memebuy23buy

520d -00 136hp kiihtyy ja ei kiihdy... NO MIKSEI??? *VIKA LÖYTYNYT!!!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    520d -00 136hp kiihtyy ja ei kiihdy... NO MIKSEI??? *VIKA LÖYTYNYT!!!*

    *Korjaamolla lyötii pistoke kiinni läppärii, lähettii tielle ajeleen ja yliahdoille menee. Haluttu paine oli 2.2 ja aina kun lähti vetään ampu paineet yli 2.4 jolloin katkaisee syötön sillä seurauksella että paineet putos noin 1.9 jolloin syötöt palas ja paineet lähti taas nousuu jne...

    Ahtimen siivet testattiin seuraavaksi, eli siihen sähköohjattuun venttiiliin menevä letku lyötii suoraan ahtimen kelloon kiinni. Tällöin alipaine imee heti täysillä ja alaväännöt katosi saman tien. Eli ei jumissa, onneksi...

    Uusi venttiili tilattu, tulee noin viikon päästä, samalla on tarkoitus uusia varalta myös ne kaikki alipaineletkut. Jospa se ny tästä. *


    Joko tähän osataan vastata? haulla löytyy ainakin 10 eri mahdollista vikaa muttei mitään varmaa. Eli kun kiihdyttää niin vetää kunnes "piikkaa" ja kulutusmittari putoaa...kaasun pitäminen pohjassa nostaa jälleen parin sekunnin viiveellä kulutusmittarin ylös ja taas tie maistuu kunnes lopahtaa jälleen.

    Parin tunnin lukemisella epäilisin turboa ja niitä juuttuvia siipiä, vai oliko niitä tässä mallissa ollenkaan? :think

    Aluksi vika oli joka vaihteella mutta vikakoodien luvulla ja nollaamisella esiintyy enään selvästi 4 ja 5 vaihteella. Jotain pressure juttua siellä oli mutta sälli sähelsi ja koodi jäi muistin varaan...prkle

    Niin ja jos se turbo on se yleisin syy, niin mikähän on malli?

    Kiitos ja kumarrus jo valmiiksi
    Last edited by Jääkarhu; 23-07-2010, 15:05.
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    No tuossahan nyt kantsii oikeesti kattoa mikä se pressure juttu oli. Livedatalla voi myös seurata miten ahdot käyttäytyy, jos vetää yliahdolle syynä voi olla jumivat johdesiivet tai viallinen turbiini.

    Vai käykö polttoainelinjan paineet alhaalla tai kenties railpaineet? Vois olla joku pressure juttu myös..? Näitäkin voi seurata livedatalla.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Jääkarhu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 130
      • Ylivieska

      #3
      Originally posted by Thuppu View Post
      No tuossahan nyt kantsii oikeesti kattoa mikä se pressure juttu oli. Livedatalla voi myös seurata miten ahdot käyttäytyy, jos vetää yliahdolle syynä voi olla jumivat johdesiivet tai viallinen turbiini.

      Vai käykö polttoainelinjan paineet alhaalla tai kenties railpaineet? Vois olla joku pressure juttu myös..? Näitäkin voi seurata livedatalla.

      Ja se livedatan seuraaminen onnistuu miten/missä??? sillä samalla sällillä ja testerillä vai? ...prkle se varmaa kadottaa sitte koko auton

      Niin ja sitä samaa vikakoodia ei sit enää tullu uudestaa ku kävin tiellä polkeen, (voimaa kyllä tuli, eli oli vissii jossai vikamoodissa) eli se pressurejutun tarkistaminen ei ny ainakaan vielä onnistu jos ei ilmaannu uudestaan, paitsi jos jotain näkys siinä livedatassa.

      Nii ja railpaineet??? liittyykö tämä jotenki commonrail koneeseen??? sitähän tämä ei ole. Se sälli muisteli että olisko ollu jotain polttoaineeseen liittyvää eli p-pumppu, siirtopumppu vai mitä???

      Jossain toisessa ketjussa foorumilla puhuttiin polttoaineen paineesta/anturista joka olikin tarkottanut ahtopainetta.

      Kiva ku on aivan pihalla näistä kiisseleistä

      Niin ja aivan turha ehdottaa että tuo auto helsinkiin nii katotaa sitä livedataa, eli missä onnistus täälläpäin ylivieska+50km?
      Last edited by Jääkarhu; 20-07-2010, 17:53.
      Vanhaa se olla pitää..

      E10 2002A-71
      E21 320A-76
      E21 320-76
      E21 320i-76
      E21 320i-77
      E21 318i-80
      E21 318i-82
      E12 520 3.0-80

      Comment

      • _Hämis_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 238
        • Raahe

        #4
        Jossain toisessa ketjussa foorumilla puhuttiin polttoaineen paineesta/anturista joka olikin tarkottanut ahtopainetta.



        17FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR

        Tuo osa 17 on ahtopaineen anturi, eikä polttoaineen.

        Rikkinäisellä anturilla nykii, ja välillä hukkaa tehoja. Tai sitten ne tehot on kokoajan kadoksissa.
        320d -02
        Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
        Astra 1.6 -00

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #5
          Piste suuttimen ohivirtaukselle... (ei kuin korjausarvoja lukemaan lähimmän gurun luokse)
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • Jääkarhu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 130
            • Ylivieska

            #6
            Originally posted by _Hämis_ View Post



            17FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR

            Tuo osa 17 on ahtopaineen anturi, eikä polttoaineen.

            Rikkinäisellä anturilla nykii, ja välillä hukkaa tehoja. Tai sitten ne tehot on kokoajan kadoksissa.
            Käytetty auki ja putsattu, ei vaikutusta, mutta ei tietenkään takuutakaan että olisi kunnossa. Samalla tsekkasin kaikki letkut silmämääräisesti ja kaikki näytti olevan ok.

            Epäilen kyllä edelleen tuota yli ahdoille menoa, koska esim. soratiellä kiihdyttäessä vikaa ei esiinny 1 ja 2 vaihteella koska sutii ja nakkaa kierrokset heti tappiin, 3 vaihteella pitoa jo hiukan löytyessä, selvää tyssäämistä on havaittavissa. Ainakin bensaturboissa ahtoja sai nouseen vasta kunnolla kun sai renkaille vastusta, siksi tämä soratie testi tuntuisi järkevältä selitykseltä. Varsinkin kun teoria pitää paikkaansa kun kiihdyttää asfaltilla ja tyssäämisen voi tuntea jo kakkosella.

            Eli Guru hakusessa mittaileen niitä livedata tietoja mielellään läheltä ylivieskaa, kiitos.

            Olis ihan kiva päästä kunnolla testaan tuota karalan softan vaikutusta kun ei hannais koko ajan vastaan. Joka tapauksessa ero oli jo huomattava vaikka auto oli vielä vikamodissa aamulla
            Vanhaa se olla pitää..

            E10 2002A-71
            E21 320A-76
            E21 320-76
            E21 320i-76
            E21 320i-77
            E21 318i-80
            E21 318i-82
            E12 520 3.0-80

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1372
              • Oulainen

              #7
              Originally posted by Metalgod View Post
              Piste suuttimen ohivirtaukselle... (ei kuin korjausarvoja lukemaan lähimmän gurun luokse)
              Miten on, pystyykö tästä lukemaan korjausarvoja, ei oo itellä sattunut eteen??:think
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Metalgod
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by jsr85 View Post
                Miten on, pystyykö tästä lukemaan korjausarvoja, ei oo itellä sattunut eteen??:think
                Kyllä onnistuu esim. INPAlla.

                DDE purkki ja status ja olikohan mass adjusment. (tietysti moottori käynnissä)
                -530dA 600 Nm
                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3625
                  • Yka

                  #9
                  Originally posted by Jääkarhu View Post
                  Eli Guru hakusessa mittaileen niitä livedata tietoja mielellään läheltä ylivieskaa, kiitos.

                  Otappa privalla yhteys vaikka cba-nimimerkkiin. Sillä on pelit ja vehkeet, tosin kiireinenkin se mies on...mutta kannattaa kysyä. Ja on Ylivieskasta.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1372
                    • Oulainen

                    #10
                    Originally posted by Metalgod View Post
                    Kyllä onnistuu esim. INPAlla.

                    DDE purkki ja status ja olikohan mass adjusment. (tietysti moottori käynnissä)
                    Onko näin, tämähän ei oo korkeapainepumpulla vaan perinteisellä boschin vp44. Uudemmassa 110kw mallissa kyllä onnistuu.

                    edit. Kirjoitus virheiden korjailua.
                    Last edited by jsr85; 21-07-2010, 10:16.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Nin tosiaan joo, tämähän oli vanhemmalla koneella... menin itsekin halpaan. Veikkaan silti yliahdon seurauksena olevaa vikatilaa tai polttoainelinjan paineenvajausta.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Jääkarhu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 130
                        • Ylivieska

                        #12
                        Eli GURUA ei ny vissii enää tarvita.
                        Vanhaa se olla pitää..

                        E10 2002A-71
                        E21 320A-76
                        E21 320-76
                        E21 320i-76
                        E21 320i-77
                        E21 318i-80
                        E21 318i-82
                        E12 520 3.0-80

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #13
                          EGR:ää ohjaa samanlainen alipaineventtiili, eli jos EGR on tulpattu ja poistettu käytöstä, niin siltä voi ottaa venttiilin turbon ohjaukseen.

                          Comment

                          • huupi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 1192
                            • Tyrnävä

                            #14
                            Originally posted by Jääkarhu View Post
                            Ahtimen siivet testattiin seuraavaksi, eli siihen sähköohjattuun venttiiliin menevä letku lyötii suoraan ahtimen kelloon kiinni. Tällöin alipaine imee heti täysillä ja alaväännöt katosi saman tien. Eli ei jumissa, onneksi...
                            Mielestäni tämä on juuri päin vastoin eli jatkuvalla alipaineella siivet ovat aina kiinni ja alavääntöjä nimen omaan pitäisi löytyä. Yläkierroksilla ei niinkään pitäisi olla vetoja, kun siivet eivät aukea ollenkaan + pakopaine muodostuu kovaksi. Näin olen omassa E46:ssa tutkinut juuri samoilla oireilla eli ahtaa liikaa, joten piikkaa ja syöttö loppuu, kunnes ahtopaine 1bar (2bar absoluuttista) ja taas alkaa vetämään.

                            Originally posted by Jääkarhu View Post
                            Uusi venttiili tilattu, tulee noin viikon päästä, samalla on tarkoitus uusia varalta myös ne kaikki alipaineletkut. Jospa se ny tästä. *
                            Oman kokemuksen mukaan vuoto alipainejärjestelmässä vie ainoastaan tehot alle 3000rpm juuri sen takia, että turbon siivet on koko ajan auki ja ahtopainetta ei muodostu. Yli 3:n tonnin vetää normaalisti. Sori, ei ole tarkoitus murskata toiveita, toivotaan että tulee tuolla kuntoon.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1372
                              • Oulainen

                              #15
                              Originally posted by huupi View Post
                              Mielestäni tämä on juuri päin vastoin eli jatkuvalla alipaineella siivet ovat aina kiinni ja alavääntöjä nimen omaan pitäisi löytyä. Yläkierroksilla ei niinkään pitäisi olla vetoja, kun siivet eivät aukea ollenkaan + pakopaine muodostuu kovaksi. Näin olen omassa E46:ssa tutkinut juuri samoilla oireilla eli ahtaa liikaa, joten piikkaa ja syöttö loppuu, kunnes ahtopaine 1bar (2bar absoluuttista) ja taas alkaa vetämään.



                              Oman kokemuksen mukaan vuoto alipainejärjestelmässä vie ainoastaan tehot alle 3000rpm juuri sen takia, että turbon siivet on koko ajan auki ja ahtopainetta ei muodostu. Yli 3:n tonnin vetää normaalisti. Sori, ei ole tarkoitus murskata toiveita, toivotaan että tulee tuolla kuntoon.

                              Kyllä se näin on, tyhjäkäynnillä siivet on kiinni muistaakseni 80 prosenttisesti, ei suinkaan auki, eli alavääntöjä pitäis olla.

                              Jonkin aikaa sitten tuli vastaan tapaus jossa auto ei jaksanut vetää alle 3000rpm, ahtimen alipainekellolle menevä letku oli haurastunut melkeen poikki.

                              edit. Hoksasiko korjaamon hemmo tukkia muun alipaine järjestelmän testin ajaksi, yksikään vuotava letkunpää niin testin tulos on kerrotun kaltainen.
                              Last edited by jsr85; 24-07-2010, 01:50.
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              Working...
                              X