memebuy23buy

Bmw E39 530d automaatti -01 jarrut ei toimi Case closed #26

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by duuk View Post
    Vaihdettua:
    Abs pumppu
    Abs ohjainlaite
    Pääsylinteri (taas)
    Jarrupaine pumppu tarkoittaa ilmeisesti samaa kun tässä topicissa aiemmin mainittu dcs pumppu
    Ilmattu testerillä moneen kertaan
    Tehty vuototesti ja ei vuoda. Paineet pysyy järjestelmässä..
    Just joo.

    Vikakoodin voi aiheuttaa:
    Jarrunesteessä roskia, menee paineanturiin, anturin kanavassa ilmaa, anturi vialla.
    Polkimen pohjaanpainumisen voi aiheuttaa vain järjestelmässä oleva ilma, järjestelmässä oleva vuoto tai pääsylinterin vika, tai poikkeustapauksessa erittäin pahasti pehmennyt ("pullistuva") jarruletku.
    Onko korjaamolla käytettävissään testeri jossa on bmw:n dsc järjestelmän ilmausohjelma ja bmw:n ohjeistus ilmauksen suorittamiseen...
    Turhia osanvaihtoja ilmeisesti tapauksessa ainakin on runsaasti suoritettu, toivottavasti asiakas ei ole korjaamon oppirahojen maksajana.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10519
      • Saaressa

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Just joo.

      Vikakoodin voi aiheuttaa:
      Jarrunesteessä roskia, menee paineanturiin, anturin kanavassa ilmaa, anturi vialla.
      Polkimen pohjaanpainumisen voi aiheuttaa vain järjestelmässä oleva ilma, järjestelmässä oleva vuoto tai pääsylinterin vika, tai poikkeustapauksessa erittäin pahasti pehmennyt ("pullistuva") jarruletku.
      Onko korjaamolla käytettävissään testeri jossa on bmw:n dsc järjestelmän ilmausohjelma ja bmw:n ohjeistus ilmauksen suorittamiseen...
      Turhia osanvaihtoja ilmeisesti tapauksessa ainakin on runsaasti suoritettu, toivottavasti asiakas ei ole korjaamon oppirahojen maksajana.
      Juu ei jouduttu kaarilahden vaihtorumban maksajiksi että hyvä niin.
      Auto kävi myös metroautossa.
      Sama vikakoodi sielläkin. Siellä suoritettiin myös ilmaus ja asentajan kanssa juttelin niin ihan vähän oli ilmaa vielä kuskin etujarrusta tullut.
      Oli sitä mieltä että etupalat olisivat liian pienet tms. kun kerran olivat tarvikkeet. Eli suositteli vaihtamaan ne. Myös renkaat käski vaihtamaan isompiin vaikka kyseiset renkaat autossa on ollut aikaisemminkin. No vaihdoin talvirenkaat ja kävin koittamassa ei vaikutusta silläkään.

      Eli edelleen ollaan tilanteessa että jarru painuu pohjaan ja vikavalot syttyy kun ajaa yli 30km/h

      Pitää käydä vaihtamassa nuo palat mutta vähän kaukaa haetulta seki tuntuu. En oikein tiedä nyt mihin tuon veis että tulis kuntoon..

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #18
        aika outoa.. mä vaihdon keväällä omaani e39 528 eteen ja taakse levyt ja palat ja käsijarruhilkkeet ja hyvin toimis sen jälkeenki.. Aina jarruremontin jälkeen jarrut voi tuntua että menee enemmän pohjaan kun aikaisemmin kun palat hakevat sitä omaa paikkaa.. mutta tässä tapauksessa siitä ilmeisesti ei ole kyse. Onko jarruja testattu jarrudynolla ? Miten paljon ajettu rempan jälkeen ?

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10519
          • Saaressa

          #19
          Originally posted by Janne-90 View Post
          aika outoa.. mä vaihdon keväällä omaani e39 528 eteen ja taakse levyt ja palat ja käsijarruhilkkeet ja hyvin toimis sen jälkeenki.. Aina jarruremontin jälkeen jarrut voi tuntua että menee enemmän pohjaan kun aikaisemmin kun palat hakevat sitä omaa paikkaa.. mutta tässä tapauksessa siitä ilmeisesti ei ole kyse. Onko jarruja testattu jarrudynolla ? Miten paljon ajettu rempan jälkeen ?
          No ollaan meiki tollasia tarvikepaloja laiteltu autoon ku autoon eikä ongelmia ole ollut. Kyllä siinä jarruvoima ihan kohdallaan on. Painuu vaan jarrutuksen jälkeen hitaasti pohjaan. Eli kyllä noillakin jarruilla auton pysähtymään saa. nyt tietty abs:t ei toimi kun siellä on vika päällä.. Ohan sillä isäntä tuossa ajellu..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            #20
            Mitäs täällä, joko jarrut toimii oikein?
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10519
              • Saaressa

              #21
              Originally posted by schwarze View Post
              Mitäs täällä, joko jarrut toimii oikein?
              Enpä ole huomannut tännekkään vastailla. Auto viety tänään nimimerkille WSE1 korjaukseen, toivottavasti hän saa jarrut pelaamaan :think

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by duuk View Post
                Enpä ole huomannut tännekkään vastailla. Auto viety tänään nimimerkille WSE1 korjaukseen, toivottavasti hän saa jarrut pelaamaan :think
                Jahans, melkoiselta mysteeriltä vaikuttaa toi hommeli. Mulla on samanlainen auto ja pitäs alkaa jarruja herkistelemään...:think
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • sasu
                  BTCF Member
                  • Feb 2003
                  • 135
                  • Tuusula

                  #23
                  Eikös se ole ominaisuus näissä, että poljin páinuu pohjaan, kun auto on käynnissä. Omassa ihmettelin tuota, mutta jarrut toimivat muuten ihan normaalisti.
                  Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                  Comment

                  • Makem
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 17

                    #24
                    Originally posted by duuk View Post
                    Potilaana E39 530d Farmari automaatti -01 dsc:llä

                    Auto oli taka- jarrupalojen/levyjen/käsijarru hilppeiden sekä etujarrupalojen vaihdossa. Eli mitään jarruletkuja ei avattu vain satulat auki ja männät sisään jne.
                    Seurauksena oli että ja jarrupoljin painui pohjaan pidempään jarruttaessa/poljinta pohjaan painaessa jarrut kyllä pitivät normaalisti ja muutoinkin toiminta oli normaalia.
                    Sen jälkeen huolellinen ilmaus ja edelleen vika pysyi samana.

                    Sitten autoon vaihdettiin pääsylinteri ja todella huolellinen ilmaus niin vika senkun paheni. Paikallaan poljettaessa (auto sammuksissa jarrupoljin tuntuu normaalilta) auto käynnissä painuu hitaasti pohjaann (kuten koko ajan palojen vaihdon jälkeen) ja liikkeelle lähdettäessä poljin on ihan löysä ja kaikki jarrujen/luistoneston/abs:n valot syttyvät palamaan kun nopeus nousee yli 30km/h.

                    Tehostimen letku on kuiva eikä sylintereissä löydy vuotoja jos se mitään auttaa.

                    Ideoita, apua ja ehdotuksia otetaan vastaan..

                    Miten palojen vaihto voi aiheuttaa tälläisen shown??
                    Mites, onko löytynyt ratkaisua? Mulla on vähän samaa ongelmaa,e39 525-01 bensa,manuaalilaatikolla.

                    Comment

                    • Waris
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 8

                      #25
                      moi, katoin että sä vissiin korjailet mittariston pixeleitä...? oon vaasasta ja tääl yx hemmo joka teki mulle ajotietokoneen pixelikorjauksen mutta mittaristoa ei ottanut koska sanoi että on vittumainen saada mittariston neuloja ehjänä irti...kuinkas sulta onnistuu..? saako mittariston takaisin ehjänä jos sen sulle lähettää...
                      mulla auto oli seissy talven ja keväällä kun laitoin ajoon ni oli puolet pixseleistä hävinny taulusta...

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10519
                        • Saaressa

                        #26
                        Case closed

                        Tänään saatiin tämäkin homma päätökseen ja hyvään sellaiseen.
                        Jarrut toimii normaalisti. Melkonen show koko homma ja on tässä päitä raavittu asian ratkaisemiseksi.

                        Vikana oli autoon asennettu TARVIKE JARRUPÄÄSYLINTERI!
                        Se kun ei ole tehty toimivaksi.. Ei ainakaan dcsIII kanssa vaikka se sellaisena on ostettu.
                        Kävimme hakemassa uuden oem pääsylinterin ja huolellinen ilmaus testerillä niin nyt toimii!
                        Oikeilla jäljillä kaikki korjaamot on olleet, kun jokainen on vaihtanut kerran tarvikesylinterin uuteen, mutta ei kenellekkään tullut mieleen että ei se tarvike VOI toimia

                        Tarvikesylinterissä on sellanen moka käynyt että kanava joka menee esipainepumpulle pitäisi olla auki kokoajan. Tarvikesylinterissä se aukeaa vasta jarrua painaessa. Vikahan löytyi lähes onnen kaupalla mutta suuret kiitokset tästä nimimerkille WSE1..

                        No ei meidän perheessä ole vissiin periksiantaminen verissä joten kyllä tämäkin ehjäksi taputeltiin!

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Hyvä kun selvisi lopulta. Väkisin tulee mieleen hyvin samanlainen tapaus yhdessä Italiantuonti E39:ssä. DSC herjasi tuota samaa paine-eroa/paineanturia. Ihmettelyn jälkeen selvisi, että pääsylinteri oli vaihdettu ja se oli ASC-mallisesta, jossa ei ole lainkaan linjaa painepumpulle. Pumpulle menevä jarruputki oli vapaana pääsylinterin alla. Ei vaan heti tullut tuota ropattua, kun putken pää oli sopivasti alla jemmassa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10519
                            • Saaressa

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Hyvä kun selvisi lopulta. Väkisin tulee mieleen hyvin samanlainen tapaus yhdessä Italiantuonti E39:ssä. DSC herjasi tuota samaa paine-eroa/paineanturia. Ihmettelyn jälkeen selvisi, että pääsylinteri oli vaihdettu ja se oli ASC-mallisesta, jossa ei ole lainkaan linjaa painepumpulle. Pumpulle menevä jarruputki oli vapaana pääsylinterin alla. Ei vaan heti tullut tuota ropattua, kun putken pää oli sopivasti alla jemmassa.
                            Jep tuossa tarvikessa kyllä lähtö löytyy ja painehan nousee aivan ohjearvoihin, kun jarrua painaa. Mutta se herjaa silti siitä paine-erosta...

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            Working...
                            X