ihan ensiksi voi kuunnella että käynnistyykö se pumppu edes siellä tankissa.

          Korjaamoksi löytyy varmaan joku asiansa osaava bosch diesel center esim. http://diesel-oteko.fi/

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Radon View Post
            Siirtopainehan pitäisi olla luokkaa 4bar, joten kyllä se vika on siellä suunnassa eikä korkeapainepumpussa, kokeapainehan ei voi nousta jos olette putken irroittaneet jos nyt tuossa sitä tarkoit. Eli vikakohteet, siirtopumpun sulake, rele, itse pumppu. Ihan ensiksi voi kuunnella että käynnistyykö se pumppu edes siellä tankissa.

            Korjaamoksi löytyy varmaan joku asiansa osaava bosch diesel center esim. http://diesel-oteko.fi/
            Niin kuin otsikossa on niin tämä on ALPINA D10 ei 530d jollain maailmanlopun siirtopumpulla, eli tässä ei ole eikä kuulu olla siirtopumppua.

            Siinä myös ero korkeapainepumpuissa, ALPINAssa toimii <-1bar syötöllä kun taas normi M57 vaatii sen 3.5-4bar painetta.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Niin kuin otsikossa on niin tämä on ALPINA D10 ei 530d jollain maailmanlopun siirtopumpulla, eli tässä ei ole eikä kuulu olla siirtopumppua.

              Siinä myös ero korkeapainepumpuissa, ALPINAssa toimii <-1bar syötöllä kun taas normi M57 vaatii sen 3.5-4bar painetta.
              Tarkoitin siis siirtopumpulla tankkipumppua, vai meinaatko ettei siinä ole ollenkaan tankki/siirtopumppua?

              Tuo 1bar kuulostaa kyllä erikoiselta onko tuo ihan varmaa tietoa?

              Mutta jos auto menee kuitenkin osaavalle korjaamolle niin turhahan tätä on tämän enempää arpoa.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Jos nyt arvontalinjalle lähdetään ennen korkeapainepumpun uusintaa, niin vaihtaisin ensin sen pumpun kyljestä löytyvän painesäätimen. Ei mikään yleinen vika, mutta on noitakin tullut vastaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Jos nyt arvontalinjalle lähdetään ennen korkeapainepumpun uusintaa, niin vaihtaisin ensin sen pumpun kyljestä löytyvän painesäätimen. Ei mikään yleinen vika, mutta on noitakin tullut vastaan.
                  Eikö siitä tulis vikakoodi jos se on rikki?
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by sirkus View Post
                      Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)
                      Jep, ei noissa omissakaan keisseissä ole antanut muuta kuin koodin alhaisista paineista. Tosiaan tuon paineanturin saa poissuljettua, kun nyppää piuhan irti, menee kiinteälle kartalle.

                      Sen verran, että olikos D10:ssä rakenne muuten kuten M57:ssa, eli ei ole erillistä tulopuolen määräsäädintä pumpulla ja erikseen paineregulaattoria rail-putken päässä? Noinhan se on M57:sta poikkeavasti N-koneissa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        #12
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)
                        Olemme, eikä starttaa sille, eikä starttaa kun otetaan IMM anturin johto irti. Molemmista tulee vikakoodit.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jep, ei noissa omissakaan keisseissä ole antanut muuta kuin koodin alhaisista paineista. Tosiaan tuon paineanturin saa poissuljettua, kun nyppää piuhan irti, menee kiinteälle kartalle.

                          Sen verran, että olikos D10:ssä rakenne muuten kuten M57:ssa, eli ei ole erillistä tulopuolen määräsäädintä pumpulla ja erikseen paineregulaattoria rail-putken päässä? Noinhan se on M57:sta poikkeavasti N-koneissa.
                          Otin se paineanturi irti pumpun kyljestä ( sehän on heti esille sielä) mutta ei muutosta. Polttoainapainesensori toki on tuola takana mutta ei sekään antanut muut akun vikakoodi kun sen irottimme.

                          Nähtävästi se ei ole noin kuten kuvittelin että polttoaina tulis 2-300barilla ulos, mutta paine heti leikataan pois jos on vuoto. Toki rahun d10 vuoti tavaraa ihan kovalla paineella ulos polttoainepainesensorista kun laitettiin väärä anturi (530d) millä on eri kierre joten ...:think
                          Last edited by EPDM; 11-04-2010, 17:51.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by EPDM View Post
                            Commonrialista otimme rahun kanssa putken irti ja aika laimeasti työnsi polttoaine ulos käynistyksen aikana, eli ei todellakaan 250-300barin verran mikä siinä pitäisi.
                            Onko toi siis silmämääräisesti arvoitu? Railpainehan on kova mut määrällisesti kai sitä polttoainetta ei tuu mitenkään saavitolkulla..? Putki auki ilman vastapainetta paine ei siis kehity eikä suihkuta metrien etäisyydelle tota löpöä. Tämä nyt on lähinnä mutuilua koska en ole tohon railtekniikkaan niin kovin syvällisesti perehtynyt.

                            Onko tarkistettu ajeneston toiminta? Synkkaus?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Niin siis sinullako ei anna edes vikakoodia matalasta rail-paineesta? Löytyykö sieltä pumpun takapäästä tuollainen paineregulaattori (Nr.20)?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎