Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kojelauta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by kartsa66 View Post
    Joo, nyt mittasin johdot, olivat ok. Siilin liittimelle tulee jännite. Maadoituksesta en osaa sanoa mutta puhallinhan ei toiminut vaikka syötin sille virtaa toisesta akusta jonka kautta tietysti maadoituskin. Oliskohan puhaltimessa joku johto poikki tai jotain ja liikahtanut yhteen kun irroitin sen. Myönnetään, perin kummallinen juttu...
    Puhaltimessa voi olla hiilet tai se akselin kupariosa loppu. Nyt akseli heilahti vähän eri kohtaan ja moottori lähtikin pyörimään.
    E39 528iA

    Comment

    • kartsa66
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 20
      • Finland, Vantaa

      #17
      Originally posted by TJJ View Post
      Puhaltimessa voi olla hiilet tai se akselin kupariosa loppu. Nyt akseli heilahti vähän eri kohtaan ja moottori lähtikin pyörimään.
      Noh, huomenna haen uuden puhaltimen ja kasailen auton. Katotaan sitten mitä tapahtuu.

      Comment

      • kartsa66
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 20
        • Finland, Vantaa

        #18
        Originally posted by TJJ View Post
        Puhaltimessa voi olla hiilet tai se akselin kupariosa loppu. Nyt akseli heilahti vähän eri kohtaan ja moottori lähtikin pyörimään.
        Jep jep.. Nyt vaihdettu uusi orkkis puhallin paikalleen ja kojelauta kasattu, ylimääräisiä osia yms. ei jäänyt kuin n.40cm kuminen nauha, jostain hanskalokeron seutuvilta. Tietääkö joku mihin se kuuluu, itse en paikkaa sille keksinyt. Aikaa koko hommaan meni n. 10h, seuraava menis varmaan puolet nopeammin.
        Tosiaan, kokeilin heilutella vanhaa puhallinta ja johan alkoi pätkiä, on siis viallinen.
        Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille vinkeistä yms.

        Comment

        • kartsa66
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 20
          • Finland, Vantaa

          #19
          Originally posted by kartsa66 View Post
          Jep jep.. Nyt vaihdettu uusi orkkis puhallin paikalleen ja kojelauta kasattu, ylimääräisiä osia yms. ei jäänyt kuin n.40cm kuminen nauha, jostain hanskalokeron seutuvilta. Tietääkö joku mihin se kuuluu, itse en paikkaa sille keksinyt. Aikaa koko hommaan meni n. 10h, seuraava menis varmaan puolet nopeammin.
          Tosiaan, kokeilin heilutella vanhaa puhallinta ja johan alkoi pätkiä, on siis viallinen.
          Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille vinkeistä yms.
          No niin, ongelmat jatkuu.. . Eli lämppärin puhallin toimii nyt ok mutta puhaltaa aina samanlaista ilmaa (tod. näk. ulkoilmaa) vaikka kääntää nupit kaakkoon. Autossa on manuaali-ilmastointi mutta sekään ei viilennä. Voiko olla vika sisätilan anturissa, alkuperäisen siilin laitoin takaisin koska sen vaihto ei vaikuttanut puhaltimen toimintaan.. loppuu älli ja hermot..

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #20
            Originally posted by kartsa66 View Post
            No niin, ongelmat jatkuu.. . Eli lämppärin puhallin toimii nyt ok mutta puhaltaa aina samanlaista ilmaa (tod. näk. ulkoilmaa) vaikka kääntää nupit kaakkoon. Autossa on manuaali-ilmastointi mutta sekään ei viilennä. Voiko olla vika sisätilan anturissa, alkuperäisen siilin laitoin takaisin koska sen vaihto ei vaikuttanut puhaltimen toimintaan.. loppuu älli ja hermot..

            Oisko kasauksessa joku läppä tms. voinut mennä väärin? :think
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • kartsa66
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 20
              • Finland, Vantaa

              #21
              Originally posted by fastandfurious View Post
              Oisko kasauksessa joku läppä tms. voinut mennä väärin? :think
              Mielestäni ei. Mihinkään ilmakanaviin ei tarvinnut koskea, läpät kyllä muuttavat asentoaan kun vääntää valitsimesta. Yhden läpän vaijeri piti irroittaa mutta sen laitoin takaisin niin kuin se olikin..

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Itse vaihdoin juuri siilin uuteen Varaosamaailmasta ostettuun (ainut paikka mistä sai suoraan hyllystä) ja tuo uusi on rakenteeltaan aika erinäköinen kuin vanha. Sainkohan jonkun sekunda tarvikeosan vai onko myös alkuperäiset muuttuneet ensimmäisistä malleista? Alkuperäisessä näytti olevan valmistusvuosi 98, joten aikaisemmin ei ole vaihdettu. Tämä alkuperäinen oli täysin metalli runkoinen ja paksummilla ja harvemmilla jäähdytystapeilla kun taas uusi on muovirunkoinen ja jäähdytystapit ovat pienemmät ja niitä on selvästi enemmän.

                Siilin vaihto on kyllä helppo ja vastus on aika hyvin näkyvissäkin kun nykäisee hanskalokeron alapuolelta muovin pois.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #23
                  Originally posted by markok View Post
                  Itse vaihdoin juuri siilin uuteen Varaosamaailmasta ostettuun (ainut paikka mistä sai suoraan hyllystä) ja tuo uusi on rakenteeltaan aika erinäköinen kuin vanha. Sainkohan jonkun sekunda tarvikeosan vai onko myös alkuperäiset muuttuneet ensimmäisistä malleista? Alkuperäisessä näytti olevan valmistusvuosi 98, joten aikaisemmin ei ole vaihdettu. Tämä alkuperäinen oli täysin metalli runkoinen ja paksummilla ja harvemmilla jäähdytystapeilla kun taas uusi on muovirunkoinen ja jäähdytystapit ovat pienemmät ja niitä on selvästi enemmän.

                  Siilin vaihto on kyllä helppo ja vastus on aika hyvin näkyvissäkin kun nykäisee hanskalokeron alapuolelta muovin pois.
                  En tiedä onko omasi tarvike vai nou, mutta alkuperäinen on muuttunut ainakin 2 kertaan. Jäähdytystä on parannettu, siltikin noita tuntuu menevän viimeisistäkin vuosimalleista.
                  Omassakin (valm. -02/10) vaihdettu takuuseen jo 2004...

                  Comment

                  • Kinner
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 99
                    • jyväskylä

                    #24
                    olisiko jollain ideaa kun ei tule virtaa etuvastukselle muutakuin kelta/vihr johdolle. hansikaslokeron taakse isolle 50amp sulakkeelle ei myöskään tule virtaa.sen sulakkeen vieressä on kaksi pientä relettä yks abs rele ja sit joku sininen iso rele,onko näistä joku lämppärille?ja kyseessä 523 vm97
                    käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                    ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                    PärräSuzuki gsx-r 750-00
                    ex e39 523i sedan-97
                    ex Kawasaki zzr600-93
                    ex e34 525tdsa Touring-92
                    ex e34 524td sedan-90
                    ex e30 324tdic sedan-88

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎