Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi yht´äkkiä?! TAAS!!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    4-TUNTIA!!! No, mm.metron arvioima aika oli hieman toista... Joka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa. Varsinkin jos kitinää kuuluu vain silloin kun akselirasvat ovat jäässä ja joka poistuu muutaman minuutin puhalluksella.

    Comment

    • Juhis2000
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 237
      • Kouvola

      #32
      Originally posted by Hemi
      Joka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa.
      Hyvä kuulla, ettei tämä ole mikään "tyyppivika"...onhan siinä lämppärimoottorin vaihdossa näemmä oma hommansa, kun esim. Väyrysmersusta tuon moottorin ottaa irti 5 min:ssa.
      BMW e60 525i terapiaprojekti
      -------------------------
      Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Niin no, "tyyppivika"...Tavallaan näissä vanhemmissa vm.96-99 on tyyppivika siinä että siellä on voiteluna pakkasta huonosti kestävä vaseliini. Itse moottorin laakerointi ja hiilet kyllä kestävät kohtuullisen hyvin, mutta ei toki niitä käyttötunteja mitä väyrysen mm.helposti vaihdettava puhallinsysteemi, jonka laatu muutenkin perustuu enemmän konstruktiivisyyteen(traktori kun on).

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #34
          Originally posted by Hemi
          4-TUNTIA!!! No, mm.metron arvioima aika oli hieman toista... Joka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa. Varsinkin jos kitinää kuuluu vain silloin kun akselirasvat ovat jäässä ja joka poistuu muutaman minuutin puhalluksella.

          Joo muistaakseni 4 tuntia oli ohjeaika....Ei onnistu ensimmäisellä kerralla...toisella voi mennä jos kiinnostaa rehkiä....Bemarilla noi ohjeajat on aika tiukkoja ja joutuu tosissaan tekemään että kerkee niihin...Mutta käytännössä työpäivä pitäis riittää....

          Comment

          • Wessu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 88
            • Vantaa

            #35
            Tuli vaihdettua tuo "siili" omaankin Hiaceen.
            huomoita uudesta siilistä:piikkien määrä suurempi ja piikkien koko pienempi kuin alkuperäisessä.
            Voisin melkein veikata,että tuo uudemman mallinen "siili" on nopeampi toiminnoltaan kuin vanha "harva" piikkinen.

            Autohan oli 528 touring vm.97

            Ongelmana oli puhaltimen temppuilu,välillä puhalsi
            niin,että tukka päästä välillä ei mitään.

            Nyt toimii hienosti,puhaltelin vielä tuon säätöboksin pikku propellin puhtaaksi ja laitoin tipan öljyä siihen.

            Comment

            • anttij
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 56

              #36
              Uudempaan e39:iiin (-02) vaihdoin puhaltimen moottorin alle 5h. Ei aikaisempaa kokemusta vaihtamisesta. Lienee erilainen vaihtaa kuin vanhempiin, kuulosti Hemin kertomuksen mukaan "hieman työläämmältä".
              - E70 X5 3.0d Sport 2009
              - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
              - ex. E60 530dA 2004 -
              - ex. E46 318i 2002 -
              - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
              - ex. E39 525dA 2002 -

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by anttij
                Uudempaan e39:iiin (-02) vaihdoin puhaltimen moottorin alle 5h. Ei aikaisempaa kokemusta vaihtamisesta. Lienee erilainen vaihtaa kuin vanhempiin, kuulosti Hemin kertomuksen mukaan "hieman työläämmältä".
                Ei uuden ja vanhan noin paljon pitäisi erota. Ilmeisesti et sitten irrottanut autosta moottoria yms? Voisitko hiukan täsmentää mitä vaiheita Hemin selostuksesta jouduit tekemään? Ja kerro myös miten -02 autossa oli jo tuo moottori rikki, miten vika ilmeni?
                E39 528iA

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Joo, miten sait esim. irroitettua lämmityslaite-elementin autosta? Eli miten esim.aukaisit ne konetilanpuolen ruuvit jotka löytyy jarruputkien ja äänieristeiden alta? Toisaalta kauanko lasket koneen/laitteiston uudelleen ilmaukselle tai ilmastoinnin uudelleen täytölle joka ottaa tunninverran per toimi? Miten sait irti muutamassa minuutissa rattiakselin/putken katkeavat pultit? Itsellä ottaa nykyisin pelkkä uudelleen kojelaudan takainen nippusitein tapahtuva johdotus/linjaus parisen tuntia, vaikka olen homman muutaman kerran tehnyt? Tiedä sitten jos tässä onkin jokin oikotie?

                  Comment

                  • anttij
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 56

                    #39
                    Karkea tyäselostus:

                    Irroitin seuraavat osat mittaristo, apukuskin airbag, A-pilareiden verhoukset, kojelaudan koristelistat, kojelaudan yläosan ja lisäksi joitakin pienempiä nippeleitä. Kojelaudan alaosan löysäsin ja vedin hiukan alas- ja taaksepäin, jotta kojelaudan yläosan sai pois. Tämän jälkeen moottorin muovikoppa pois (päällyosa, kiinni muutamalla klipsillä), päädyt vain pyöräytetään n. 1/4 kierrosta ja moottori on näkyvillä. Liitin ja 4 pulttia pois ja moottori on nostettavissa pois. Omassa oli Siemensin moottori samanlainen tuli tilalle, hinta alkup. 194 euroa.

                    TJJ:lle: Jo 323000km jälkeen alkoi moottori vinkumaan parinkympin pakkasella, vinkui vajaat puoli tuntia ja hiljeni lämmettyään.

                    Hemi: Laitoin privaa, soittele.
                    - E70 X5 3.0d Sport 2009
                    - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
                    - ex. E60 530dA 2004 -
                    - ex. E46 318i 2002 -
                    - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
                    - ex. E39 525dA 2002 -

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #40
                      mistähän mahtaa johtua jatkuva surina automaatti ilmastoinnin nappien luota vaikka ei ole virrat päällä? muutenkin lämpötila heittelee välillä. oliskohan tuo sama "siili" ongelma?
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #41
                        Originally posted by bemu2000
                        mistähän mahtaa johtua jatkuva surina automaatti ilmastoinnin nappien luota vaikka ei ole virrat päällä? muutenkin lämpötila heittelee välillä. oliskohan tuo sama "siili" ongelma?
                        Se ilmastointipanelin flekti käynnistyy kun avaat oven, ja jatkaa toimintaansa muistaakseni 15 minuuttia lukitsemisen jälkeen. Eli ei se kokoaikaa surise. Sitten taas se surina johtuu vaikkapa siihen flektiin kertyneestä pölystä, tai sitten vaan flektin laakerointi alkaa olla finaalissa. Lämpötilan heittelykin toisaalta vois johtua finaalissa olevasta flektistä, joka ei aina pyöri tai pyörii heikosti. Putsaa nyt ensialkuun se ropeli.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by Moonshine
                          Se ilmastointipanelin flekti käynnistyy kun avaat oven, ja jatkaa toimintaansa muistaakseni 15 minuuttia lukitsemisen jälkeen. Eli ei se kokoaikaa surise. Sitten taas se surina johtuu vaikkapa siihen flektiin kertyneestä pölystä, tai sitten vaan flektin laakerointi alkaa olla finaalissa. Lämpötilan heittelykin toisaalta vois johtua finaalissa olevasta flektistä, joka ei aina pyöri tai pyörii heikosti. Putsaa nyt ensialkuun se ropeli.
                          mitenkäs se paneeli lähtee irti?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Wessu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 88
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by bemu2000
                            mitenkäs se paneeli lähtee irti?
                            Itse otin ensin Midin irti ja ainoastaan "painoin" panelin irti takaapäin

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #44
                              Olikos se tästä siilestä kiinni, jos heti auton käynnistäessä ilmastoinnin teho/nopeus seilaa vähän aikaa?

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #45
                                Originally posted by Wessu
                                Itse otin ensin Midin irti ja ainoastaan "painoin" panelin irti takaapäin
                                mitäs tuolla midillä tarkotat?
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎