memebuy23buy

Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    #16
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niin siis sinullako ei anna edes vikakoodia matalasta rail-paineesta? Löytyykö sieltä pumpun takapäästä tuollainen paineregulaattori (Nr.20)?
    Ei anna. 80baria löytyy inpan mukaan.

    Löytyy ja kuten juuri editoin viimeinen kirjoutukseni sillä ei ollut vaikutusta käynistyksessä.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      #17
      Originally posted by Thuppu View Post
      Onko toi siis silmämääräisesti arvoitu? Railpainehan on kova mut määrällisesti kai sitä polttoainetta ei tuu mitenkään saavitolkulla..? Putki auki ilman vastapainetta paine ei siis kehity eikä suihkuta metrien etäisyydelle tota löpöä. Tämä nyt on lähinnä mutuilua koska en ole tohon railtekniikkaan niin kovin syvällisesti perehtynyt.

      Onko tarkistettu ajeneston toiminta? Synkkaus?
      On, joo tajusin ettei se ruiskuttaa kuten John Holmes parhaina päivinä...

      Inpan mukaan ei ole ajonesto ongelmia. Toki olen yrittänyt koodata avaimet ( virta päälle, paina lukitus nappulaa, ota avain virtalukosta ja paina 3x keskimäiseen nappulaa niin keskuslukitus menee pääle ja pois) mutta se lähinä vaikuttaa keskuslukituksen toimintaan
      Last edited by EPDM; 11-04-2010, 17:00.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #18
        Originally posted by EPDM View Post
        Otin se paineanturi irti pumpun kyljestä ( sehän on heti esille sielä) mutta ei muutosta.
        Siis paineregulaattori, ei anturi. Otitteko koko rerulaattorin irti vai sen liittimen? Jos tuon liittimen irrottaa, niin ei taida antaa paineita, kun kaikki karkaa paluulinjaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          Siis paineregulaattori, ei anturi. Otitteko koko rerulaattorin irti vai sen liittimen? Jos tuon liittimen irrottaa, niin ei taida antaa paineita, kun kaikki karkaa paluulinjaan.
          ok regulaattori...otin vaan se liitin irti. Eli se regulaattori (#20) itse pitää irottaa pumpusta?
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Originally posted by EPDM View Post
            ok regulaattori...otin vaan se liitin irti. Eli se regulaattori (#20) itse pitää irottaa pumpusta?
            Tuon paineregulaattorin toimintaa ei oikein mitenkään pysty testaamaan tai poissulkemaan viallisuutta. Taitaa paineet tulla siitä regulaattorin reiästä, jos se irrottaa, ei ole tullut tuota koitettua. Jos löytyy oskilloskooppi, niin sillä pystyisi arvioimaan mahdollista pumppuvikaa paineanturin kautta. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4624
              • Lahti.

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tuon paineregulaattorin toimintaa ei oikein mitenkään pysty testaamaan tai poissulkemaan viallisuutta. Taitaa paineet tulla siitä regulaattorin reiästä, jos se irrottaa, ei ole tullut tuota koitettua. Jos löytyy oskilloskooppi, niin sillä pystyisi arvioimaan mahdollista pumppuvikaa paineanturin kautta. KLIK
              Ei löydy...hyllysty löytyisi kyllä 13517787186 regulaattori mikä rakenteelisesti näyttäisi samanlaiselta. Vaikka se ei säätäisi oikeita paineita niin luulis että sen verran antaa että käynttiin menis...jos siinä omassa on vikaa???

              edit: perhana siinä on 3 jalkaa kun nykyisessä on vaan kaksi...
              Last edited by EPDM; 11-04-2010, 18:38.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #22
                Noniin eli, Itse en tiedä paljoakaan korkeapainepumpun henkimaailmasta mutta, kun tätä asiaa nyt vertasin omaan autooni missä railpaine anturin kierteiden välistä vuoti sen verran reilusti että 20l tuli 10km matkalla tavaraa läpi niin tuossa autossa railiputken irroituksen jälkeen ei olisi tullut tunnissakaan samaa määrää. Ja ymmärrän kyllä että paine ei ole sama kuin määrä/tuotto..

                -Mitään vikakoodeja ei tule mistään.

                -Startatessa rail paine noin 80bar, pitäisi testata jostain muusta autosta paljonko se on kun auto ei käynnisty esim.suuttimen johdot irti.

                -Pystyykö suuttimien ohivuotomittauksen tekemään(onko kukaan tehnyt?)startatessa niin että auto ei käynnisty. Tuohon tein ja eihän sieltä tietenkään mitään tullut kun paineet ovat vain sen 80bar.

                -Suutin vika on mielestäni tässä kohtaa kuitenkin pois suljettu.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Rahu View Post
                  -Pystyykö suuttimien ohivuotomittauksen tekemään(onko kukaan tehnyt?)startatessa niin että auto ei käynnisty. Tuohon tein ja eihän sieltä tietenkään mitään tullut kun paineet ovat vain sen 80bar.
                  Reilusti vuotava (ei silti vielä estä auton käynnistymistä) suutinhan tihkuu paluulinjaan jo 3-4 barin siirtopaineillakin, joten kyllä 80 barilla olisi jotain pitänyt näkyä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • KATKU
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 230
                    • Vaasa

                    #24
                    Moi
                    Mulla olis tollanen käytetty paineregulaattori. Irrotettu autosta 530 Da 12/99 regulaattorissa numero 0281002287. Ei mitään hajua käykö tohon alpinaan, mutta jos haluut koittaa sillä, niin täältä löytyy.

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      #25
                      Originally posted by KATKU View Post
                      Moi
                      Mulla olis tollanen käytetty paineregulaattori. Irrotettu autosta 530 Da 12/99 regulaattorissa numero 0281002287. Ei mitään hajua käykö tohon alpinaan, mutta jos haluut koittaa sillä, niin täältä löytyy.
                      Privailtu, ja kiitoksia jo etukäteen. Toivotaan että vikä on siinä...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #26
                        No niin olin juuri tuskailemassa saadakseen se paineregulaattori irti kun se on aika mahdottomassa paikassa että ei yksi kahdesta torx ruuvi millään konstilla pääsee käsiin vaikka olis minkäälaista nivel käytössä. Sitten sain alpinalta vastauksen eilisesta kyselystä missä sanottiin että tarkistakaa myös painesäätöventiilin tiivisteet. Se sijaitsee vesiletkujen alla öljytikun kohdalla. Noin tehtiin ja Bingo! Siinähän se todistus!

                        On se ihme että 5 sentin osa voi lammauttaa auton ihan täysin. No en tiedä saako nämä o renkaita erikseen, todennäköisesti pitää ostaa koko ventiili. Pääasia om että vika on löydetty
                        Last edited by EPDM; 01-10-2012, 22:55.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Tuo on juuri se osa mistä sanoin että multa puuttui koko tiiviste mutta se oli tuo isompi O-rengas! Hienoa että vika löytyi
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #28
                            Hyvä hyvä! Kuvan perusteella tuossa on ihan erikseen paineensäätöä varten purkki, johon tulee ilmeisesti linja korkeapainepumpulta ja lähtee jakotukille. Onko siinä pumpun perässä vielä erikseen tulopuolen määräsäädin? Tuosta Alpinan vastauksesta voinee päätellä, että kyseinen vika ei ole ihan harvinainen. Siltikin jää ihmetyttämään, miksi se ei antanut suoraan vikakoodia alhaisesta rail-paineesta?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • 500sarjalainen
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 136
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Mua ihmetyttää eniten miten tuo kone voi olla niin siisti.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #30
                                On ne herkkiä. Pennin osa menee ja auto kuolee täysin.


                                Originally posted by 500sarjalainen View Post
                                Mua ihmetyttää eniten miten tuo kone voi olla niin siisti.
                                Katoin kans samaa.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X