Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 separaattori rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by 174000 View Post
    En ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää ensin yrittää paikantaa vinkumisen lähde, ja lähteä sitten pala palalta tutkimaan noita putkenpätkiä..
    Tämä aihe kiinnostaa itseäni myös erittäin paljon, kun omasta ei ole vieläkään vinkumisen syytä löytynyt. Kuuluuko sinulla vinkuminen myös auton paikallaanollessa kaasua hieman painaessa? Omassa tuo kuuluu vain ajossa niin vinkumisen paikantaminen on erittäin vaikeaa.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1214
      • Tampere

      #17
      Sanonpa oman sanasen.

      Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.

      Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.

      ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.

      tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1176
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by markok View Post
        Tämä aihe kiinnostaa itseäni myös erittäin paljon, kun omasta ei ole vieläkään vinkumisen syytä löytynyt. Kuuluuko sinulla vinkuminen myös auton paikallaanollessa kaasua hieman painaessa? Omassa tuo kuuluu vain ajossa niin vinkumisen paikantaminen on erittäin vaikeaa.
        Kuuluu sekä ajaessa sekä paikallaollessaan, riippuu ihan vaan kaasun asennosta. Ihan aina se ei kuulu paikallaan, mutta useimmiten kyllä. Herkemmin se ääni tulee, kun lähtee liikenteeseen. Pistän tekstiä sinne vinkumistopiikkiin, jos jotain selviää.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by 174000 View Post
          En ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää ensin yrittää paikantaa vinkumisen lähde, ja lähteä sitten pala palalta tutkimaan noita putkenpätkiä..
          Pääset paljon helpommalla kun ostat ne uudet kumiputket ja vaihdat. Osat on niin halpoja eikä eliniältään mitenkään ikuisia, kun taas työ on jossain määrin ikävä eikä kovin montaa kertaa viitsi tehdä. Näkee sitten samalla että olivatko rikki.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1176
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Pääset paljon helpommalla kun ostat ne uudet kumiputket ja vaihdat. Osat on niin halpoja eikä eliniältään mitenkään ikuisia, kun taas työ on jossain määrin ikävä eikä kovin montaa kertaa viitsi tehdä. Näkee sitten samalla että olivatko rikki.
            Varmasti näin juu. Eli mitkä osat tarkalleen mielestäsi kannattaisi vaihtaa? Mutta koitellaan ensin nyt vähän tutkia, ennenkuin vaihdellaan mitään.

            Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by 174000 View Post
              Varmasti näin juu. Eli mitkä osat tarkalleen mielestäsi kannattaisi vaihtaa? Mutta koitellaan ensin nyt vähän tutkia, ennenkuin vaihdellaan mitään.

              Hieman ehdin eilen raottaa konepeltiä niin huomasin että, ilmanputsarit on aika paskasessa kunnossa, ja kohtahan ne meneekin vaihtoon.
              No tuossahan ne on pari postausta ylempänä

              Ja tarkoitat varmaan raitisilmasuodattimia kun monikossa puhut :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • owanshar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 57
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by full View Post
                Sanonpa oman sanasen.

                Jos ei tuo separaattorin vaihto skä kaiken puhdistus öljystä auta siihen että kuluttaa öljyä ja tulee sinistä putkesta niin ainoa vaihtoehto tämän jälkeen on vaihtaa pakopuolelle venttiilinohjurikumit.

                Ukolle ostettiin 523ia -96 2009 helmikuussa ja pian alkoi tupruttelemaan sinistä. selvittelin asiaa ja vaihdettiin separaattori. ei auttanut.

                ukko ajeli lokakuuhun asti tupruttelevalla autolla ja sattui sopiva rako että pystyi tämän auton laittamaan pidemmäksi aikaa ammattikoululle jossa pojat saivat tutkia konetta. vika löytyi siis näistä nimenomaan pakopuolen kumeista jotka päästivät öljyä ohitseen reippaasti.

                tämä tuntuisi jotenkin tyyppivialta näissä vehkeissä joten suosittelen kysymään tarjousta liikkeestä. ammattikoululla lysti maksoi: ohjurikumit 50e, öljyt + suodatin 50e, työ 0e.

                liekkö kestänyt minkä aikaa vaihtotyö niille kumeille. ?
                www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"

                Comment

                • SJHP44
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 86
                  • PKS

                  #23
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Vaihdettiinko tuo pitkä letku:

                  Menee vissiin sen suojamuovin alla imusarjan päällä :think

                  Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
                  Vaihdoin tänään tuon kumitulpan 17 omasta autostani kun vanha oli selkeästi halki. Moottorin käytös muuttui radikaalisti: Ensimmäinen käynnistys tuotti ongelmia ja autoa sai startata pitkään. Alavääntö oli lähes täysin kateissa ja kaasua sai polkea miehekkäästi, että auton sai kulkemaan. Pieni lenkki ajoa, ja auto uudestaan käyntiin - Käynnistyi normaalisti, alavääntöäkin selkeästi lisää... ei kuitenkaan riittävästi.

                  Mietin, olisiko tuo imuvuoto voinut olla niin voimakasta tuosta haljenneesta kumitulpasta, että olisi sekoittanut seossuhteet ja mahdollisesti muutakin auton elektronisista ohjauksista??? Nyt kun paikalla on ehyt ja tiivis tulppa, niin moottori on hukassa ja tarvitsee vikakoodien nollausta tai muuta temppua toimiakseen normaalisti... Vai toiko ehyt tulppa vain esille muualla piilevän varsinaisen ongelman kuten separaattori, vanos tai DISA....????:think

                  EDIT 24.6. : eilen illalla taas lisää testilenkkiä ja tuntuu, että alavääntöä on tosiaan tullut lisää vanhaan tilanteeseen nähden. Ennen alavääntö oli tosiaan kateissa tuonne 3000-3500 rpm asti, nyt vetää selkeästi paremmin jo 2000-2500 rpm kohdilla. Kone tuntuisi käyttäytyvän muutenkin rauhallisemmin ja tyhjäkäynti vaikuttaa tasaisemmalta... Tuskin kaikki vieläkään täydellisesti kohdallaan, mutta tähänastisista remonteista halvin ja nopein - 2,40€ ja 1 min
                  Last edited by SJHP44; 24-06-2010, 12:21.
                  e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1176
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by _nixu_ View Post

                    Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
                    Mulla oli tuo osa nro 17 oli lähestulkoon halki poikki monesta kohtaa. Ensiapuna jeesusteipillä tulppa taas tiiviiksi. Lyhyen koejaon perusteella nykiminen hävisi kokonaan ja alavääntöäkin tuntuisi taas löytyvän. Ensi viikolla vaan marmorilta uudet tulpat tilaukseen, nuo ei varmaan montaa sataa maksa.:think

                    Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #25
                      Originally posted by 174000 View Post
                      Mulla oli tuo osa nro 17 oli lähestulkoon halki poikki monesta kohtaa. Ensiapuna jeesusteipillä tulppa taas tiiviiksi. Lyhyen koejaon perusteella nykiminen hävisi kokonaan ja alavääntöäkin tuntuisi taas löytyvän. Ensi viikolla vaan marmorilta uudet tulpat tilaukseen, nuo ei varmaan montaa sataa maksa.:think

                      Vinkuminen sen sijaan on ja pysyy, ehkä vaan vislaa vähän eri tavalla. DISA:n kohdilta kuuluu jotain puhinaa, kun paikoillaan kaasuttelee. En sitten tiedä millaista ääntä sen pitäisi päästellä? Että semmosta...

                      Jep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3019
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Jep. No osat ei tosiaan montaa euroa maksa. Varmaan itsellä sama homma edessä. Voitais vaikka ensviikolla ihmetellä yhdessä. Auttaa kummasti kun nollaa adaptaatioarvot osien vaihdon jälkeen...
                        Mitkä adaptaatioarvot tuollaisten imuvuotojen korjausten jälkeen kannattaisi nollata? Jos pikaohjeet saisi miten tuo INPA:lla tehdään ja onko hommassa jotain huomioitavaa niin voisi itsekin kokeilla olisiko tuolla vaikutusta. Minulla myös oli IMM:n jälkeisessä kumiputkessa sormen mentävä reikä sekä imusarjan päätytulppa täysin halki. Nämä on jo parivuotta sitten korjattu, mutta näiden korjaus ei tuntunut vaikuttavan auton toimintaan mitenkään.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #27
                          Originally posted by markok View Post
                          Mitkä adaptaatioarvot tuollaisten imuvuotojen korjausten jälkeen kannattaisi nollata?
                          Itse nollasin kaikki, en tiedä menikö oppikirjan mukaan :think
                          Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
                          Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienosti

                          edit:
                          Ja MAF-testin arvot nousi n.60 -> 72L/H.
                          Ilmankos tuntui aluksi vähän puutuneelta :think
                          Last edited by _nixu_; 27-06-2010, 07:16.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Itse nollasin kaikki, en tiedä menikö oppikirjan mukaan :think
                            Kummasti alavääntö ja tyhjäkäynti parani tulpan korjaamisen jälkeen.
                            Nollaus + 200km ajoa niin taas pelaa hienosti
                            Täytys kokeilla itsekin tuota. Onko tuossa nollauksessa mitään ihmeellistä? M52B28TU moottorissa ilmeisesti jossain vaiheessa piti kaasupoljinta painaa 4 kertaa pohjaan, mutta missähän vaiheessa tuo pitää tehdä? Ilmottaako INPA jotain kun pitää polinta polkea?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by markok View Post
                              Täytys kokeilla itsekin tuota. Onko tuossa nollauksessa mitään ihmeellistä? M52B28TU moottorissa ilmeisesti jossain vaiheessa piti kaasupoljinta painaa 4 kertaa pohjaan, mutta missähän vaiheessa tuo pitää tehdä? Ilmottaako INPA jotain kun pitää polinta polkea?
                              Taidat sekoittaa kääsuläpän opetuksen
                              Moottorin adaptiot vain INPAlla nollaat, thats it.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Taidat sekoittaa kääsuläpän opetuksen
                                Moottorin adaptiot vain INPAlla nollaat, thats it.
                                OK. Kiitos tästä. Kuvittelin, että tuo kaasuläpän opetus sisältyy adaptioiden nollaukseen.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎