Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 öljyä lohkon sivussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    E39 öljyä lohkon sivussa?

    Onko vinkkejä mistä tuonne lohkoon imusarjan alle vuotaa/tihkuu öljyä? Vuoto ei ole mikään suuri mutta näytti kuitenkin tuoreelta. Kone on M52TU, 2,8l. Separaattori ja putket on uusittu muutama vuosi sitten. Onko tuolla vielä jotain muita osia joista tuo vuoto voi olla peräisin? Vanoksellehan menee öljyletku, eikös sen lähtö ole tuolla kohdalla?

    Liitteenä kuva paikasta jossa öljyä on eniten.

    Attached Files
    E39 528iA
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Suodattimen jalasta...?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by jube9 View Post
      Suodattimen jalasta...?
      Jos tarkoitat tuota öljynsuodattimen runko-osan ja lohkon väliä, niin sitä minäkin nyt epäilen kun kävin uudestaan tutkimassa ETK:n kuvien katselun jälkeen. Vanoksen letku/liitos ei vuoda eikä anturit. Täytyy ostaa tuohon runko-osan ja lohkon väliin uusi tiiviste. Hiukan kypsä homma vaan kun pitää ottaa laturi, puhallin yms. irti ennen kuin tuon voi vaihtaa.
      E39 528iA

      Comment

      • SJHP44
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 86
        • PKS

        #4
        Se on tosiaan erittäin kovalla todennäköisyydellä juurikin tuo öljynsuodattimen jalan ja lohkon välinen tiiviste. Oma M54 kone vuoti öljyä kuin seula ja nimenomaan lohkon kylki oli täysin öljyssä. Aluksi ei vaikuttanut edes mahdolliselta, että kyse olisi ollut tuosta tiivisteestä, mutta niin vain ko. osan vaihtamalla vuoto loppui kuin seinään.
        e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Jos joku muu miettii saman ongelman kanssa, niin vika tosiaan korjaantui tuon suodattimen jalan ja lohkon välisen tiivisteen vaihdolla. Eli kuvassa osa #6.
          Attached Files
          E39 528iA

          Comment

          • Ramppa_1
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 3

            #6
            Originally posted by TJJ View Post
            Jos joku muu miettii saman ongelman kanssa, niin vika tosiaan korjaantui tuon suodattimen jalan ja lohkon välisen tiivisteen vaihdolla. Eli kuvassa osa #6.
            Onko vaikea homma vaihtaa? Itsellä sama homma edessä, selviääkö pelkällä laturin irroituksella?

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              #7
              Itsellä kanssa sama homma edessä, niin olisi kiva kuulla vähän mitä kaikkea tarvii purkaa?

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 999
                • 29100/310053

                #8
                Originally posted by Jakuza View Post
                Itsellä kanssa sama homma edessä, niin olisi kiva kuulla vähän mitä kaikkea tarvii purkaa?
                Pari ohjetta maailmalta:
                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • Ramppa_1
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 3

                  #9
                  Originally posted by HC91 View Post
                  Pari ohjetta maailmalta:
                  Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                  http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm
                  Kiitoksia! Kävin tilaamassa tiivisteen ja banjopultin tiivisteet. Ei vaikuta kovin pahalta hommalta.

                  Comment

                  • Ramppa_1
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 3

                    #10
                    Originally posted by Ramppa_1 View Post
                    Kiitoksia! Kävin tilaamassa tiivisteen ja banjopultin tiivisteet. Ei vaikuta kovin pahalta hommalta.
                    No niin. Tiiviste vaihdettu, nyt vaan pitää seurata pitääkö. Suht helppo homma vaihtaa, aikaa meni siivouksien ja koeajon kanssa sellanen 3h. Ei muuten tarvinu irrottaa tuota banjopulttia siitä letkusta.

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by HC91 View Post
                      Pari ohjetta maailmalta:
                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                      http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm
                      Nämä samat ohjeet pätee ilmeisesti myös M54 padalle? Itellä juurikin samassa kohtaa öljyä.

                      Comment

                      • mekstrm
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 836
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by TKGL View Post
                        Nämä samat ohjeet pätee ilmeisesti myös M54 padalle? Itellä juurikin samassa kohtaa öljyä.
                        Jep, pätee. Vaihdoin juuri tänään omaan 525ia touringiin samaisen tiivisteen. Saas nähdä pitääkö
                        Tuon tiivisteen ja termarin vaihtoon sain sutattua noin 5 tuntia.
                        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          Lainataas vanhaa topicia.

                          Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


                          Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

                          Moottorina siis M54B30
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Saletisti suodattimen jalan tiiviste. Ei oo paha vaihtaa.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #15
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Lainataas vanhaa topicia.

                              Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


                              Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

                              Moottorina siis M54B30
                              VIhdoinkin sai tiivisteen vaihdettua, vaihdoin myös samalla vanokselle menevän letkun tiivisteet banjopultteihin kumpaankin päähän. Näyttää kyllä siltä, että sieltähän se on sitä öljyä vuotanut, MUTTA lohkon tiivistepinnassa oli pystysuunnassa viilto alimmaisessa tiivistepinnassa, joku siihen joskus raapassut.. pyöristelin sitä hieman 2000 hiomapaperilla, mutta en sitten tiedä, jääkö se tuosta uudella tiivisteellä vuotamaan :think Kovin syvä naarmu se ei kuitenkaan ollut ja vanha tiiviste oli aivan korppu. No, aika näyttää.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎