Tösös!
Tapahtuipa kevään mittaan pari kertaa seuraavaa, että 530d:n kytkin ruopas tyhjää ihan satunnaisissa ohituskiihdytyksissä.. Kesän mittaa ongelma kuitenkin paheni siihen pisteeseen, että jokaisessa rivakammassa kiihdytyksessä kytkin luisti..
Schmiedmannilta tilasin uuden täydellisen kytkin setin eli asetelman, levyn, painelaakerin ja jopa uuden vauhtipyörän kun vanhassa oli ohjelmoinnin takia jurinaongelmaa.. (penkitetty 232hv/525Nm)
Uudet himmelit vaihdettiin kiinni ja iloisena koeajolle.. Yllätyksekseni uusi kytkin kuitenkin luisti.. No ensin epäiltiin työsylinteriä => tilattiin uusi, ei auttanut, jonka jälkeen vaihdettiin pääsylinteri.. Silläkään ei vaikutusta ollut.. Myöskin ilmausta on harrastettu aktiivisesti..
Osat vaikuttais ainakin osanumeroiden perusteella olevan oikeat, LUK:in tekeleitä..
Ainoa osa mikä ei käynyt suoraan, oli painelaakeri, jonka runko oli akselille liian ahdas.. Saimme kuitenkin uuden laakerin vaihdettua uudesta rungosta vanhaan runkoon, jolloin saimme painelaakerin akselille.. Remontin jäljiltä kytkintä painettaessa aivan niin pohjaan asti kun sen saa, tuntuu kytkin polkimessa tärinää, ilmeisesti painelaakerista? Myöskin auton ulkopuolella kuuluu kyseisessä tilanteessa rohinaa..
Kytkinlevyä ei myöskään saa väärinpäin laitettua sillä vauhtipyörän pultit jäävät muuten kantamaan..
Onkohan kenelläkään mitään hyviä visioita siitä, miksei kytkin pidä?
-Arttu
Tapahtuipa kevään mittaan pari kertaa seuraavaa, että 530d:n kytkin ruopas tyhjää ihan satunnaisissa ohituskiihdytyksissä.. Kesän mittaa ongelma kuitenkin paheni siihen pisteeseen, että jokaisessa rivakammassa kiihdytyksessä kytkin luisti..
Schmiedmannilta tilasin uuden täydellisen kytkin setin eli asetelman, levyn, painelaakerin ja jopa uuden vauhtipyörän kun vanhassa oli ohjelmoinnin takia jurinaongelmaa.. (penkitetty 232hv/525Nm)
Uudet himmelit vaihdettiin kiinni ja iloisena koeajolle.. Yllätyksekseni uusi kytkin kuitenkin luisti.. No ensin epäiltiin työsylinteriä => tilattiin uusi, ei auttanut, jonka jälkeen vaihdettiin pääsylinteri.. Silläkään ei vaikutusta ollut.. Myöskin ilmausta on harrastettu aktiivisesti..
Osat vaikuttais ainakin osanumeroiden perusteella olevan oikeat, LUK:in tekeleitä..
Ainoa osa mikä ei käynyt suoraan, oli painelaakeri, jonka runko oli akselille liian ahdas.. Saimme kuitenkin uuden laakerin vaihdettua uudesta rungosta vanhaan runkoon, jolloin saimme painelaakerin akselille.. Remontin jäljiltä kytkintä painettaessa aivan niin pohjaan asti kun sen saa, tuntuu kytkin polkimessa tärinää, ilmeisesti painelaakerista? Myöskin auton ulkopuolella kuuluu kyseisessä tilanteessa rohinaa..
Kytkinlevyä ei myöskään saa väärinpäin laitettua sillä vauhtipyörän pultit jäävät muuten kantamaan..
Onkohan kenelläkään mitään hyviä visioita siitä, miksei kytkin pidä?
-Arttu
Comment