Alpina D10/e39 530d ei käynisty-. Taas toimii, 2€ korjauksella!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• KATKU
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Yes tästähän selviää kahdella eurolla!. Pieni netti haku osanumerolla ja tuli

firma tietoon. Ventiili itse maksaa about 250€ mutta saahan ne o-renkaat erikseen. Saapuu saksasta huomenna joten eiköhän loppuviikossa taas ollaan tienpäälle.

Yksi outo juttu on että minulla on kaksi virheatä kumi o-renkaita, kun yksi pitää olla juuri sellainen ja toinen ruskea teflon mainen. Eli ei ihme ettei kestänyt. Ja jos rahulle oli melkein vastaava juttu niin joku Boschilta sais saada potku persukseen.
    Moi
    Päset koittamaan jo huomenna. Lähetin regulaattorin sulle tänään, joten eiköhän se ole sulla huomenna. Siinä mun regulaattorissa on ehjä tua pieni tiiviste. Ei muutaku kokeilemaan

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Yes tästähän selviää kahdella eurolla!. Pieni netti haku osanumerolla ja tuli

firma tietoon. Ventiili itse maksaa about 250€ mutta saahan ne o-renkaat erikseen. Saapuu saksasta huomenna joten eiköhän loppuviikossa taas ollaan tienpäälle.

Yksi outo juttu on että minulla on kaksi vihreitä kumi o-renkaita, kun yksi pitää olla juuri sellainen ja toinen ruskea teflon mainen. Eli ei ihme ettei kestänyt. Ja jos rahulle oli melkein vastaava juttu niin joku Boschilta sais saada potku persukseen.

Last edited by EPDM; 12-04-2010, 14:40.

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    On ne herkkiä. Pennin osa menee ja auto kuolee täysin.

Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Mua ihmetyttää eniten miten tuo kone voi olla niin siisti.
    Katoin kans samaa.

Leave a comment:

• 500sarjalainen
    replied
    Mua ihmetyttää eniten miten tuo kone voi olla niin siisti.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Hyvä hyvä! Kuvan perusteella tuossa on ihan erikseen paineensäätöä varten purkki, johon tulee ilmeisesti linja korkeapainepumpulta ja lähtee jakotukille. Onko siinä pumpun perässä vielä erikseen tulopuolen määräsäädin? Tuosta Alpinan vastauksesta voinee päätellä, että kyseinen vika ei ole ihan harvinainen. Siltikin jää ihmetyttämään, miksi se ei antanut suoraan vikakoodia alhaisesta rail-paineesta?

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Tuo on juuri se osa mistä sanoin että multa puuttui koko tiiviste mutta se oli tuo isompi O-rengas! Hienoa että vika löytyi

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    No niin olin juuri tuskailemassa saadakseen se paineregulaattori irti kun se on aika mahdottomassa paikassa että ei yksi kahdesta torx ruuvi millään konstilla pääsee käsiin vaikka olis minkäälaista nivel käytössä. Sitten sain alpinalta vastauksen eilisesta kyselystä missä sanottiin että tarkistakaa myös painesäätöventiilin tiivisteet. Se sijaitsee vesiletkujen alla öljytikun kohdalla. Noin tehtiin ja Bingo! Siinähän se todistus!

On se ihme että 5 sentin osa voi lammauttaa auton ihan täysin. No en tiedä saako nämä o renkaita erikseen, todennäköisesti pitää ostaa koko ventiili. Pääasia om että vika on löydetty
    Last edited by EPDM; 01-10-2012, 23:55.

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Originally posted by KATKU View Post
    Moi
    Mulla olis tollanen käytetty paineregulaattori. Irrotettu autosta 530 Da 12/99 regulaattorissa numero 0281002287. Ei mitään hajua käykö tohon alpinaan, mutta jos haluut koittaa sillä, niin täältä löytyy.
    Privailtu, ja kiitoksia jo etukäteen. Toivotaan että vikä on siinä...

Leave a comment:

• KATKU
    replied
    Moi
    Mulla olis tollanen käytetty paineregulaattori. Irrotettu autosta 530 Da 12/99 regulaattorissa numero 0281002287. Ei mitään hajua käykö tohon alpinaan, mutta jos haluut koittaa sillä, niin täältä löytyy.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    -Pystyykö suuttimien ohivuotomittauksen tekemään(onko kukaan tehnyt?)startatessa niin että auto ei käynnisty. Tuohon tein ja eihän sieltä tietenkään mitään tullut kun paineet ovat vain sen 80bar.
    Reilusti vuotava (ei silti vielä estä auton käynnistymistä) suutinhan tihkuu paluulinjaan jo 3-4 barin siirtopaineillakin, joten kyllä 80 barilla olisi jotain pitänyt näkyä.

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Noniin eli, Itse en tiedä paljoakaan korkeapainepumpun henkimaailmasta mutta, kun tätä asiaa nyt vertasin omaan autooni missä railpaine anturin kierteiden välistä vuoti sen verran reilusti että 20l tuli 10km matkalla tavaraa läpi niin tuossa autossa railiputken irroituksen jälkeen ei olisi tullut tunnissakaan samaa määrää. Ja ymmärrän kyllä että paine ei ole sama kuin määrä/tuotto..

-Mitään vikakoodeja ei tule mistään.

-Startatessa rail paine noin 80bar, pitäisi testata jostain muusta autosta paljonko se on kun auto ei käynnisty esim.suuttimen johdot irti.

-Pystyykö suuttimien ohivuotomittauksen tekemään(onko kukaan tehnyt?)startatessa niin että auto ei käynnisty. Tuohon tein ja eihän sieltä tietenkään mitään tullut kun paineet ovat vain sen 80bar.

-Suutin vika on mielestäni tässä kohtaa kuitenkin pois suljettu.

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuon paineregulaattorin toimintaa ei oikein mitenkään pysty testaamaan tai poissulkemaan viallisuutta. Taitaa paineet tulla siitä regulaattorin reiästä, jos se irrottaa, ei ole tullut tuota koitettua. Jos löytyy oskilloskooppi, niin sillä pystyisi arvioimaan mahdollista pumppuvikaa paineanturin kautta. KLIK
    Ei löydy...hyllysty löytyisi kyllä 13517787186 regulaattori mikä rakenteelisesti näyttäisi samanlaiselta. Vaikka se ei säätäisi oikeita paineita niin luulis että sen verran antaa että käynttiin menis...jos siinä omassa on vikaa???

edit: perhana siinä on 3 jalkaa kun nykyisessä on vaan kaksi...
    Last edited by EPDM; 11-04-2010, 19:38.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    ok regulaattori...otin vaan se liitin irti. Eli se regulaattori (#20) itse pitää irottaa pumpusta?
    Tuon paineregulaattorin toimintaa ei oikein mitenkään pysty testaamaan tai poissulkemaan viallisuutta. Taitaa paineet tulla siitä regulaattorin reiästä, jos se irrottaa, ei ole tullut tuota koitettua. Jos löytyy oskilloskooppi, niin sillä pystyisi arvioimaan mahdollista pumppuvikaa paineanturin kautta. KLIK

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Siis paineregulaattori, ei anturi. Otitteko koko rerulaattorin irti vai sen liittimen? Jos tuon liittimen irrottaa, niin ei taida antaa paineita, kun kaikki karkaa paluulinjaan.
    ok regulaattori...otin vaan se liitin irti. Eli se regulaattori (#20) itse pitää irottaa pumpusta?

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Otin se paineanturi irti pumpun kyljestä ( sehän on heti esille sielä) mutta ei muutosta.
    Siis paineregulaattori, ei anturi. Otitteko koko rerulaattorin irti vai sen liittimen? Jos tuon liittimen irrottaa, niin ei taida antaa paineita, kun kaikki karkaa paluulinjaan.

Leave a comment:

Working...
X