e39 separaattori rikki?
Collapse
X
-
523 e39
Mulla kans kuuluu siinä +-900 kierroksilla niin kun joku ahdistais kierroksia ja täristää koko autoa pikkuisen. pitäis käydä letkut läpi ettei ole mitään suuria vuotoja. Olikos tuon separaattorin vaihto hankalaa? On täällä vissiin siitä kirjoiteltu, mutta en nyt justiin löytänyt siitä juttua.
...... Olihan tuossa juttua... Saakos tuon vanhan separaattorin purettua ja putsattua? Jos kokeilis ensi putsata ennemikö hakee uuden-Last edited by janke; 01-05-2011, 17:52.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMulla kans kuuluu siinä +-900 kierroksilla niin kun joku ahdistais kierroksia ja täristää koko autoa pikkuisen. pitäis käydä letkut läpi ettei ole mitään suuria vuotoja. Olikos tuon separaattorin vaihto hankalaa? On täällä vissiin siitä kirjoiteltu, mutta en nyt justiin löytänyt siitä juttua.
...... Olihan tuossa juttua... Saakos tuon vanhan separaattorin purettua ja putsattua? Jos kokeilis ensi putsata ennemikö hakee uuden-
Vaihto ei itsessään ole hirmu hankala juttu. Ilmanputsari pois niin saa hieman muttereita auki ja öljynsuodattimen kansi pois niin sitä kautta se separaattorikin tulee pois.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostIlman putsari irti. -->ruuvit irti, pujottelu että saa vanhan pois--> ja sitten käänteisessä järjestyksessä.
Vaihda samalla letkut.
Tulee pois siitä öljynsuodattimen yläpuolelta kun ottaa sen suodatin tötterön kannen pois. Pikku pujottelu.
Päteekö sama separaattorin vaihto-ohje 520i pre 98:iin?
Mitä tuon öljykorkin irroituksessa pitäisi tapahtua? Siis jos separaattori ehjä tai rikki?
Olisikohan jotain paikkoja josta imuvuotoja joita kannattaisi vielä tarkastaa? Ruvennut tyhjäkäynti
takkuamaan hiljalleen. Etenkin kylmänä saattaa sammua ja lämpöisempänä tyhjäkäynti vaellella.Last edited by Uffa; 26-08-2012, 19:48.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Ilmeisesti tossa M52B20 koneessa on erilainen separaattori kuin M52B25:ssa? RealOem tuntuis niin väittävän.
Vikakoodit ei antaneet muuta kuin Fuel trim limit bank 1 ja
Fuel trim limit bank 2, mikäs tuo on?
Edit: Löytyi näköjään että on imuvuoto todennäköisin vaihtoehto. No separaattori tilattu, 120€ letkuineen marmorilta. Tyyristä.Last edited by Uffa; 27-08-2012, 12:31.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Noniin, separaattori ja letkut vaihdettu, tyhjäkäynti palautui normaaliksi eikä enää vaella. Ei kyllä mahtunut vanha tulemaan pois ennenkuin irroitti ohjaustehostimen säiliön.
tehojakan ei tullut lisää. VAnha separaattosin kalvo oli reunasta murtunut. Ja öljytikulle menevä letku kunnon purukumia.
Joku outo siritys alkoi kuulumaan , mutta vain tyhjäkäynnillä. Joku imuvuotoko vielä vai mikä?Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
E39 - Pitääkö purkaa koko imusarja?
Pitääkö purkaa koko imusarja? Peukalo meni keskelle kämmentä. (varsinainen kysysmys viimeisessä kappaleessa)
Tulipa hankittua E39 - 2,0iA - 9/98, yli 250tkm, eli liitytyä elämäntapa-autoilijaksi... 'misson jakari?'
Muutama tuhat km menikin vallan mainiosti, mitä nyt pientä vapinaa havaittavissa joillakin nopuksilla, mutta ei kuitenkaan häiriöksi,
koska olin mukamas hiukan ottanut selvää mahdollisista ongelmista.
No eräänä päivänä tuo sitten jätti liikennevaloihin enää suostumatta käynnistymään. Starttasi kyllä.
Hinaukseksihan se meni. Lainaksi sitten ODB-lukija ja vikakoodit P0170 ja P0173 tuli esille.
Edeltävät oireet olivat seuraavanlaisia:
- 2. päivän aamuna ennen ei startannut kertahipaisulla kuten aikaisemmin. Reilulla kiihdytyksellä tuntui pientä nykimistä. loppupäivän toimii moitteettomasti
- 1. päivän aamuna kolmannella käyntiin. Pientä nykimistä reilulla kiihdytyksellä
- ko. aamuna kolmannella käyntiin. Noin 10 km:n jälkeen valoista lähtiessä otti ja sammui!
No testaillessa tuli starttailtua niin paljon että akku meni hiljaiseksi. Kummasti alkoi vilkut räppäilemään kun näytti virta-avainta ja siinä se sitteon olikin.
Akun navat irti, putsaus ja lataukseen. Sitten purin osia että sain puhdistetuksi ilmamassamittarin sillä CRC-cleanerilla,
ja poistin jo takapenkin koputellakseni pa-pumppua esille ottaakseni, mutta kuitenkin laitoin tuon ilmamassamittarin paikalleen ja avot,
kertalaakista käyntiin.
Koodien nollaus ja pienelle lenkille. Koodit palasivat, ja täyskaasulla kiihdyttäessä empii hiukan kiihtyy, ja taas empii ja kiihtyy.
Muuten kiihdyttäessä ja ajettaessa ei tunnu ongelmia olevan.
Ajattelimpa tehdä hiukan perusteelisemman 'perus'-huollon (luettuani näitä sivuja) välttääkseni uusien yllätyksien tulon,
kun en tiedä mitä vehkeelle on viimeksi tehty (oletuksena että vain ajettu ja 'nollailtu').
Nyt sitten tuli ongelmia, kun separaattoriin (osaan 2) yritän päästä käsiksi, niin kuinka paljon pitää purkaa.
Tuntuu että koko imusarjahärpäke pitäisi ottaa pois edestä, kun kaikenlaista osaa tuossa edessä.F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostPitääkö purkaa koko imusarja? Peukalo meni keskelle kämmentä. (varsinainen kysysmys viimeisessä kappaleessa)
Tulipa hankittua E39 - 2,0iA - 9/98, yli 250tkm, eli liitytyä elämäntapa-autoilijaksi... 'misson jakari?'
Muutama tuhat km menikin vallan mainiosti, mitä nyt pientä vapinaa havaittavissa joillakin nopuksilla, mutta ei kuitenkaan häiriöksi,
koska olin mukamas hiukan ottanut selvää mahdollisista ongelmista.
No eräänä päivänä tuo sitten jätti liikennevaloihin enää suostumatta käynnistymään. Starttasi kyllä.
Hinaukseksihan se meni. Lainaksi sitten ODB-lukija ja vikakoodit P0170 ja P0173 tuli esille.
Edeltävät oireet olivat seuraavanlaisia:
- 2. päivän aamuna ennen ei startannut kertahipaisulla kuten aikaisemmin. Reilulla kiihdytyksellä tuntui pientä nykimistä. loppupäivän toimii moitteettomasti
- 1. päivän aamuna kolmannella käyntiin. Pientä nykimistä reilulla kiihdytyksellä
- ko. aamuna kolmannella käyntiin. Noin 10 km:n jälkeen valoista lähtiessä otti ja sammui!
No testaillessa tuli starttailtua niin paljon että akku meni hiljaiseksi. Kummasti alkoi vilkut räppäilemään kun näytti virta-avainta ja siinä se sitteon olikin.
Akun navat irti, putsaus ja lataukseen. Sitten purin osia että sain puhdistetuksi ilmamassamittarin sillä CRC-cleanerilla,
ja poistin jo takapenkin koputellakseni pa-pumppua esille ottaakseni, mutta kuitenkin laitoin tuon ilmamassamittarin paikalleen ja avot,
kertalaakista käyntiin.
Koodien nollaus ja pienelle lenkille. Koodit palasivat, ja täyskaasulla kiihdyttäessä empii hiukan kiihtyy, ja taas empii ja kiihtyy.
Muuten kiihdyttäessä ja ajettaessa ei tunnu ongelmia olevan.
Ajattelimpa tehdä hiukan perusteelisemman 'perus'-huollon (luettuani näitä sivuja) välttääkseni uusien yllätyksien tulon,
kun en tiedä mitä vehkeelle on viimeksi tehty (oletuksena että vain ajettu ja 'nollailtu').
Nyt sitten tuli ongelmia, kun separaattoriin (osaan 2) yritän päästä käsiksi, niin kuinka paljon pitää purkaa.
Tuntuu että koko imusarjahärpäke pitäisi ottaa pois edestä, kun kaikenlaista osaa tuossa edessä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post
Mutta, ei tarvi ottaa imusarjaa mielestäni irti, kun vaihtaa separaattorin!:thinkLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostÖljynsuodattimen kotelon kansi pois ja siitä kautta se separaattori tulee pois. Tai näin ainakin M52B28 koneen kanssa. Niin E36 kuin E39 tapauksessa.320d -02
Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
Astra 1.6 -00
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAnteeksi kirjoitus virheeni... ollut vähän liikaa viimeaikoina.
Näyttäisi olevan TU, eli tuplavanos. Nyt täytyy jonkun foorumilaisen auttaa, kun ei kokemusta tuosta koneesta!!!
Mutta, ei tarvi ottaa imusarjaa mielestäni irti, kun vaihtaa separaattorin!:think
Näyttää siltä että kantapään kautta opetteluksihan tämä menee.
Näyttäisi jotain sähkökaapeleita menevän juuri siitä edestä. Niitä riisuttu jonkin verran, enkä muistanu ottaa edes kuvia missä olivat, jotta saako niitä enää oikeille paikoilleen?
Ja vieläkin on jokin boxi siinä edessä ja separaattori siellä takan, eikä hievahdakaan. (sama kuva kuin aikaisemmin) Taitaa olla ruuvilla kiinni. Ja sen edessäkin viel joku härpäke. Saa nähä meneeö atomeiksi...?
No samalla katselin että hiukan on tihkunut venttiilikopan tiiviste.
Aukihan tuo sitten piti ottaa... lähtikin pienen ihmettelyn jälkeen.
Kun sain irti, niin tiivisteen kappaleita tuntui rapisevan irti.
Kovaa tavaraa kuin mikä, eikä meinaa millään irrota siitä tulpanympäristötä muuta kuin murusina, jos jatkais sitä sit joku toinen päivä.
Mutta joo tuplavanoshan siinä on. Näyttää olevan aika KARSTAINEN vanoksen pää ja kotelonkansi, mistä sitten johtuneekin.
No tulpat irti, ja karstaisethan nekin pääasiassa oli (Boschilaiset)
Kannattaiskohan sitä hommata tähän samaan soppaa vanoksen tiivisteitä (kun tuolla jossain oli mainitaa että ne tiivisteet saattaa olla mitä sattuu), kun kopankin tiiviste oli ihan korppua.
Saapi kommentoida jos näyttää että selvästi mennään metsään tai että jotain 'oireita' näyttäis olevan...F11 N52B30
Comment
-
-
Separaattroin irroitus
No nyt on separaattori irti.
Aika ahdas paikka tuo on. Piti ottaa kaasuläppäkin irti että pääsi siihen toiseen ruuviin käsiksi. Ohut letku joka menee polttoainesyötön alipainesäätimella oli murtunut poikki.
On muuten liitos separaattoriin sellaisessa paikassa että sitä ei näe.
Tosin kun tietää, niin helposti voi testata varovasti nykimällä sitä letkua jos letku on irti tai todella hauras, niin se tulee sieltä helposti pois.
Eli mun tapauksessa ilmavuotoa oli separaattorin tuon yhteen kautta, vaikka en usko että mulla varsinaisia ongelmia tuon takia oli.
(Kuva)F11 N52B30
Comment
-
Comment