Originally posted by teme[[
View Post
530 da laatikon oikeaoppinen käyttö?
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Tuota juurikin hain kysymykselläni parkkilukon kestävyydestä....
Esim jos venettä ottaa luiskassa pois niin ei taida kestää p:llä pitää paikallaan? Onkahan parempi että ei edes laita sitä päälle, vaan toivoo käsijarrun pitävän riittävästi...
On tuo surkea homma, tekisi mieli kovastikkin vaihtaa tuo 530 da että sillä olisi hyvä vetää venettä ja juurikin tuo luiskasta nousu. Mutta toisaalta ei kyllä kiinnosta maksaa yli 3k€ vaihteistoremontista tms...
Autonahan ko. kapistus on varmastikkin mahtava.
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostMielenkiintoinen näkökanta tuolla oulun "miljoonamersun" kuskilla automaattilaatikon käytöstä. Ei kai kovin vääräkään kun +miljoona km ajettu, mielenkiintoinen olis tietää onko vaihdettu öljyjä
"Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa.
- Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo."
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
Eli ei päde BiimereihinBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostNo bimmereissä lähtee aina 2 vaihteella vaikka olisi sport päällä.Ainoastaan jos itse valitset pysähdyttäessä 1.vaihteen,niin silloin lähtee sillä....Marsuissa voi tietenkin tämä olla toteutettu erilailla.
Eli ei päde Biimereihin| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostKyyllä ainakin e60 lähtee sportilla paikaltaan aina ykkösellä, ja D:lläkin ajotavasta riippuen.. käyttääkö loota eco vai ecoecoecoecoeco asentoa.
EDIT:
No nyt aamulla tuli tätä asiaa testattu,niin en nyt tiedäkkään millä vaihteella DS:llä lähtee liikkeelle,kait se ykönen siten on?
Mutta tämän testasin,että Manuaali Modella ajaessa tultaessa risteykseen,laatikko tiputtaa 2:lle asti pysähdyttäessä.Kun lähtee liikkeelle niin pitää edelleen 2 pesässä.Last edited by b mutteri kasa; 21-02-2011, 08:49.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostMikä noista laatikoista yleensä hajoaa vai kuuluuko ne kauttaaltaan loppuun?
edit: Niin ja siksi juuri lootan speksatulla väännönkestolla ei ole mitään tekemistä sen kestämisen kanssa, eikä kyllä sportilla ajamisellakaan...Last edited by Cell; 22-02-2011, 07:07.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostSe taxikuski joka on ajanu nyt miljoona mailia vissiin sillä mersullansa(joo suomalainen) sanoo et se käyttää aina tota sportti moodia että auto lähtee aina ykkösellä. Uskoo että loota kestää pitempään, ja hyvin on kestäny.. Onko kellään muulla samaa periaattetta ?..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostSe taxikuski joka on ajanu nyt miljoona mailia vissiin sillä mersullansa(joo suomalainen) sanoo et se käyttää aina tota sportti moodia että auto lähtee aina ykkösellä. Uskoo että loota kestää pitempään, ja hyvin on kestäny.. Onko kellään muulla samaa periaattetta ?F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Keskustelu näyttää rönsyilevän muihinkin laatikoihin kun alkuperäisen otsikon GM:ään, joten omasta ZF:stä 530i:ssä sen verran että hyvin toimii. Lähtee aina D-asennossa 1:llä, mutta alamäkeen pysähtymisen jälkeen yleensä 2:lla. S-asennossa lähtee aina 1:llä (tosin olen käyttänyt tätä tosi vähän). Manuaaliasennossa lähtee 2:lla, enkä ole kokeillut vaihtaako takaisin ykköselle jos painaa kaasua reilummin. Se miten nopeasti painaa kaasupoljinta vaikuttaa vaihtamiseen vaikkei käyttäisikään poljinta pohjassa. Eli pieni polkimen näpäytys saa laatikon vaihtamaan välittömästi pienemmälle. Jo taasen epäröi kaasun käytössä esim. ohitustilanteessa, vaihtaa loota empisen jälkeen 4:lle ja ehkä taas pienen viiveen jälkeen 3:lle ja sitten kiihtyvyys onkin yhtäkkiä jotain muuta kuin alunperin tarkoitti.
Comment
-
Comment