Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi yht´äkkiä?! TAAS!!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Todellakin yhdyn edelliseen...nimittäin homma on PALJON pahempi/työläämpi kuin miltä se näin äkkiseltään ja lyhyenä työselosteena tuntuukaan. Vähintään viikon homma ekakertalaiselta.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Siis, ettei homma nyt vaan olisi alla olevan linkin juttu, siis se "siili":
      A site related to the BMW E39 540i 6-Speed. Provides info regarding modifications, a


      Itsellä mennyt kahdesta E39:stä (96 ja 97) ja oireet juuri kuvatunlaisen kaltaiset.
      Tuon vaihto nyt on kyllä naurettavan helppo.
      Laakkonen ottaa työstä 20 eur, jos ei itseltä onnistu.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #18
        Originally posted by Hemi
        Puhaltimen moottoriin pääset käsiksi kun irroitat etupenkit, purat ja irroitat keskikonsolin, kojelaudan alaosat, mittariston, rattiputken/akselin katkeavine pultteineen,
        kaikki kojelaudan päälliosat,sen jälkeen sen takaiset sähköt/vivut, kojelaudan takainen apurunko ja siinä olevat nippusidekiinnitteiset kaapeloinnit,äänieristeet pois,kaikki sähköt lämppärisysteemistä irti, ilmastoinnin "mehut"/paineet ulos ja putket tulipellistä irti, vedet koneesta ja letkut tulipellistä irti, jarruputket irti tulipellistä ja äänieristeet pois. Tässä vaiheessa käy työtila niin ahtaaksi että moottorin alaslasku kelkkoineen voi olla edessä?. No, jos lämmityslaitteen tulipellinpuoleisin päästään käsiksi, niin ne irti ja lämppäriyksikkö nostetaan autosta ulos. Tästä puretaan takaosan suojalevyt ja nyt päästään käsiksi itse lämppärinmoottoriin. Vaihto ja käänteisessä järjestyksessä 1/4 auton uudelleen kokoaminen. Uusi koneen ilmaus, ilmastoinnin täyttö,airbagisysteemin koodaus ja toivotaan että mikään paikka ei nitise/natise ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitääkin. Muuten tiedossa on helposti uusintaotto 1. Helvetillinen homma ensimmäisellä kertaa jos/kun kokoamisen tekee HUOLELLA=tinkimättä sovituksista kiinnityksistä koska pienikin huolimattomuus kostautuu jossain vaiheessa 100% varmuudella.
        Vähän veikaan että sinne pääsee konehuoneen puoleltakin. Ja Hemi miten sä vaihat parkin polttimot sä varman alotat kans irrottamalla penkit ja koneen ja takakontinkin varmaan purat osiin :lol: sorry OFFTOPIC
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Scitso hei...montakohan e39:n puhallinmoottoria olet "veikkauksesi" perusteella esille kaivanut tai yleensä ko.autoa purkanut?
          Minä nyt kuitenkin olen jokuselle päivänvaloa näyttänyt, joten enköhän nyt tällaisen asian herran tähden aika hyvin tiedä. Tosin lähteehän se konehuoneenpuolelta polttopilleillä...? Haloo.

          Comment

          • Lauri
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 596
            • juva

            #20
            Originally posted by Hemi
            Puhaltimen moottoriin pääset käsiksi kun irroitat etupenkit, purat ja irroitat keskikonsolin, kojelaudan alaosat, mittariston, rattiputken/akselin katkeavine pultteineen,
            kaikki kojelaudan päälliosat,sen jälkeen sen takaiset sähköt/vivut, kojelaudan takainen apurunko ja siinä olevat nippusidekiinnitteiset kaapeloinnit,äänieristeet pois,kaikki sähköt lämppärisysteemistä irti, ilmastoinnin "mehut"/paineet ulos ja putket tulipellistä irti, vedet koneesta ja letkut tulipellistä irti, jarruputket irti tulipellistä ja äänieristeet pois. Tässä vaiheessa käy työtila niin ahtaaksi että moottorin alaslasku kelkkoineen voi olla edessä?. No, jos lämmityslaitteen tulipellinpuoleisin päästään käsiksi, niin ne irti ja lämppäriyksikkö nostetaan autosta ulos. Tästä puretaan takaosan suojalevyt ja nyt päästään käsiksi itse lämppärinmoottoriin. Vaihto ja käänteisessä järjestyksessä 1/4 auton uudelleen kokoaminen. Uusi koneen ilmaus, ilmastoinnin täyttö,airbagisysteemin koodaus ja toivotaan että mikään paikka ei nitise/natise ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitääkin. Muuten tiedossa on helposti uusintaotto 1. Helvetillinen homma ensimmäisellä kertaa jos/kun kokoamisen tekee HUOLELLA=tinkimättä sovituksista kiinnityksistä koska pienikin huolimattomuus kostautuu jossain vaiheessa 100% varmuudella.
            :roll: :roll:
            -87 M3
            -88 325 ???





            Comment

            • kesper
              Newbiemmer
              • Nov 2004
              • 2
              • tre

              #21
              Itselläni oli sama ongelma... vaihdettiin "siili" pariinkin kertaan.. turhaan!
              Syy löytyi johtosarjasta mikä menee siilille. Repsikan jalkatilan sivupaneeli irti ja piuhoja heilutteleen...
              Rahat sain siilistä takaisin, eikä johtosarjaa tarvinnut edes vaihtaa. Ilmeisesti liittimen (joka menee siiliin) sisällä kosketushäiriöitä.

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #22
                No loppujen lopuksi kävin viime viikolla tuohon uuden vastuksen eli ns.siilin ja nyt toimii kuten pitääkin. Tässä tapauksessa vika siis oli siinä ja hyvä niin.
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • HKM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 427
                  • Sipoo

                  #23
                  Mun autossa oli samanlainen vika kun sen kolmisen vuotta sitten ostin. Puhaltimen voimakkuus vaihteli miten sattuu omin päin. Laakkonen sanoi vaihtaneensa nimenomaan tuon "siilen". Sen koommin vikaa ei ole ollut - niin siis tuossa tuuletuspuolessa :|
                  Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                  BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                  Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                  Ex. E30 318is
                  Ex. Jaguar XJR
                  Ex. E39

                  Comment

                  • Samppasika
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 769
                    • Kempele

                    #24
                    Hemi:
                    Mulla alkoi pitämään "hiacen" lämppärin tuuletin vikinää kovalla pakkasella (-20). Loppuu kunhan vähän aikaa pyörii/lämpiää, eli taitaa hiukka kuivana pyöriä. Onko yhtä helvetillinen homma saada jotain voiteluainetta moottorin laakereille, kuin hiilien vaihto? pääseekö tulipellin puolelta jotenkin voitelemaan?

                    ps. Onko tuo lämppärin moottori liuku vai kuulalaakereilla? Muuan Calix k2 sisätilan lämppäri piteli juuri samnlaista vikinää ja se loppui aina kun purki ja voiteli pronssi laakerit eli joka vuosi piti rasvata...)
                    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                    E61 530d M-sport -08
                    E39 528i Touring -97

                    Yhteydenotot: [email protected] !!

                    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                    Comment

                    • HKM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 427
                      • Sipoo

                      #25
                      Originally posted by Samppasika
                      Hemi:
                      Mulla alkoi pitämään "hiacen" lämppärin tuuletin vikinää kovalla pakkasella (-20). Loppuu kunhan vähän aikaa pyörii/lämpiää, eli taitaa hiukka kuivana pyöriä. Onko yhtä helvetillinen homma saada jotain voiteluainetta moottorin laakereille, kuin hiilien vaihto? pääseekö tulipellin puolelta jotenkin voitelemaan?

                      ps. Onko tuo lämppärin moottori liuku vai kuulalaakereilla? Muuan Calix k2 sisätilan lämppäri piteli juuri samnlaista vikinää ja se loppui aina kun purki ja voiteli pronssi laakerit eli joka vuosi piti rasvata...)
                      Moro,
                      Minuakin kiinnostaa. Oma läjäni pitää samanmoista ääntä kun auto on kylmä. Kitinää ei kyllä kuulu kuin hetken mutta kuuluu kuitenkin
                      HKM
                      Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                      BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                      Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                      Ex. E30 318is
                      Ex. Jaguar XJR
                      Ex. E39

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Samppasika: sait YV:tä.

                        Comment

                        • Juhis2000
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 237
                          • Kouvola

                          #27
                          Ihan tälleen "puolimielenkiinnosta" ovatko nämä lämppärinpuhallinviat kuinkin yleisiä E39:issä?
                          BMW e60 525i terapiaprojekti
                          -------------------------
                          Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #28
                            Originally posted by Juhis2000
                            Ihan tälleen "puolimielenkiinnosta" ovatko nämä lämppärinpuhallinviat kuinkin yleisiä E39:issä?
                            Jaa-a, mikään ei ole ikuista edes lähes 10v vanhassa E39:ssä

                            Comment

                            • uoto78
                              Newbiemmer
                              • Nov 2004
                              • 21
                              • Kirkkonummi

                              #29
                              vikinästä eroon

                              Niin, kuinkahan se nyt oli? Mitenkä tuosta vikinästä pääsisi eroon, onko joku tutkinut? Itsellä puhallin vikisee aina vasemmalle kääntyvissä mutkissa..

                              Comment

                              • Sami
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1332
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by Scitso
                                Vähän veikaan että sinne pääsee konehuoneen puoleltakin. Ja Hemi miten sä vaihat parkin polttimot sä varman alotat kans irrottamalla penkit ja koneen ja takakontinkin varmaan purat osiin :lol: sorry OFFTOPIC
                                Puhallinta ei tosiaankaan voi vaihtaa etukautta vaan juuri kuin Hemi kertoi eli purkamalla kojelaudan pois...ohjeaika jotain 4 tuntia vaihtoon...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎