Eli "ongelma" on että e39 ei ole oikein hyvä ajettava moottoritiellä, tuulisella säällä auto on aika kurja ajettava, kun sivutuuli ottaa niin rajusti mukaansa ja pienetkin epätasaisuudet tuntuvat "heilauttavan" autoa suuntaan jos toiseen, ja lähes koko ajan saa pientä ohjausliikettä tehdä. Alustan osia vaihdettu eteen reaktiotangot, alatukivarret, koiranluut, raidetangot ja taakse myös lähes kaikki...autossa on vuoden päivät ollut uutena ostettu H&R:n Cup Kit 50/40 alustasarja ja kulmat juuri merkkiliikkeessä säädetty, renkaina nankang 235/45/17 pintaa 6-7mm ja renakiden paineet ovat olleet kutakuinkin edessä 2.4 ja takana 2.6. Tämän tarinan kirjoitus tuli oikeestaan mieleen siitä, että ajoin tuossa viikko sitten kaverin vastaavanlaista autoa, jossa vakio alustasarja ja täysin saman kokoiset renkaat ja meno oli aivan toisenlaista kuin omassa autossa, auto ei vedellyt mihinkään eikä korjausliikkeitä täytynyt tehdä juuri lainkaan, ja kyseessä siis sama reitti. Ajosta pystyi nauttia täysin siemauksin ja tuntui siltä kuin olisi 7-sarjalaista ajanut, eli suoraansanoen tuntu että aivan eri mallisella autolla olisi ajanut. Kysymys kuuluukin että mistä moinen johtuu että oma auto ei kulje niin täsmällisesti ja nautinnollisesti? Voiko tuo H&R:n alustasarjan pudotus ja jäykkyys vrt. vakio alustaan tehdä kuitenkin niin "suuren" eron moottoritie ajossa? Jostain muistan kuulleeni että bemaria ei kärsi tiputtaa liian alas ettei siitä tule jopa huono ajettava moiseen ajoon :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n suuntavakavuus H&R:n Cup Kitillä
Collapse
X
-
kiinanrenkaat
minkä merkkiset renkaat kaverin autossa oli? Ite vaihtoin e46 coupeen taakse kuluneiden dunlopien tilalle nankang as1 kumit ja tuntu ettei sitä autoa pidä enää mikään tiellä. Sen kyllä allekirjoitan mitä foorumilla on kehuttu ettei urat tunnu nankangeilla mutta ei oo kyllä minkäänlaista ajotuntumaa. Mm tuuli heittelee autoa ja koko ajan saa pientä ohjausliikettä tehä. Tutkisin kyllä sinun tapauksessa renkaiden vaikutuksen.
Comment
-
-
Jos rehellisiä ollaan niin auto on ollu samanlainen käyttäytymiseltään jo siitä asti kun tuo alustasarja alle laitettiin, ja on säädetty sen aikana kulmat kolmeen kertaan, kerran vianorilla ja kaksi kertaa merkkiliikkeessä ja arvot olleet lähes täysin samoja mitä täällä kirjottaneiden suoraan kulkevat e39:sit. Kaverin auton rengasmerkkiä en nyt muista mutta kun sen näin niin en ollut ennen edes kuullutkaan ja nekin takana jo lähes sileät ja edessä vaan hitusen enemmän pintaa, että ei nyt tuon perusteella noista renkaista ainakaan luulisi johtuvan, mutta voisi toki kokeilla nyt aluksi noita isompia paineitaF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View Postja taakse myös lähes kaikki...
Eli jos autosta noustessa kuuluu takaa narinaa, niin totaalisen lopussa ovat.Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kai 17" renkaat yli 3 barin paineita tarvitse? Miksi tehdas sitten suosittelee paljon alempia arvoja?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kai 17" renkaat yli 3 barin paineita tarvitse? Miksi tehdas sitten suosittelee paljon alempia arvoja?
Kokeile laittaa vaikka 2.8 eteen ja taakse 3.0.
Jos meni huonommaksi niin laita sitten vaikka ne pienet paineet takaisin.
Comment
-
-
On vaihettu myös narinahelat ja apurungon puslat, renkaat on merkkiä nankang, täytyy kysästä jos sais vielä marmoritiskiltä sen kulmien säätö lapun viimekerrasta, mutta yks lappu löytyy vianorin säädöstä viimekesältä alustasarjan asennuksen jälkeen. Tähän nyt ei oo erikseen kirjotettu että mikä on mikäkin ja skanneria nyt en jaksa kaivaa mutta joku varmaan joka osaa näitä lukea ymmärtää mikä lukema on mikäkin.
Vasen etu: +0'02 -0'53 +6'18 Keski etu: +0'05 Oikea etu: +0'03 -0'46 +6'33
Vasen taka: +0'12 -2'04 Keski taka: +0'23 Oikea taka: +0'12 -2'05Last edited by Marko.K; 09-07-2010, 15:53.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostOmassa autossa hävis tuuliherkkyys lähes kokonaan kun vaihdoin uudet etuiskarin yläpäät viimeviikolla:thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostVasen etu: +0'02 -0'53 +6'18 Keski etu: +0'05 Oikea etu: +0'03 -0'46 +6'33
Vasen taka: +0'12 -2'04 Keski taka: +0'23 Oikea taka: +0'12 -2'05
Comment
-
-
Nostin tuossa paineita nyt eteen 2.8 ja taakse 3.0 Tuntu kyllä että olisi tullut parempi. Puhuin teille muuten puutaheinää ekassa viestissä, takarenkaat on mainitsemani 235/45 kokoa mutta etuset on 225/45...oisko tossa sitten jo ratkaisu huonoon ajettavuuteen? :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment