memebuy23buy

530 da laatikon oikeaoppinen käyttö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8282
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    Originally posted by teme[[ View Post
    Tuosta automaatin parkkilukosta sen verran kun kysyttiin että käsijarru kannattaa todellakin kiskasta kunnolla päälle jos on joku painava vaunu perässä mäessä, kun parkeerraa. Ja muutenkin käsijarrua kannattaa käytää aina jos auto ei ole tasaisella.
    ton näkönen mekanismi, jossakin tuntemattomassa lootassa. saman tyyppinen kaikissa perinteisissä automaateissa

    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • hallu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 75

      #32
      Tuota juurikin hain kysymykselläni parkkilukon kestävyydestä....
      Esim jos venettä ottaa luiskassa pois niin ei taida kestää p:llä pitää paikallaan? Onkahan parempi että ei edes laita sitä päälle, vaan toivoo käsijarrun pitävän riittävästi...

      On tuo surkea homma, tekisi mieli kovastikkin vaihtaa tuo 530 da että sillä olisi hyvä vetää venettä ja juurikin tuo luiskasta nousu. Mutta toisaalta ei kyllä kiinnosta maksaa yli 3k€ vaihteistoremontista tms...

      Autonahan ko. kapistus on varmastikkin mahtava.

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #33
        Originally posted by jsr85 View Post
        Mielenkiintoinen näkökanta tuolla oulun "miljoonamersun" kuskilla automaattilaatikon käytöstä. Ei kai kovin vääräkään kun +miljoona km ajettu, mielenkiintoinen olis tietää onko vaihdettu öljyjä

        "Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa.

        - Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo."

        http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml
        No bimmereissä lähtee aina 2 vaihteella vaikka olisi sport päällä.Ainoastaan jos itse valitset pysähdyttäessä 1.vaihteen,niin silloin lähtee sillä....Marsuissa voi tietenkin tämä olla toteutettu erilailla.

        Eli ei päde Biimereihin
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #34
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          No bimmereissä lähtee aina 2 vaihteella vaikka olisi sport päällä.Ainoastaan jos itse valitset pysähdyttäessä 1.vaihteen,niin silloin lähtee sillä....Marsuissa voi tietenkin tämä olla toteutettu erilailla.

          Eli ei päde Biimereihin
          Kyyllä ainakin e60 lähtee sportilla paikaltaan aina ykkösellä, ja D:lläkin ajotavasta riippuen.. käyttääkö loota eco vai ecoecoecoecoeco asentoa.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #35
            Miksi siellä edes on ykkönen? Siis jos ei koskaan sitä käyttäisi... :think
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #36
              Originally posted by Matson^ View Post
              Kyyllä ainakin e60 lähtee sportilla paikaltaan aina ykkösellä, ja D:lläkin ajotavasta riippuen.. käyttääkö loota eco vai ecoecoecoecoeco asentoa.
              No oma 335 ei lähde ykkösellä...niin ja jos jalan tämmää kunnolla alas,niin varmaan silloin heittääkin ykösen päälle...

              EDIT:

              No nyt aamulla tuli tätä asiaa testattu,niin en nyt tiedäkkään millä vaihteella DS:llä lähtee liikkeelle,kait se ykönen siten on?

              Mutta tämän testasin,että Manuaali Modella ajaessa tultaessa risteykseen,laatikko tiputtaa 2:lle asti pysähdyttäessä.Kun lähtee liikkeelle niin pitää edelleen 2 pesässä.
              Last edited by b mutteri kasa; 21-02-2011, 08:49.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #37
                330xd lähtee 2 mutta esim. kylmänä pistää joskus harvoin 1 kaasun lisäyksellä, tosin silloinkin ollut reilu pakkanen.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  #38
                  Se taxikuski joka on ajanu nyt miljoona mailia vissiin sillä mersullansa(joo suomalainen) sanoo et se käyttää aina tota sportti moodia että auto lähtee aina ykkösellä. Uskoo että loota kestää pitempään, ja hyvin on kestäny.. Onko kellään muulla samaa periaattetta ?

                  Comment

                  • hallu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 75

                    #39
                    Minä en asiasta tiedä mitään mutta jos tuo s:llä ajo vaikuttaisi tuohon ykkösellä lähtemiseen niin luulisi sillä olevan vaikutusta laatikon kestoon....

                    Mikä noista laatikoista yleensä hajoaa vai kuuluuko ne kauttaaltaan loppuun?

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7035
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Originally posted by hallu View Post
                      Mikä noista laatikoista yleensä hajoaa vai kuuluuko ne kauttaaltaan loppuun?
                      Riippuu ihan askista, mutta ei ne kulu loppuun oikeastaan koskaan. 90% tapauksista vika on peräisin venttiilikoneiston toimintahäiriöstä tai hajonneesta tiivisteestä, joka sitten luistattaa pakat paskaksi tai tekee ajamisesta mahdotonta. Loput on sitten suunnitteluvirheistä johtuvia "tyyppivikoja" tai satunnaisia mekaanisia hajoamisia.

                      edit: Niin ja siksi juuri lootan speksatulla väännönkestolla ei ole mitään tekemistä sen kestämisen kanssa, eikä kyllä sportilla ajamisellakaan...
                      Last edited by Cell; 22-02-2011, 07:07.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #41
                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Se taxikuski joka on ajanu nyt miljoona mailia vissiin sillä mersullansa(joo suomalainen) sanoo et se käyttää aina tota sportti moodia että auto lähtee aina ykkösellä. Uskoo että loota kestää pitempään, ja hyvin on kestäny.. Onko kellään muulla samaa periaattetta ?
                        Ylempänä linkitetty sama juttu.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • hallu
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 75

                          #42
                          Niin oliko kenelläkään sitä varmaa tietoa tuosta liikkeellelähtö vaihteesta?

                          Onko foorumilaiset vetäneet kuinka paljon kärryä ko. automaatilla?

                          Comment

                          • hallu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 75

                            #43
                            Onkos tuo tds:n fz halvempi korjata kun se menee rikki....?
                            Pärjäishän sitä tuolla tds koneellakin, varsinkin kun lukee noita commonrailikoneen ongelmia.... Itsellä tällä hetkellä tuo tds mylly ja siinä ei mitään ongelmia ja 400tkm taitaa mennä rikki ennen syksyä.

                            Comment

                            • Babitzin
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 463
                              • Kuopio

                              #44
                              Originally posted by -challenger- View Post
                              Se taxikuski joka on ajanu nyt miljoona mailia vissiin sillä mersullansa(joo suomalainen) sanoo et se käyttää aina tota sportti moodia että auto lähtee aina ykkösellä. Uskoo että loota kestää pitempään, ja hyvin on kestäny.. Onko kellään muulla samaa periaattetta ?
                              Itse lähes poikkeuksetta ajan sport puolella(kaupungissa) Juurikin sen takia että lähtee paikoiltaan ykkösellä. Maantiellä tulee sit käyttettyä manuaalipuolta. Sattuupahan oikea pykälä olemaan valittuna jos ja kun tulee niitä ohitettavia.
                              F20 118i M-sport
                              E63 M6
                              Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                              Comment

                              • Macinaggio
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 119
                                • Espoo

                                #45
                                Keskustelu näyttää rönsyilevän muihinkin laatikoihin kun alkuperäisen otsikon GM:ään, joten omasta ZF:stä 530i:ssä sen verran että hyvin toimii. Lähtee aina D-asennossa 1:llä, mutta alamäkeen pysähtymisen jälkeen yleensä 2:lla. S-asennossa lähtee aina 1:llä (tosin olen käyttänyt tätä tosi vähän). Manuaaliasennossa lähtee 2:lla, enkä ole kokeillut vaihtaako takaisin ykköselle jos painaa kaasua reilummin. Se miten nopeasti painaa kaasupoljinta vaikuttaa vaihtamiseen vaikkei käyttäisikään poljinta pohjassa. Eli pieni polkimen näpäytys saa laatikon vaihtamaan välittömästi pienemmälle. Jo taasen epäröi kaasun käytössä esim. ohitustilanteessa, vaihtaa loota empisen jälkeen 4:lle ja ehkä taas pienen viiveen jälkeen 3:lle ja sitten kiihtyvyys onkin yhtäkkiä jotain muuta kuin alunperin tarkoitti.

                                Comment

                                Working...
                                X