Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPDM
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Onko toi siis silmämääräisesti arvoitu? Railpainehan on kova mut määrällisesti kai sitä polttoainetta ei tuu mitenkään saavitolkulla..? Putki auki ilman vastapainetta paine ei siis kehity eikä suihkuta metrien etäisyydelle tota löpöä. Tämä nyt on lähinnä mutuilua koska en ole tohon railtekniikkaan niin kovin syvällisesti perehtynyt.

    Onko tarkistettu ajeneston toiminta? Synkkaus?
    On, joo tajusin ettei se ruiskuttaa kuten John Holmes parhaina päivinä...

    Inpan mukaan ei ole ajonesto ongelmia. Toki olen yrittänyt koodata avaimet ( virta päälle, paina lukitus nappulaa, ota avain virtalukosta ja paina 3x keskimäiseen nappulaa niin keskuslukitus menee pääle ja pois) mutta se lähinä vaikuttaa keskuslukituksen toimintaan
    Last edited by EPDM; 11-04-2010, 18:00.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niin siis sinullako ei anna edes vikakoodia matalasta rail-paineesta? Löytyykö sieltä pumpun takapäästä tuollainen paineregulaattori (Nr.20)?
    Ei anna. 80baria löytyy inpan mukaan.

    Löytyy ja kuten juuri editoin viimeinen kirjoutukseni sillä ei ollut vaikutusta käynistyksessä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Niin siis sinullako ei anna edes vikakoodia matalasta rail-paineesta? Löytyykö sieltä pumpun takapäästä tuollainen paineregulaattori (Nr.20)?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Commonrialista otimme rahun kanssa putken irti ja aika laimeasti työnsi polttoaine ulos käynistyksen aikana, eli ei todellakaan 250-300barin verran mikä siinä pitäisi.
    Onko toi siis silmämääräisesti arvoitu? Railpainehan on kova mut määrällisesti kai sitä polttoainetta ei tuu mitenkään saavitolkulla..? Putki auki ilman vastapainetta paine ei siis kehity eikä suihkuta metrien etäisyydelle tota löpöä. Tämä nyt on lähinnä mutuilua koska en ole tohon railtekniikkaan niin kovin syvällisesti perehtynyt.

    Onko tarkistettu ajeneston toiminta? Synkkaus?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jep, ei noissa omissakaan keisseissä ole antanut muuta kuin koodin alhaisista paineista. Tosiaan tuon paineanturin saa poissuljettua, kun nyppää piuhan irti, menee kiinteälle kartalle.

    Sen verran, että olikos D10:ssä rakenne muuten kuten M57:ssa, eli ei ole erillistä tulopuolen määräsäädintä pumpulla ja erikseen paineregulaattoria rail-putken päässä? Noinhan se on M57:sta poikkeavasti N-koneissa.
    Otin se paineanturi irti pumpun kyljestä ( sehän on heti esille sielä) mutta ei muutosta. Polttoainapainesensori toki on tuola takana mutta ei sekään antanut muut akun vikakoodi kun sen irottimme.

    Nähtävästi se ei ole noin kuten kuvittelin että polttoaina tulis 2-300barilla ulos, mutta paine heti leikataan pois jos on vuoto. Toki rahun d10 vuoti tavaraa ihan kovalla paineella ulos polttoainepainesensorista kun laitettiin väärä anturi (530d) millä on eri kierre joten ...:think
    Last edited by EPDM; 11-04-2010, 17:51.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)
    Olemme, eikä starttaa sille, eikä starttaa kun otetaan IMM anturin johto irti. Molemmista tulee vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)
    Jep, ei noissa omissakaan keisseissä ole antanut muuta kuin koodin alhaisista paineista. Tosiaan tuon paineanturin saa poissuljettua, kun nyppää piuhan irti, menee kiinteälle kartalle.

    Sen verran, että olikos D10:ssä rakenne muuten kuten M57:ssa, eli ei ole erillistä tulopuolen määräsäädintä pumpulla ja erikseen paineregulaattoria rail-putken päässä? Noinhan se on M57:sta poikkeavasti N-koneissa.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Joo tulee vikakoodi rail paine liian matala eli ihan sama ku ite railpumppu olisi rikki. Kannattaa siis koittaa vaihtaa tuo määränsäätöventtiili. Oletteko koittaneet irroittaa railpaine anturin johdon (silloin auton tulisi käynnistyä jos tuossa anturissa on vikaa)

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos nyt arvontalinjalle lähdetään ennen korkeapainepumpun uusintaa, niin vaihtaisin ensin sen pumpun kyljestä löytyvän painesäätimen. Ei mikään yleinen vika, mutta on noitakin tullut vastaan.
    Eikö siitä tulis vikakoodi jos se on rikki?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jos nyt arvontalinjalle lähdetään ennen korkeapainepumpun uusintaa, niin vaihtaisin ensin sen pumpun kyljestä löytyvän painesäätimen. Ei mikään yleinen vika, mutta on noitakin tullut vastaan.

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Niin kuin otsikossa on niin tämä on ALPINA D10 ei 530d jollain maailmanlopun siirtopumpulla, eli tässä ei ole eikä kuulu olla siirtopumppua.

    Siinä myös ero korkeapainepumpuissa, ALPINAssa toimii <-1bar syötöllä kun taas normi M57 vaatii sen 3.5-4bar painetta.
    Tarkoitin siis siirtopumpulla tankkipumppua, vai meinaatko ettei siinä ole ollenkaan tankki/siirtopumppua?

    Tuo 1bar kuulostaa kyllä erikoiselta onko tuo ihan varmaa tietoa?

    Mutta jos auto menee kuitenkin osaavalle korjaamolle niin turhahan tätä on tämän enempää arpoa.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Radon View Post
    Siirtopainehan pitäisi olla luokkaa 4bar, joten kyllä se vika on siellä suunnassa eikä korkeapainepumpussa, kokeapainehan ei voi nousta jos olette putken irroittaneet jos nyt tuossa sitä tarkoit. Eli vikakohteet, siirtopumpun sulake, rele, itse pumppu. Ihan ensiksi voi kuunnella että käynnistyykö se pumppu edes siellä tankissa.

    Korjaamoksi löytyy varmaan joku asiansa osaava bosch diesel center esim. http://diesel-oteko.fi/
    Niin kuin otsikossa on niin tämä on ALPINA D10 ei 530d jollain maailmanlopun siirtopumpulla, eli tässä ei ole eikä kuulu olla siirtopumppua.

    Siinä myös ero korkeapainepumpuissa, ALPINAssa toimii <-1bar syötöllä kun taas normi M57 vaatii sen 3.5-4bar painetta.

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Tankin polttoaina pumppulta antaa se barin verran painetta. Vuotoja ei ole. Toisin kun e39 ja kuten e60 bt toista polttoainepumppua ei löydy kuskin pulen istuimen alta.

    Commonrialista otimme rahun kanssa putken irti ja aika laimeasti työnsi polttoaine ulos käynistyksen aikana, eli ei todellakaan 250-300barin verran mikä siinä pitäisi.

    Eli eiköhän se korkeapainepummpu on pimahtunut??

    Missä niitä voi korjata? Kun voin vaan kuvitella mitä alpina niistä haluaa...

    Siirtopainehan pitäisi olla luokkaa 4bar, joten kyllä se vika on siellä suunnassa eikä korkeapainepumpussa, kokeapainehan ei voi nousta jos olette putken irroittaneet jos nyt tuossa sitä tarkoit. Eli vikakohteet, siirtopumpun sulake, rele, itse pumppu. Ihan ensiksi voi kuunnella että käynnistyykö se pumppu edes siellä tankissa.

    Korjaamoksi löytyy varmaan joku asiansa osaava bosch diesel center esim. http://diesel-oteko.fi/

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Se on ns alpina osa. Normi e39 kehittää max 1300 baria ja alpina osa 1600 baria. ... mutta so what jos se e90 330d kehittää about saman verran max painetta ja muutenkin siihen sopii ...katsotaan.

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Moi,

    Ja multa löytyy M57N2:n korkeapainepumppu. Selvitä minkälainen osa sinne sun Alpinaan käy, niin tiedetään paljon enemmän.

    Leave a comment:

Working...
X