Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiden vaihto e39 M5, synkrot lopussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #46
    Originally posted by Esko View Post
    Itellä just uusittiin tuhat kilometriä sitten uusi kytkin ja vauhtipyörä. Kytkin ottaa kiinni melkein samantien, kun poljin irtoaa lattiasta. Noita vaihtoehtoja kytkimiksi löytyy aika paljolti. Jos ihan vakiokytkimen haluat, niin LUK/Sachs lähtee edullisimmin noin 300€:lla Saksan ebaystä. Kannattaa varautua sitten siihen, että kaksoismassavauhtipyöräkin alkaa olemaan ehtoon puolella. Brittien ebaystä löytyy noita LUK:n kytkin+vauhtipyörä paketteja noin 700-800€ hintaan.

    Haulla löytyy enempi pohdintaa noista eri kytkin ja vauhtipyöräpaketeistä.
    En löytäny kuin tämän:


    Onko VP yleensä sit tosiaan vitullaan?
    Kannattaisko etsiä kevyttä kiinteää vp:tä?
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #47
      Hitto kun ei pääse kokeilemaan itse, mutta jotenkin tuntuu hieman kaukaa haetulta sekin että vika on kytkimessä jos se toimii kaikinpuolin normaalisti, poljin on normaalin tuntoinen, ottaa normaalissa kohtaa, ei "haukkaa", ei luista jne..
      Voin toki olla väärässäkin kun en ole e39 M5:sta omistanut mutta antaisin sinuna asiantuntijan kokeilla ja tunnostella autoasi ennen mitään remonttia :think
      Last edited by Jube; 14-09-2010, 21:46.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #48
        Originally posted by Wiking View Post
        En löytäny kuin tämän:


        Onko VP yleensä sit tosiaan vitullaan?
        Kannattaisko etsiä kevyttä kiinteää vp:tä?
        Riippuu vähän miten autolla on ajettu. Paljon repiviä lähtöjä ja polkemista, niin todennäköisesti on entinen. Melkeimpä joka toisessa kytkinrempassa joutuu uusimaan myös vauhtiksen. Onhan toi vakio vauhtipyörä aika helvetin painava, mutta saa siitäkin pari kiloa kevennettyä noin kompromissina ja hinta jää silti verrattain edulliseksi vrt mitä vaikkapa noi UUC:n paketit maksaa. Paha mennä sanomaan etukäteen missä kunnossa se vauhtipyörä, että sen näkee vasta ku ottaa laatikon irti. Oliko jotain 22mm laidasta laitaan mitä siinä saa olla klappia. Uudessa on muistaakseni about 12mm

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎