Joo eli missä kaikkialla on tohon lämppärin puhaltimeen sulakkeet kun pysähtyi lämppärin ropeli kesken ajon, muuten näyttää toimivan aut.ilmastoinnin jutut kuten aina mutta ei pyöri moottori! Missä lie sulake nro.75, näyttäs sellanenkin jossain olevan sulakerasiassa olevan paperin mukaan? Hyviä ideoita mistä voisi vikaa paikallistaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi yht´äkkiä?! TAAS!!?
Collapse
X
-
Re: Puhallin
Originally posted by hande10Kokeile kääntää säädin pienimpään asentoon eli pois päältä ja sit takas päälle,mulla tehnyt saman 2 kertaa,lähtenyt ton jälkeen toimimaan.
Veikkaisin tosiaan suhteellisen pientä vikaa, tuo sulake, joku piuha jne. Jos moottorille menevän jännitteen pääsisit mittaa? Tai löytäsit sen sulakkeen......
Comment
-
-
Re: e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi aivan yht´äkkiä?!
Originally posted by aapokJoo eli missä kaikkialla on tohon lämppärin puhaltimeen sulakkeet kun pysähtyi lämppärin ropeli kesken ajon, muuten näyttää toimivan aut.ilmastoinnin jutut kuten aina mutta ei pyöri moottori! Missä lie sulake nro.75, näyttäs sellanenkin jossain olevan sulakerasiassa olevan paperin mukaan? Hyviä ideoita mistä voisi vikaa paikallistaa?
Ei mitää havaintoo millanen systeemi on sitten automaatissa..e39 523i -98
Comment
-
-
Puhaltimen moottoriin pääset käsiksi kun irroitat etupenkit, purat ja irroitat keskikonsolin, kojelaudan alaosat, mittariston, rattiputken/akselin katkeavine pultteineen,
kaikki kojelaudan päälliosat,sen jälkeen sen takaiset sähköt/vivut, kojelaudan takainen apurunko ja siinä olevat nippusidekiinnitteiset kaapeloinnit,äänieristeet pois,kaikki sähköt lämppärisysteemistä irti, ilmastoinnin "mehut"/paineet ulos ja putket tulipellistä irti, vedet koneesta ja letkut tulipellistä irti, jarruputket irti tulipellistä ja äänieristeet pois. Tässä vaiheessa käy työtila niin ahtaaksi että moottorin alaslasku kelkkoineen voi olla edessä?. No, jos lämmityslaitteen tulipellinpuoleisin päästään käsiksi, niin ne irti ja lämppäriyksikkö nostetaan autosta ulos. Tästä puretaan takaosan suojalevyt ja nyt päästään käsiksi itse lämppärinmoottoriin. Vaihto ja käänteisessä järjestyksessä 1/4 auton uudelleen kokoaminen. Uusi koneen ilmaus, ilmastoinnin täyttö,airbagisysteemin koodaus ja toivotaan että mikään paikka ei nitise/natise ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitääkin. Muuten tiedossa on helposti uusintaotto 1. Helvetillinen homma ensimmäisellä kertaa jos/kun kokoamisen tekee HUOLELLA=tinkimättä sovituksista kiinnityksistä koska pienikin huolimattomuus kostautuu jossain vaiheessa 100% varmuudella.
Comment
-
Comment