Originally posted by 174000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 separaattori rikki?
Collapse
X
-
Sanonpa oman sanasen.
Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.
Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.
ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.
tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTämä aihe kiinnostaa itseäni myös erittäin paljon, kun omasta ei ole vieläkään vinkumisen syytä löytynyt. Kuuluuko sinulla vinkuminen myös auton paikallaanollessa kaasua hieman painaessa? Omassa tuo kuuluu vain ajossa niin vinkumisen paikantaminen on erittäin vaikeaa.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEn ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää ensin yrittää paikantaa vinkumisen lähde, ja lähteä sitten pala palalta tutkimaan noita putkenpätkiä..325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostPääset paljon helpommalla kun ostat ne uudet kumiputket ja vaihdat. Osat on niin halpoja eikä eliniältään mitenkään ikuisia, kun taas työ on jossain määrin ikävä eikä kovin montaa kertaa viitsi tehdä. Näkee sitten samalla että olivatko rikki.
Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostVarmasti näin juu. Eli mitkä osat tarkalleen mielestäsi kannattaisi vaihtaa? Mutta koitellaan ensin nyt vähän tutkia, ennenkuin vaihdellaan mitään.
Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.
Ja tarkoitat varmaan raitisilmasuodattimia kun monikossa puhut :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by full View PostSanonpa oman sanasen.
Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.
Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.
ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.
tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.
liekkö kestänyt minkä aikaa vaihtotyö niille kumeille. ?www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostVaihdettiinko tuo pitkä letku:
Menee vissiin sen suojamuovin alla imusarjan päällä :think
Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
Mietin, olisiko tuo imuvuoto voinut olla niin voimakasta tuosta haljenneesta kumitulpasta, että olisi sekoittanut seossuhteet ja mahdollisesti muutakin auton elektronisista ohjauksista??? Nyt kun paikalla on ehyt ja tiivis tulppa, niin moottori on hukassa ja tarvitsee vikakoodien nollausta tai muuta temppua toimiakseen normaalisti... Vai toiko ehyt tulppa vain esille muualla piilevän varsinaisen ongelman kuten separaattori, vanos tai DISA....????:think
EDIT 24.6. : eilen illalla taas lisää testilenkkiä ja tuntuu, että alavääntöä on tosiaan tullut lisää vanhaan tilanteeseen nähden. Ennen alavääntö oli tosiaan kateissa tuonne 3000-3500 rpm asti, nyt vetää selkeästi paremmin jo 2000-2500 rpm kohdilla. Kone tuntuisi käyttäytyvän muutenkin rauhallisemmin ja tyhjäkäynti vaikuttaa tasaisemmalta... Tuskin kaikki vieläkään täydellisesti kohdallaan, mutta tähänastisista remonteista halvin ja nopein - 2,40€ ja 1 minLast edited by SJHP44; 24-06-2010, 12:21.e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View Post
Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostMulla oli tuo osa nro 17 oli lähestulkoon halki poikki monesta kohtaa. Ensiapuna jeesusteipillä tulppa taas tiiviiksi. Lyhyen koejaon perusteella nykiminen hävisi kokonaan ja alavääntöäkin tuntuisi taas löytyvän. Ensi viikolla vaan marmorilta uudet tulpat tilaukseen, nuo ei varmaan montaa sataa maksa.:think
Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...
Jep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMitkä adaptaatioarvot tuollaisten imuvuotojen korjausten jälkeen kannattaisi nollata?
Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienosti
edit:
Ja MAF-testin arvot nousi n.60 -> 72L/H.
Ilmankos tuntui aluksi vähän puutuneelta :thinkLast edited by _nixu_; 27-06-2010, 07:16.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostItse nollasin kaikki, en tiedä menikö oppikirjan mukaan :think
Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienostiBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTäytys kokeilla itsekin tuota. Onko tuossa nollauksessa mitään ihmeellistä? M52B28TU moottorissa ilmeisesti jossain vaiheessa piti kaasupoljinta painaa 4 kertaa pohjaan, mutta missähän vaiheessa tuo pitää tehdä? Ilmottaako INPA jotain kun pitää polinta polkea?
Moottorin adaptiot vain INPAlla nollaat, thats it.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment