Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d sammui kertalaakista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #16
    Nostetaan vähä otsikkoa ylös!
    Eli tänään sammui oma 530d ihan kertalaakista valoristeykseen. Auton automaatti, joten punasissa seisoessa päätin laittaa vapaalle(N)! Heti sen jälkeen auto sammui. Virtaa tuli ja starttaakin nätisti. Arvasin että takakontisat on palanut polttainepumpun sulake. Laitoin sinne 20Amppeerisen sulakkeen jotta saan auton kotia(ennen 10A)!! 10a paloi heti.

    Auto teki saman talvella seisoessa paikallaan käynnissä.

    En tiedä onko väliä, mutta ennen sammumista ajoin jyväskylästä mikkeliin (n.130km)!

    Mistä moinen sulakkeiden polttelu? :think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #17
      Originally posted by djs^ View Post
      Nostetaan vähä otsikkoa ylös!
      Eli tänään sammui oma 530d ihan kertalaakista valoristeykseen. Auton automaatti, joten punasissa seisoessa päätin laittaa vapaalle(N)! Heti sen jälkeen auto sammui. Virtaa tuli ja starttaakin nätisti. Arvasin että takakontisat on palanut polttainepumpun sulake. Laitoin sinne 20Amppeerisen sulakkeen jotta saan auton kotia(ennen 10A)!! 10a paloi heti.

      Auto teki saman talvella seisoessa paikallaan käynnissä.

      En tiedä onko väliä, mutta ennen sammumista ajoin jyväskylästä mikkeliin (n.130km)!

      Mistä moinen sulakkeiden polttelu? :think
      No oisko pummppu menossa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • k-mikko
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 39

        #18
        Joo ja ei kauhiasti kannata isompia sulakkeita tökkiä paikalleen.. voi palaa jotain muutakin helposti

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #19
          Originally posted by k-mikko View Post
          Joo ja ei kauhiasti kannata isompia sulakkeita tökkiä paikalleen.. voi palaa jotain muutakin helposti
          Nii totta! Minkähän hintasia noi pumput oikein on?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • k-mikko
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 39

            #20
            eikös nuita ebaysta saanut karvan alle satasella? marmorilta alle 200? viisaammat täydentäkööt

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #21
              Vika löyty, kai? Ollut edellisen omistajan toimesta 10A sulake tuolle pumpulle. Nyt kun hiukka silmää avasi enemmän, niin siiinä sulake taulussahan lukee että siinä pitää olla 25A Jännä että kuitenkin yli puolivuotta kesti ennenkuin poltti sulaketta uudestaan, nyt jatkuvasti jos kymppiä sinne tarjoaa!:think
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #22
                Olis potilas 530da -99 joka pukkaa tälläistä koodia eikä suostu nollaamaan (kuva liitteenä). Startatessa siirtopaine pysyy kokoajan 4 bar ja rail paine nousee parhaimmillaan 270 asti. Kierroksia näyttäis olevan n. 80 startin aikana. Auto on sammunut lennosta ja ennen tuota oli ongelmia siloointällöin (pitkät startit). Startin aikana suuttimien korjausarvot ei näytä mitään eli päättelin vain äkkiseltään että niille ei varmaankaan sitten edes tule tietoa että saisivat aueta?

                EDIT: ilmeisesti tuo 4 bar on oletusarvo joka tulee automaattisesti jos anturi ei ole toiminnassa. Muistelisin että tuossa autossa ko anturin johto on ollut irrallaan jo pitkään kun polttoaine suodattimen jalassa ei ollut anturille paikkaa ollenkaan? Vai olikohan vain niin että liitin oli erilainen. Voiko vika olla silti siirtopumpussa vaikka startatessa rail paine nousee 270 paikkeille? Ajattelisin että ei, mutta miksei masiina sitten käynnisty?
                Last edited by joko; 10-08-2013, 01:44.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #23
                  Oliko nuo ainoat koodit DDE:ltä? Tuota "6690 Flap" ei ole kyllä aiemmin tullut vastaan. :think

                  Siirtopaineista on nyt hankala sanoa mitään, ellei anturia saa toimintaan tai mekaanisella mittarilla mittaa paineet. Miten liitin on väärä? Eikö sinulla ole kuitenkin tuo vanhemman mallinen suodattimen ja paineanturin kotelo? KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Oliko nuo ainoat koodit DDE:ltä? Tuota "6690 Flap" ei ole kyllä aiemmin tullut vastaan. :think

                    Siirtopaineista on nyt hankala sanoa mitään, ellei anturia saa toimintaan tai mekaanisella mittarilla mittaa paineet. Miten liitin on väärä? Eikö sinulla ole kuitenkin tuo vanhemman mallinen suodattimen ja paineanturin kotelo? KLIK
                    Tuo on yhden tutun auto ja tullut vähemmistö kansalaisilta hevoskärryn vedosta joten tuossa on hivenen omia virityksiä. Olikohan niin että suodattimen jalassa ei ollut paikkaa ollenkaan tuolle anturille nyt kun tarkemmin muistelin. Siirtopaine siis pitäis kuitenkin olla n. 4 bar? Mekaaninen painemittari on kyllä että voisin kokeilla sen virittää linjaan. Auto oikutteli jo ennemmin niin että joutu pitkään sahata ennenkuin starttasi. 6690 Flap oli jossakin yhteydessä tullut kun imusarjasta oli se läppien alipainekellolle menevä johto irrotettu. En muuten ole edes tutkinut että liekö tässä koko läppiä ollenkaan. Mielestäni korkeapainepumpun luota kuuluu suhinaa silloin kun siirtopumppu pyörii mutta polttoainetta ei ainakaan suihkuamalla tule mistään eikä sitä myöskään valu maahan. Kertooko nuo railpaineet mitään, kun kaiken järjen mukaan siirtopumppu pelaa kuten pitääkin koska rail paine nousee startissa 270 paikkeille. Siirtopumppua on senverran kokeiltu että irrotettiin letku ja naftaa tuli ainakin julmetusti, tosin paineestahan tuo ei kerro vielä mitään.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Nyt kokeiltiin kytkeä se irtonainen liitin tosiaan siihen pa-suodattimen jalkaan jota kylläkin piti vähä veistellä et sopi paikoilleen. Nyt siirtopaine pyörii 0.7-0.75 paikkeilla joten lienee siirtopumppu kaput. Tankissa tavaraa yli puolitankkia joten tankin pumppu lienee poissuljettu. Antaa myös vikakoodin 4704 alhaisesta siirtopaineesta.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        #26
                        Originally posted by joko View Post
                        Nyt kokeiltiin kytkeä se irtonainen liitin tosiaan siihen pa-suodattimen jalkaan jota kylläkin piti vähä veistellä et sopi paikoilleen. Nyt siirtopaine pyörii 0.7-0.75 paikkeilla joten lienee siirtopumppu kaput. Tankissa tavaraa yli puolitankkia joten tankin pumppu lienee poissuljettu. Antaa myös vikakoodin 4704 alhaisesta siirtopaineesta.
                        Mulla viallinen tankin pumppu vioitteli vasta lähes tyhjällä tankilla.
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Vika muuttui varsin mielenkiintoiseksi. Tehtiin seuraavaa:
                          Vaihdettiin uusi korkeapainepumppu (oem ja tehtaan avaamattomasta paketista)=> siirtopaineet edelleen 0.75. Noh tuntuu että aine virtasi suoraan läpi paluupuolelle. Rutistin paluuletkua vähän littiin jolloin menopuolen letku tossahti irti suodattimen jalalta eikä siirtopaine anturi reagoinut tähän millään tapaa eli se oli kans jollain tapaa rikki. Noh purkasin sitten vielä korkeapainepumpun perästä sen ilmeisestikkin paineensäätöventtiilin? irti ja totesin että ihan kuin siinä venttiilin rungossa kuuluisi olla mys sellainen isompi o-rengas joten lisäsin sinne sellaisen. Tämän jälkeen auto lähti heti tulille. Minkäänlaista o-renkaan risaa tuolta ei pois tullut joten kuuluuko sinne edes sellaista kun reloem ei tunnu kun tuon koko anturin yhtenä kappaleena? Kuitenkin tämän jälkeen auto lähti heti tulille. Tuon venttiilin liittimelle tulee virrat päällä n. 8.4v jännite.

                          Eli yhteenvetona, lieköhän syy ollut tuossa o-renkaassa vai oliko tuo venttiili jollain tapaa jumissa ja heräsi sitten kun sitä irrotettaessa vähän koputtelin? Ja nytkään siirtopumpun toiminta ei ole looginen koska pumppu pyörii aina minuutin? Senhän pitäis sammua kun paine saavutetaan, mut koska siirtopaine anturi on ilmeisesti rikki niin sentakia pumppu pyörii aina minuutin. Auton käydessä tyhjäkäynnillä rail paineet oli jo 370 eli pitäis olla aikalailla kunnossa. Suuttimien korjausarvot joka pytyssä alle 1. Korkeapainepumpun luota kuuluu jännää suhinaa, vaikuttais että edelleen ainetta menee paljon suoraan paluulinjaan. Omassa 530d e60 moista ääntä ei kuulu.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • luikas
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 644
                            • Oulu area

                            #28
                            Kirjotetaanpa omasta tarinasta tänne samaan, potilas 530d -03.

                            Lomareissulla alko siirtopumpun ongelmat yltymään äärimmilleen, pre-supplypressuret ei noussu enää yli 3 barin oikein millään ja meno muuttui tahmeaksi. Pumppu vaihtoon ja pre-supplypaineet nousi tyhjäkäynnillä 4.07 suuruusluokkaan ja hyvin pysyivät yli 3 joka tilanteessa.

                            Sen jälkeen alkoi lämpimänä häiritsevän suuri nykiminen tasakaasulla, siinä vaiheessa ei enää ollut läppärissä virtaa lukea dataa niin ei tiedä mikä siellä niin heitteli, suuttimet tms.

                            Auto sammui ajosta hetkeä myöhemmin " Fuel Injection system " iä ilmoittaen eikä käynnistynyt enää. Rail-paineanturin liittimen irroittamalla lähti varaohjelmalla käyntiin, (SUURI KIITOS VINKISTÄ CLAVURION :ILLE!) ja päästiin jatkamaan 800km kotimatkaa nilkuttaen.

                            Moottoritilasta raitisilmasuodattimenkotelon alta löytyi joku boksi ja epämääräisiä johtoja, liekö siinä siis vikä kun sen pois kytkemällä saa auton käyntiin! Boksi ilmeisesti kytketty rail-paineanturiin välijohdolla.

                            Vikakoodeja antaa seuraavanlaisia:

                            272 0110 Lufttemperaturfuehler
                            256 0100 air mass sensor (käytin johtoa irti, josko sillä olisi meno parantunut mutta ei juuri silloin lähtenyt käyntiin)
                            2550 09F6 Raildruckmonitoring im Start
                            401 0191 rail pressure sensor Offset-Test
                            400 0190 rail pressure sensor
                            4496 1190 Raildruck-Plausibilitaet
                            7728 1E30 Ladedruck-Regelung oder manifold pressure actuator

                            Mitähän muuta kannattaa alkaa suunnittelemaan kuin boksin irroittamista ja rail-paineanturin liitäntää tarkistelemalla??
                            Last edited by luikas; 21-07-2012, 18:44.
                            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                            Past:
                            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                            F31 318d xdrive -14
                            F07 530d GT-11
                            E90 330xda LCI -09
                            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                            E39 530d M-Sport -03
                            E39 530iA M-Sport -02
                            E39 528i -97
                            E30 320i -88

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #29
                              Ei kai tuossa nyt muuta tarvi vielä suunnitella. Nyppäät sen rail-paineanturia huijaavan tehoboksin kuikkaan ja liität alkuperäisen liittimen takaisin anturille. Vai onko liitin raiskattu ja siihen tehty uusi liitos? Kurkkaa myös siitä vierestä ahtopaineanturin johto, jos sitäkin on puukotettu.

                              Sitten nollaat koodit ja katot, mitä tulee tuoreeltaan.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • luikas
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 644
                                • Oulu area

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Ei kai tuossa nyt muuta tarvi vielä suunnitella. Nyppäät sen rail-paineanturia huijaavan tehoboksin kuikkaan ja liität alkuperäisen liittimen takaisin anturille. Vai onko liitin raiskattu ja siihen tehty uusi liitos? Kurkkaa myös siitä vierestä ahtopaineanturin johto, jos sitäkin on puukotettu.

                                Sitten nollaat koodit ja katot, mitä tulee tuoreeltaan.
                                Näin pitää tehä heti huomenna, onko muuten normaalia että varaohjelmalla esim. suuttimien korjausarvot heittää aika reilusti aikaisemmista. (-2.53....3.81) kun aiemmin ollut (-.96....0.86) (huonoin...paras)?
                                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                                Past:
                                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                                F31 318d xdrive -14
                                F07 530d GT-11
                                E90 330xda LCI -09
                                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                                E39 530d M-Sport -03
                                E39 530iA M-Sport -02
                                E39 528i -97
                                E30 320i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎