Pitkästä aikaa ilmaantu pientä pureskeltavaa tuon sigun 39:n kanssa. Eli kesän mittaan rattia käännellessä alkoi kuulumaan pieni muotoista "rutinaa", joka nyt sitten pikku hiljaa vahvistui ja on jo melko kuuluvaa. Asfaltilla tuo kuuluu kumpaankin suuntaan käänneltäessä samalla lailla ja ratissakin tuntee pienen pientä "pykällystä". Mitään muuta ongelmaa tuosta en ole havainnut ja ohjaus pelaa ihan normaalisti ja kevyesti. Onkohan jollain suoralta kädeltä ajatusta mistä voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 rutinaa ohjauksessa
Collapse
X
-
E39 rutinaa ohjauksessa
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Tags: None
-
-
Originally posted by Risto113 View PostIskarin yläpäät?
Ota suojakorkki pois ja ruuttaa uutta rasvaa laakeriin (jos siis kuiva, yleensä on jos orkkis), jos auttoi yhtään niin tiedät missä vika...F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Päivitetääs tätä hiukan. Eli ääni liittyy ihan selkeästi ohjaukseen ja kuuluu edestä alhaalta kun pyöriä kääntelee. Ääni on semmoista rutiseevaa naputusta, jos tuo kuvaus nyt mitään kertoo Sama kääntääkö käynnissä tai ei. Tehostin toimii ihan hyvin samoin kuin ohjaus muutenkin.
Kai tuo pajalle on vietävä jossain vaiheessa, mutta olishan se kiva saada paikallistettua mistä tuo tulee. Auto joka päiväsessä käytössä eikä itellä oo tiloja tuota ruveta purkamaankaan.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Omassa on ollut vähän vastaavaa, mutta ei ilmeisesti ihan noin selvästi kuuluvaa kuin sinulla. Minulla tuo ilmenee siten, että kun kääntää auton paikallaan ollessa rattia puoli kierrosta tai enemmän, pitää hetken ohjauksen jännityksessä ja kun vapauttaa niin kuuluu pieni napsaus mikä tuntuu hieman myös ratissa. Kuvittelin tuon johtuvan iskarin yläpäästä, mutta sen vaihto ei korjannut asiaa. Raidetangoista ei väljää ole löytynyt. Voisiko vika olla hammastangossa vai olisiko jollakin edullisempia ideoitaBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOmassa on ollut vähän vastaavaa, mutta ei ilmeisesti ihan noin selvästi kuuluvaa kuin sinulla. Minulla tuo ilmenee siten, että kun kääntää auton paikallaan ollessa rattia puoli kierrosta tai enemmän, pitää hetken ohjauksen jännityksessä ja kun vapauttaa niin kuuluu pieni napsaus mikä tuntuu hieman myös ratissa. Kuvittelin tuon johtuvan iskarin yläpäästä, mutta sen vaihto ei korjannut asiaa. Raidetangoista ei väljää ole löytynyt. Voisiko vika olla hammastangossa vai olisiko jollakin edullisempia ideoita
Joku vois tempasta ässän hihasta ja kertoa mistä tuo johtuuF10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Omalla kohdalla ongelma ohitse. Vikana oli melko huonossa hapessa oleva hammastanko, joka piti loppuajasta jo aivan törkeää rutinaa ja ohjaukseen alko tulla kunnon pykäliä. Takuukuntoinen käytetty hammastanko tilalle ja kaikki on taas kunnossa.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOmassa on ollut vähän vastaavaa, mutta ei ilmeisesti ihan noin selvästi kuuluvaa kuin sinulla. Minulla tuo ilmenee siten, että kun kääntää auton paikallaan ollessa rattia puoli kierrosta tai enemmän, pitää hetken ohjauksen jännityksessä ja kun vapauttaa niin kuuluu pieni napsaus mikä tuntuu hieman myös ratissa. Kuvittelin tuon johtuvan iskarin yläpäästä, mutta sen vaihto ei korjannut asiaa. Raidetangoista ei väljää ole löytynyt. Voisiko vika olla hammastangossa vai olisiko jollakin edullisempia ideoitaBMW 750i e65
Nuorempana pystyin kantaa aamustondiksella ison ämpärin vettä, nykyään ei polvet enään kestä...
Comment
-
-
Originally posted by Mahti View PostTässä on suht. edullinen idea: Autona E39 528iA -96. Törkeä rutina ja kolina + ratti tökki käännettäessä, käynnissä tai ei niin sama juttu, ihmettelyä lisäsi se että ääni alkoi talvella, mutta kuului vasta kun auto on seissyt paikalla käynnissä pidemmän aikaa, ei kylmänä eikä jonkun ajan ajon jälkeen, :think alkoi myöhemmin pahenee reilusti, ja kun rattia käänsi niin kääntyi lähellä olijat katsomaan mistä kolina tulee (paukkui kuin jumittava laakeri) kesällä ääni alkoi oleen jo melkolailla jatkuvaa, hävisi ainoastaan vesisateella Noh, yläpään laakereita on syytetty ensin, rasvaa niinhin, ääni jäi. Syyksi paljastui paskaksi menny kallistuksen vakaajan päissä olevien tankojen nivelten suojakumit, jotka sitten aikansa ruostuessa ja kumin alle kertyneessä suola+muu paskaseoksessa pyöriessä jämähtivät kiinni (muovin ja metallin ei pitäsi juu, mut kävi kuitenkin). Etupään molemmat, aikoinaan motonetista ostetut, vakaajan pystytangot vaihtoon ja kaikki rutina ja pauke käännettäessä rattia hävisi ja tietysti muut ajon aikana kuuluvat äänet kun kyseiset osat ovat kunnossa PS. Ei nyt niin halpaa, kun tangot haettu ryöstölafkasta, mutta reilusti halvempi kuin että olisi mennyt vaihdattaa hammastangon..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment