Mitkä osat menee vaihtoon + mitä lyhyempää keppiä suosittelette, Z3M ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vaihteensiirto väljä
Collapse
X
-
Originally posted by superb View PostMitkä osat menee vaihtoon + mitä lyhyempää keppiä suosittelette, Z3M ?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...hifting_parts/
-
-
Samantyyppinen tilanne mullakin, eli kepin ollessa vapaalla siihen on ilmaanunut sellainen ylimääräinen sivusuuntainen väljyys, jossa keppiä paikalleen keskittävä jousivoima on melko mitätön.
Samalla jos tuota korjaa niin kannattaisi varmaankin vaihtaa joku short shift -kepukkakin tilalle. Vaikea vaan valita laittaako jonkun tarvikekepin vai Z3-kepin (joita taisi olla monenlaisia). E60 550i -kepin sopivuudesta 6-sylinterisiin ei tainnut olla tietoa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=18299Last edited by Petri.Kekkonen; 07-09-2010, 08:52.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSamantyyppinen tilanne mullakin, eli kepin ollessa vapaalla siihen on ilmaanunut sellainen ylimääräinen sivusuuntainen väljyys, jossa keppiä paikalleen keskittävä jousivoima on melko mitätön..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View Posteniten välystä aiheuttaa osan 3 kuluminen ja on ylivoimaisesti helpoin vaihtaa noihin pusliin verrattuna :thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVäittäisin, että ton osan 3 kuluminen ei vaikuta lähellekkään niin paljoa, kuin kepin alapäässä olevan helan + osan 7 kuluminen. Osan 3 kuluminen aiheuttaa lähinnä ylös-alas -suuntaista väljää, mut osa 7 ja kepin alapään hela sivusuuntaista. Ihan mekaniikan oppien perusteella voi päätellä, että pienikin väljä noissa em. osissa aiheuttaa melko suuren tyhjän liikkeen kepin yläpäähän.
Toki osa 3 on helpohko vaihtaa, mutta miks vaihtaa jos se vika ei olekaan siinä?Last edited by Havis; 07-09-2010, 18:16."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Nosturi on pakollinen, sisältä on helppo purkaa kaikki tiellä oleva, kts:
Alhaalta piti purkaa "pohjalevyt" tieltä pois, mm. se missä vaihteiston tukikumit on. Samalla voi vaihtaa ne tukikumit jos niissä jotakin vikaa on.
Jos osaa vaikkapa vaihtaa termarin ja vesipumpum M52 -koneeseen, niin sitten tääkin homma onnistuu.
Tää kannattaa lukea tarkkaan läpi:
Loosey-goosey shifter got you down? Transmission grinding? Perhaps it's just your shift bushings that are worn. Find out how to replace them here.
osa nro 1 on hieman erilainen E39:ssä, #3 oli ihan loppu, #5 on 2kpl -> suht ehjät, mutta vaihtoon.
#4 ja 10 hieman väljää -> vaihtoon.
Suosittelen tuota schmiedmanin 13 osaista sarjaa, oli kasattu bmw:n orkkisosista.
Comment
-
-
Originally posted by superb View Post#3 oli ihan loppu
Comment
-
Comment