Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPDM
    replied


    Oishan siitä vielä enemmän voinnut saada irti mutta tämä riittää minulle.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    O-renkaiden vaihdon jälkeen ei voi olla huomaamatta että menohalut ovat aika eri luokassa kun ennen. Meidän hieman piristetty vastaava 330d e46 kun tuntui huomattavasti pirteimpi ennen "remonttia", mutta ei enään.

    Nyt perushuolto ja penkille jos siitä vielä hieman sais lisää potkua.

    Ikivanha topic, mutta paljonko sait irti alpina:sta penkissä ?

    Leave a comment:


  • Mikakk
    replied
    Itell oli toi sama käynnistymis vika, vikaahan tuli ehittyä semmon puol toista viikkoa ja se vikahan oli noissa o-renkaissa. Ja renkaat löytyivät nuilla osa-numeroilla.

    Leave a comment:


  • Jatti.t
    replied
    [QUOTE=Salonius;2122286]Hämeen Dieselin (Bosch Service) kuitissa seuraavilla numeroilla:
    F00VD38011 (o-rengas)
    F00N000066 (tukirengas)
    F00R0P1466 (laattatiivisterengas)

    En tiedä ovatko viralliset osanumerot,voin tarkastaa jos pussukat tallella pajalla.
    Osat löytyivät Boschilta ihan BMWn pumpun osanumeron perusteella,eli periaatteessa RealOEMista numero ja sillä Boschia myyvään liikkeeseen. Jos noi ylemmät numerot höpöjä...[/QUOTE

    Oli samat numerot itelläkin ja nyt on uudet tiivisteet paikallaan ja hyvin toimii nyt. Kiitos vaan tietoista.

    Leave a comment:


  • Salonius
    replied
    Hämeen Dieselin (Bosch Service) kuitissa seuraavilla numeroilla:
    F00VD38011 (o-rengas)
    F00N000066 (tukirengas)
    F00R0P1466 (laattatiivisterengas)

    En tiedä ovatko viralliset osanumerot,voin tarkastaa jos pussukat tallella pajalla.
    Osat löytyivät Boschilta ihan BMWn pumpun osanumeron perusteella,eli periaatteessa RealOEMista numero ja sillä Boschia myyvään liikkeeseen. Jos noi ylemmät numerot höpöjä...

    Leave a comment:


  • Jatti.t
    replied
    Tietäsköhän kukaan tuon o-renkaan ja tukirenkaan osa numerua jokka tulee tuohon paineensäätöventtiiliin?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    O-renkaiden vaihdon jälkeen ei voi olla huomaamatta että menohalut ovat aika eri luokassa kun ennen. Meidän hieman piristetty vastaava 330d e46 kun tuntui huomattavasti pirteimpi ennen "remonttia", mutta ei enään.

    Nyt perushuolto ja penkille jos siitä vielä hieman sais lisää potkua.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Mua ihmetyttää eniten miten tuo kone voi olla niin siisti.

    Kunnollinen liuotinpesuaine ja painepesuri.... niin siistiähän siinä on pakko tulla......



    _on kyllä todella siisti pata kyseessä. Ei taida olla paljon ajettu.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    No niin, teflon ja kumi o-renkaat vaihdettu ja taas moottori käynistyi heti...huh huh....

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    olkoon mitä oli mutta näitä sitten on useimpiä tässä motissa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    sorri, mutta nyt on aivan eri osa kyseessä. Kyseinen osa on painesäätöventiili ei regulaattori...on sellainen tunne ettei koko osa löydy BMW moottoreissa..
    Paineregulaattori = painesäätöventtiili = pressure regulator

    Leave a comment:


  • KATKU
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    sorri, mutta nyt on aivan eri osa kyseessä. Kyseinen osa on painesäätöventiili ei regulaattori...on sellainen tunne ettei koko osa löydy BMW moottoreissa.. Tai tän mukaan olis



    mutta se mainittu bmw osa ei löydy realoem.com sivusta.

    Joten pahoittelen katku nyt lähetit väärä osa tulemaan. Palautan sen toki heti.
    Saman näkönen se tossa sun kuvassa on. Se vihreä tiivistekkin on aivan saman näköinen. Tokihan ne voi olla sitten oikeesti luonnossa erilaisia.
    Mutta huomenna sekin selviää.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Heheh, se oli alpinalta. Heillä on nähtävästi kokonainen mioottori tuola näytille joten aina kun joku vika tulee niin voidaan osoittaa puupäille missä kyseinen osa on. Hyvä palvelu kyllä firman puolelta täytyy myöntää...
    Heh, kun nyt tarkemmin ajattelee niin eihän tota olisi edes voinu kuvata jos motti ei oo irti.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by KATKU View Post
    Moi
    Päset koittamaan jo huomenna. Lähetin regulaattorin sulle tänään, joten eiköhän se ole sulla huomenna. Siinä mun regulaattorissa on ehjä tua pieni tiiviste. Ei muutaku kokeilemaan
    sorri, mutta nyt on aivan eri osa kyseessä. Kyseinen osa on painesäätöventiili ei regulaattori...on sellainen tunne ettei koko osa löydy BMW moottoreissa.. Tai tän mukaan olis



    mutta se mainittu bmw osa ei löydy realoem.com sivusta.

    Joten pahoittelen katku nyt lähetit väärä osa tulemaan. Palautan sen toki heti.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    On ne herkkiä. Pennin osa menee ja auto kuolee täysin.



    Katoin kans samaa.
    Heheh, se oli alpinalta. Heillä on nähtävästi kokonainen moottori tuola näytille joten aina kun joku vika tulee niin voidaan osoittaa puupäille missä kyseinen osa on. Hyvä palvelu kyllä firman puolelta täytyy myöntää...
    Last edited by EPDM; 12-04-2010, 15:00.

    Leave a comment:

Working...
X