Originally posted by 174000
View Post
e39 separaattori rikki?
Collapse
X
-
Tämä aihe kiinnostaa itseäni myös erittäin paljon, kun omasta ei ole vieläkään vinkumisen syytä löytynyt. Kuuluuko sinulla vinkuminen myös auton paikallaanollessa kaasua hieman painaessa? Omassa tuo kuuluu vain ajossa niin vinkumisen paikantaminen on erittäin vaikeaa.BMW 530iA Touring -05
-
Sanonpa oman sanasen.
Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.
Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.
ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.
tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
Kuuluu sekä ajaessa sekä paikallaollessaan, riippuu ihan vaan kaasun asennosta. Ihan aina se ei kuulu paikallaan, mutta useimmiten kyllä. Herkemmin se ääni tulee, kun lähtee liikenteeseen. Pistän tekstiä sinne vinkumistopiikkiin, jos jotain selviää.Originally posted by markok View PostTämä aihe kiinnostaa itseäni myös erittäin paljon, kun omasta ei ole vieläkään vinkumisen syytä löytynyt. Kuuluuko sinulla vinkuminen myös auton paikallaanollessa kaasua hieman painaessa? Omassa tuo kuuluu vain ajossa niin vinkumisen paikantaminen on erittäin vaikeaa.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Pääset paljon helpommalla kun ostat ne uudet kumiputket ja vaihdat. Osat on niin halpoja eikä eliniältään mitenkään ikuisia, kun taas työ on jossain määrin ikävä eikä kovin montaa kertaa viitsi tehdä. Näkee sitten samalla että olivatko rikki.Originally posted by 174000 View PostEn ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää ensin yrittää paikantaa vinkumisen lähde, ja lähteä sitten pala palalta tutkimaan noita putkenpätkiä..
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Varmasti näin juu. Eli mitkä osat tarkalleen mielestäsi kannattaisi vaihtaa? Mutta koitellaan ensin nyt vähän tutkia, ennenkuin vaihdellaan mitään.Originally posted by Cell View PostPääset paljon helpommalla kun ostat ne uudet kumiputket ja vaihdat. Osat on niin halpoja eikä eliniältään mitenkään ikuisia, kun taas työ on jossain määrin ikävä eikä kovin montaa kertaa viitsi tehdä. Näkee sitten samalla että olivatko rikki.
Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
No tuossahan ne on pari postausta ylempänäOriginally posted by 174000 View PostVarmasti näin juu. Eli mitkä osat tarkalleen mielestäsi kannattaisi vaihtaa? Mutta koitellaan ensin nyt vähän tutkia, ennenkuin vaihdellaan mitään.
Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.
Ja tarkoitat varmaan raitisilmasuodattimia kun monikossa puhut :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Originally posted by full View PostSanonpa oman sanasen.
Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.
Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.
ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.
tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.
liekkö kestänyt minkä aikaa vaihtotyö niille kumeille. ?www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"
Comment
-
Vaihdoin tänään tuon kumitulpan 17 omasta autostani kun vanha oli selkeästi halki. Moottorin käytös muuttui radikaalisti: Ensimmäinen käynnistys tuotti ongelmia ja autoa sai startata pitkään. Alavääntö oli lähes täysin kateissa ja kaasua sai polkea miehekkäästi, että auton sai kulkemaan. Pieni lenkki ajoa, ja auto uudestaan käyntiin - Käynnistyi normaalisti, alavääntöäkin selkeästi lisää... ei kuitenkaan riittävästi.Originally posted by _nixu_ View PostVaihdettiinko tuo pitkä letku:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=45
Menee vissiin sen suojamuovin alla imusarjan päällä :think
Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
Mietin, olisiko tuo imuvuoto voinut olla niin voimakasta tuosta haljenneesta kumitulpasta, että olisi sekoittanut seossuhteet ja mahdollisesti muutakin auton elektronisista ohjauksista??? Nyt kun paikalla on ehyt ja tiivis tulppa, niin moottori on hukassa ja tarvitsee vikakoodien nollausta tai muuta temppua toimiakseen normaalisti... Vai toiko ehyt tulppa vain esille muualla piilevän varsinaisen ongelman kuten separaattori, vanos tai DISA....????:think
EDIT 24.6. : eilen illalla taas lisää testilenkkiä ja tuntuu, että alavääntöä on tosiaan tullut lisää vanhaan tilanteeseen nähden. Ennen alavääntö oli tosiaan kateissa tuonne 3000-3500 rpm asti, nyt vetää selkeästi paremmin jo 2000-2500 rpm kohdilla. Kone tuntuisi käyttäytyvän muutenkin rauhallisemmin ja tyhjäkäynti vaikuttaa tasaisemmalta... Tuskin kaikki vieläkään täydellisesti kohdallaan, mutta tähänastisista remonteista halvin ja nopein - 2,40€ ja 1 min
Last edited by SJHP44; 24-06-2010, 12:21.e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
Mulla oli tuo osa nro 17 oli lähestulkoon halki poikki monesta kohtaa. Ensiapuna jeesusteipillä tulppa taas tiiviiksi. Lyhyen koejaon perusteella nykiminen hävisi kokonaan ja alavääntöäkin tuntuisi taas löytyvän. Ensi viikolla vaan marmorilta uudet tulpat tilaukseen, nuo ei varmaan montaa sataa maksa.:thinkOriginally posted by _nixu_ View Post
Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Originally posted by 174000 View PostMulla oli tuo osa nro 17 oli lähestulkoon halki poikki monesta kohtaa. Ensiapuna jeesusteipillä tulppa taas tiiviiksi. Lyhyen koejaon perusteella nykiminen hävisi kokonaan ja alavääntöäkin tuntuisi taas löytyvän. Ensi viikolla vaan marmorilta uudet tulpat tilaukseen, nuo ei varmaan montaa sataa maksa.:think
Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...
Jep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Mitkä adaptaatioarvot tuollaisten imuvuotojen korjausten jälkeen kannattaisi nollata? Jos pikaohjeet saisi miten tuo INPA:lla tehdään ja onko hommassa jotain huomioitavaa niin voisi itsekin kokeilla olisiko tuolla vaikutusta. Minulla myös oli IMM:n jälkeisessä kumiputkessa sormen mentävä reikä sekä imusarjan päätytulppa täysin halki. Nämä on jo parivuotta sitten korjattu, mutta näiden korjaus ei tuntunut vaikuttavan auton toimintaan mitenkään.Originally posted by _nixu_ View PostJep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Itse nollasin kaikki, en tiedä menikö oppikirjan mukaan :thinkOriginally posted by markok View PostMitkä adaptaatioarvot tuollaisten imuvuotojen korjausten jälkeen kannattaisi nollata?
Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienosti
edit:
Ja MAF-testin arvot nousi n.60 -> 72L/H.
Ilmankos tuntui aluksi vähän puutuneelta :thinkLast edited by _nixu_; 27-06-2010, 07:16.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Täytys kokeilla itsekin tuota. Onko tuossa nollauksessa mitään ihmeellistä? M52B28TU moottorissa ilmeisesti jossain vaiheessa piti kaasupoljinta painaa 4 kertaa pohjaan, mutta missähän vaiheessa tuo pitää tehdä? Ilmottaako INPA jotain kun pitää polinta polkea?Originally posted by _nixu_ View PostItse nollasin kaikki, en tiedä menikö oppikirjan mukaan :think
Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienosti
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Taidat sekoittaa kääsuläpän opetuksenOriginally posted by markok View PostTäytys kokeilla itsekin tuota. Onko tuossa nollauksessa mitään ihmeellistä? M52B28TU moottorissa ilmeisesti jossain vaiheessa piti kaasupoljinta painaa 4 kertaa pohjaan, mutta missähän vaiheessa tuo pitää tehdä? Ilmottaako INPA jotain kun pitää polinta polkea?
Moottorin adaptiot vain INPAlla nollaat, thats it.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
Comment