4-TUNTIA!!! No, mm.metron arvioima aika oli hieman toista... Joka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa. Varsinkin jos kitinää kuuluu vain silloin kun akselirasvat ovat jäässä ja joka poistuu muutaman minuutin puhalluksella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e-39 lämmityslaitteenpuhallin pysähtyi yht´äkkiä?! TAAS!!?
Collapse
X
-
Originally posted by HemiJoka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa.BMW e60 525i terapiaprojekti
-------------------------
Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
Comment
-
-
Niin no, "tyyppivika"...Tavallaan näissä vanhemmissa vm.96-99 on tyyppivika siinä että siellä on voiteluna pakkasta huonosti kestävä vaseliini. Itse moottorin laakerointi ja hiilet kyllä kestävät kohtuullisen hyvin, mutta ei toki niitä käyttötunteja mitä väyrysen mm.helposti vaihdettava puhallinsysteemi, jonka laatu muutenkin perustuu enemmän konstruktiivisyyteen(traktori kun on).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi4-TUNTIA!!! No, mm.metron arvioima aika oli hieman toista... Joka tapauksessa e39 ei onneksi syö kovin pienestä lämppärinmoottorejaan. Tuo kitinä on toki lopun alkua, mutta voi kestää vielä pitkään ennenkuin motti korkkaa. Varsinkin jos kitinää kuuluu vain silloin kun akselirasvat ovat jäässä ja joka poistuu muutaman minuutin puhalluksella.
Joo muistaakseni 4 tuntia oli ohjeaika....Ei onnistu ensimmäisellä kerralla...toisella voi mennä jos kiinnostaa rehkiä....Bemarilla noi ohjeajat on aika tiukkoja ja joutuu tosissaan tekemään että kerkee niihin...Mutta käytännössä työpäivä pitäis riittää....
Comment
-
-
Tuli vaihdettua tuo "siili" omaankin Hiaceen.
huomoita uudesta siilistä:piikkien määrä suurempi ja piikkien koko pienempi kuin alkuperäisessä.
Voisin melkein veikata,että tuo uudemman mallinen "siili" on nopeampi toiminnoltaan kuin vanha "harva" piikkinen.
Autohan oli 528 touring vm.97
Ongelmana oli puhaltimen temppuilu,välillä puhalsi
niin,että tukka päästä välillä ei mitään.
Nyt toimii hienosti,puhaltelin vielä tuon säätöboksin pikku propellin puhtaaksi ja laitoin tipan öljyä siihen.
Comment
-
-
Uudempaan e39:iiin (-02) vaihdoin puhaltimen moottorin alle 5h. Ei aikaisempaa kokemusta vaihtamisesta. Lienee erilainen vaihtaa kuin vanhempiin, kuulosti Hemin kertomuksen mukaan "hieman työläämmältä".- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by anttijUudempaan e39:iiin (-02) vaihdoin puhaltimen moottorin alle 5h. Ei aikaisempaa kokemusta vaihtamisesta. Lienee erilainen vaihtaa kuin vanhempiin, kuulosti Hemin kertomuksen mukaan "hieman työläämmältä".
Comment
-
-
Joo, miten sait esim. irroitettua lämmityslaite-elementin autosta? Eli miten esim.aukaisit ne konetilanpuolen ruuvit jotka löytyy jarruputkien ja äänieristeiden alta? Toisaalta kauanko lasket koneen/laitteiston uudelleen ilmaukselle tai ilmastoinnin uudelleen täytölle joka ottaa tunninverran per toimi? Miten sait irti muutamassa minuutissa rattiakselin/putken katkeavat pultit? Itsellä ottaa nykyisin pelkkä uudelleen kojelaudan takainen nippusitein tapahtuva johdotus/linjaus parisen tuntia, vaikka olen homman muutaman kerran tehnyt? Tiedä sitten jos tässä onkin jokin oikotie?
Comment
-
-
Karkea tyäselostus:
Irroitin seuraavat osat mittaristo, apukuskin airbag, A-pilareiden verhoukset, kojelaudan koristelistat, kojelaudan yläosan ja lisäksi joitakin pienempiä nippeleitä. Kojelaudan alaosan löysäsin ja vedin hiukan alas- ja taaksepäin, jotta kojelaudan yläosan sai pois. Tämän jälkeen moottorin muovikoppa pois (päällyosa, kiinni muutamalla klipsillä), päädyt vain pyöräytetään n. 1/4 kierrosta ja moottori on näkyvillä. Liitin ja 4 pulttia pois ja moottori on nostettavissa pois. Omassa oli Siemensin moottori samanlainen tuli tilalle, hinta alkup. 194 euroa.
TJJ:lle: Jo 323000km jälkeen alkoi moottori vinkumaan parinkympin pakkasella, vinkui vajaat puoli tuntia ja hiljeni lämmettyään.
Hemi: Laitoin privaa, soittele.- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000mistähän mahtaa johtua jatkuva surina automaatti ilmastoinnin nappien luota vaikka ei ole virrat päällä? muutenkin lämpötila heittelee välillä. oliskohan tuo sama "siili" ongelma?"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineSe ilmastointipanelin flekti käynnistyy kun avaat oven, ja jatkaa toimintaansa muistaakseni 15 minuuttia lukitsemisen jälkeen. Eli ei se kokoaikaa surise. Sitten taas se surina johtuu vaikkapa siihen flektiin kertyneestä pölystä, tai sitten vaan flektin laakerointi alkaa olla finaalissa. Lämpötilan heittelykin toisaalta vois johtua finaalissa olevasta flektistä, joka ei aina pyöri tai pyörii heikosti. Putsaa nyt ensialkuun se ropeli.
Comment
-
Comment