Todellakin yhdyn edelliseen...nimittäin homma on PALJON pahempi/työläämpi kuin miltä se näin äkkiseltään ja lyhyenä työselosteena tuntuukaan. Vähintään viikon homma ekakertalaiselta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi yht´äkkiä?! TAAS!!?
Collapse
X
-
Siis, ettei homma nyt vaan olisi alla olevan linkin juttu, siis se "siili":
Itsellä mennyt kahdesta E39:stä (96 ja 97) ja oireet juuri kuvatunlaisen kaltaiset.
Tuon vaihto nyt on kyllä naurettavan helppo.
Laakkonen ottaa työstä 20 eur, jos ei itseltä onnistu.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by HemiPuhaltimen moottoriin pääset käsiksi kun irroitat etupenkit, purat ja irroitat keskikonsolin, kojelaudan alaosat, mittariston, rattiputken/akselin katkeavine pultteineen,
kaikki kojelaudan päälliosat,sen jälkeen sen takaiset sähköt/vivut, kojelaudan takainen apurunko ja siinä olevat nippusidekiinnitteiset kaapeloinnit,äänieristeet pois,kaikki sähköt lämppärisysteemistä irti, ilmastoinnin "mehut"/paineet ulos ja putket tulipellistä irti, vedet koneesta ja letkut tulipellistä irti, jarruputket irti tulipellistä ja äänieristeet pois. Tässä vaiheessa käy työtila niin ahtaaksi että moottorin alaslasku kelkkoineen voi olla edessä?. No, jos lämmityslaitteen tulipellinpuoleisin päästään käsiksi, niin ne irti ja lämppäriyksikkö nostetaan autosta ulos. Tästä puretaan takaosan suojalevyt ja nyt päästään käsiksi itse lämppärinmoottoriin. Vaihto ja käänteisessä järjestyksessä 1/4 auton uudelleen kokoaminen. Uusi koneen ilmaus, ilmastoinnin täyttö,airbagisysteemin koodaus ja toivotaan että mikään paikka ei nitise/natise ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitääkin. Muuten tiedossa on helposti uusintaotto 1. Helvetillinen homma ensimmäisellä kertaa jos/kun kokoamisen tekee HUOLELLA=tinkimättä sovituksista kiinnityksistä koska pienikin huolimattomuus kostautuu jossain vaiheessa 100% varmuudella.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Scitso hei...montakohan e39:n puhallinmoottoria olet "veikkauksesi" perusteella esille kaivanut tai yleensä ko.autoa purkanut?
Minä nyt kuitenkin olen jokuselle päivänvaloa näyttänyt, joten enköhän nyt tällaisen asian herran tähden aika hyvin tiedä. Tosin lähteehän se konehuoneenpuolelta polttopilleillä...? Haloo.
Comment
-
-
Originally posted by HemiPuhaltimen moottoriin pääset käsiksi kun irroitat etupenkit, purat ja irroitat keskikonsolin, kojelaudan alaosat, mittariston, rattiputken/akselin katkeavine pultteineen,
kaikki kojelaudan päälliosat,sen jälkeen sen takaiset sähköt/vivut, kojelaudan takainen apurunko ja siinä olevat nippusidekiinnitteiset kaapeloinnit,äänieristeet pois,kaikki sähköt lämppärisysteemistä irti, ilmastoinnin "mehut"/paineet ulos ja putket tulipellistä irti, vedet koneesta ja letkut tulipellistä irti, jarruputket irti tulipellistä ja äänieristeet pois. Tässä vaiheessa käy työtila niin ahtaaksi että moottorin alaslasku kelkkoineen voi olla edessä?. No, jos lämmityslaitteen tulipellinpuoleisin päästään käsiksi, niin ne irti ja lämppäriyksikkö nostetaan autosta ulos. Tästä puretaan takaosan suojalevyt ja nyt päästään käsiksi itse lämppärinmoottoriin. Vaihto ja käänteisessä järjestyksessä 1/4 auton uudelleen kokoaminen. Uusi koneen ilmaus, ilmastoinnin täyttö,airbagisysteemin koodaus ja toivotaan että mikään paikka ei nitise/natise ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitääkin. Muuten tiedossa on helposti uusintaotto 1. Helvetillinen homma ensimmäisellä kertaa jos/kun kokoamisen tekee HUOLELLA=tinkimättä sovituksista kiinnityksistä koska pienikin huolimattomuus kostautuu jossain vaiheessa 100% varmuudella.-87 M3
-88 325 ???
Comment
-
-
Itselläni oli sama ongelma... vaihdettiin "siili" pariinkin kertaan.. turhaan!
Syy löytyi johtosarjasta mikä menee siilille. Repsikan jalkatilan sivupaneeli irti ja piuhoja heilutteleen...
Rahat sain siilistä takaisin, eikä johtosarjaa tarvinnut edes vaihtaa. Ilmeisesti liittimen (joka menee siiliin) sisällä kosketushäiriöitä.
Comment
-
-
Mun autossa oli samanlainen vika kun sen kolmisen vuotta sitten ostin. Puhaltimen voimakkuus vaihteli miten sattuu omin päin. Laakkonen sanoi vaihtaneensa nimenomaan tuon "siilen". Sen koommin vikaa ei ole ollut - niin siis tuossa tuuletuspuolessa :|Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Hemi:
Mulla alkoi pitämään "hiacen" lämppärin tuuletin vikinää kovalla pakkasella (-20). Loppuu kunhan vähän aikaa pyörii/lämpiää, eli taitaa hiukka kuivana pyöriä. Onko yhtä helvetillinen homma saada jotain voiteluainetta moottorin laakereille, kuin hiilien vaihto? pääseekö tulipellin puolelta jotenkin voitelemaan?
ps. Onko tuo lämppärin moottori liuku vai kuulalaakereilla? Muuan Calix k2 sisätilan lämppäri piteli juuri samnlaista vikinää ja se loppui aina kun purki ja voiteli pronssi laakerit eli joka vuosi piti rasvata...)Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaHemi:
Mulla alkoi pitämään "hiacen" lämppärin tuuletin vikinää kovalla pakkasella (-20). Loppuu kunhan vähän aikaa pyörii/lämpiää, eli taitaa hiukka kuivana pyöriä. Onko yhtä helvetillinen homma saada jotain voiteluainetta moottorin laakereille, kuin hiilien vaihto? pääseekö tulipellin puolelta jotenkin voitelemaan?
ps. Onko tuo lämppärin moottori liuku vai kuulalaakereilla? Muuan Calix k2 sisätilan lämppäri piteli juuri samnlaista vikinää ja se loppui aina kun purki ja voiteli pronssi laakerit eli joka vuosi piti rasvata...)
Minuakin kiinnostaa. Oma läjäni pitää samanmoista ääntä kun auto on kylmä. Kitinää ei kyllä kuulu kuin hetken mutta kuuluu kuitenkin
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Ihan tälleen "puolimielenkiinnosta" ovatko nämä lämppärinpuhallinviat kuinkin yleisiä E39:issä?BMW e60 525i terapiaprojekti
-------------------------
Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
Comment
-
-
Originally posted by ScitsoVähän veikaan että sinne pääsee konehuoneen puoleltakin. Ja Hemi miten sä vaihat parkin polttimot sä varman alotat kans irrottamalla penkit ja koneen ja takakontinkin varmaan purat osiin :lol: sorry OFFTOPIC
Comment
-
Comment