Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d sammui kertalaakista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    #31
    Vika paikannettiin autoon asennettuun viriboksiin joka oli liitetty railpaineanturin liittimeen t-haarajohdolla. Boksi sijaitsi moottoritilassa moottorinohjausboksin kyljessä nippusiteillä kiinnitettynä.

    Boksi pois ja oma rail-anturiliitin kiinni ja homma toimii! EI vikakoodeja!

    vielä kuva vikakohteesta, mikä oli rikkoontunut johtosarja. (kuvassa oikealla)



    EDIT: suutinarvot heittelivät railjohto irroitettuna enemmän, nyt kaikki korjausarvot +-1 yksikön sisässä.
    Last edited by luikas; 29-06-2016, 13:16.
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by joko View Post
      Vika muuttui varsin mielenkiintoiseksi. Tehtiin seuraavaa:
      Vaihdettiin uusi korkeapainepumppu (oem ja tehtaan avaamattomasta paketista)=> siirtopaineet edelleen 0.75. Noh tuntuu että aine virtasi suoraan läpi paluupuolelle. Rutistin paluuletkua vähän littiin jolloin menopuolen letku tossahti irti suodattimen jalalta eikä siirtopaine anturi reagoinut tähän millään tapaa eli se oli kans jollain tapaa rikki. Noh purkasin sitten vielä korkeapainepumpun perästä sen ilmeisestikkin paineensäätöventtiilin? irti ja totesin että ihan kuin siinä venttiilin rungossa kuuluisi olla mys sellainen isompi o-rengas joten lisäsin sinne sellaisen. Tämän jälkeen auto lähti heti tulille. Minkäänlaista o-renkaan risaa tuolta ei pois tullut joten kuuluuko sinne edes sellaista kun reloem ei tunnu kun tuon koko anturin yhtenä kappaleena? Kuitenkin tämän jälkeen auto lähti heti tulille. Tuon venttiilin liittimelle tulee virrat päällä n. 8.4v jännite.

      Eli yhteenvetona, lieköhän syy ollut tuossa o-renkaassa vai oliko tuo venttiili jollain tapaa jumissa ja heräsi sitten kun sitä irrotettaessa vähän koputtelin? Ja nytkään siirtopumpun toiminta ei ole looginen koska pumppu pyörii aina minuutin? Senhän pitäis sammua kun paine saavutetaan, mut koska siirtopaine anturi on ilmeisesti rikki niin sentakia pumppu pyörii aina minuutin. Auton käydessä tyhjäkäynnillä rail paineet oli jo 370 eli pitäis olla aikalailla kunnossa. Suuttimien korjausarvot joka pytyssä alle 1. Korkeapainepumpun luota kuuluu jännää suhinaa, vaikuttais että edelleen ainetta menee paljon suoraan paluulinjaan. Omassa 530d e60 moista ääntä ei kuulu.
      Auto pelas tämän jälkeen n. kuukauden hyvin. Nyt kuitenkin jätti taas käynnistymättä. Antoi vikakoodin siitä nokka-akselin pyörintäanturilta, marmorilta uus osa paikalleen ja koodien nollaus => tulos sama. Muuten samat koodit eli irtonaisesta siirtopaineanturista ja sitte 6690 flap joka pikaisesti googletettuna saattaisi liittyä huohittimen lämmitykseen. Nuo siirtopaineanturin sekä 6690 flap koodit on olleet kokoajan päällä silloin kun auto on toiminut aivan normaalisti.
      Nyt sitten vaihdoin tuon o-renkaan taas kun viimeksi ei saatu heti ihan tarkalleen oikeanlaista, mut eipä starttaa vieläkään. Naftaa on tankissa, siirtopumppu pyörii, rail paineet nousee startissa lähelle 300 mutta silti auto ei edes yritä käynnistyä. Korkeapainepumpulta kuuluu suhinaa, ihan kun vuotava paine-ilmaliitin Mitähän seuraavaksi kokeiltais? Tulipalo, purku osiksi vai unohtaa mokoma laitos ja työntää tallin taakse?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #33
        Kannattaisi se siirtopaineanturi vaihtaa silti jokatapauksessa, rajoittaa toimintaa jos luulee ettei kp-pumpulle riitä soppa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          #34
          Originally posted by Supa View Post
          Kannattaisi se siirtopaineanturi vaihtaa silti jokatapauksessa, rajoittaa toimintaa jos luulee ettei kp-pumpulle riitä soppa.
          Joo, hommahan meni niin että alkuperäinen suodattimen jalka(kin) oli saatu rikottua joten tilalle hommattiin purkuautosta jalka. Tuo olikin sit uudempi versio jossa liitin ei sovi. No sovitettiin se liitin mutta tällöin impalla tutkisteltuani tulin siihen tulokseen että paine ei vaikuta mitään siihen arvoon mikä moottorinohjaukselle menee. Se oli aina 0.7 bar riippumatta siitä oliko linjassa naftaa ollenkaan tai auto kävi. Liitin paikoillaan ei kiertänyt yli 2500 kierrosta joten otettiin se väliaikaisesti irti jolloin mennään perusarvolla 4bar.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #35
            Tänään irrottelin vielä aikanikuluksi suuttimien paluuletku, ei ainakaan paluupuolelle mikään suutin vuotanut yhtään. Mikähän neuvoksi? alkaa ideat loppumaan. Korkeapainepumppu vaihtoon, vaikka inpan mukaan railpaineet nousee startatessa lähelle 300?
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by joko View Post
              Tänään irrottelin vielä aikanikuluksi suuttimien paluuletku, ei ainakaan paluupuolelle mikään suutin vuotanut yhtään. Mikähän neuvoksi? alkaa ideat loppumaan. Korkeapainepumppu vaihtoon, vaikka inpan mukaan railpaineet nousee startatessa lähelle 300?
              Olisiko mahdollista että ajonesto olisi hylännyt avaimen?
              On tullut vastaan ainakin yksi E39 jossa EWS oli hylännyt avaimen->avain takaisin hyväksyttyjen listalle ja jovain lähti hyvin käyntiin.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #37
                Mikähän tuota pommia oikein mahtaa riivata. Edelleen startissa railpaineet nousee n. 320 paikkeille joten pitäisi käynnistyä. Moottorin pyörimisnopeusanturi on vaihdettu uuteen ja siirtopumppu samoin. Tankki on täynnä naftaa. Ei vain lähde käymään, ei edes yritä.

                Inpalla tutkittuna esim. pyydetty ilmamäärä on 525 kokoajan, todellinen määrä 3276,70(liekö teoreettinen maximi).
                UB operating hours (mitä lienee tarkoittavankaan) 6435
                callimination delivery=> 54,4
                Rate main injection pomppaa startissa maksimiin ja rate pre-injection 7,6

                Inpalla en saanut yhteyttä esim. ews, bws. Niin ja vielä senverran että dde versioksi näyttää 1.09 ja valmistuspäivämääräksi sanoo 32/01 mikä on jokseenkin outoa koska auto on -99. Onkohan siis moottorinohjaukseen tullut jossain välissä jotain päivityksiä vai mikä on?
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by joko View Post
                  Mikähän tuota pommia oikein mahtaa riivata. Edelleen startissa railpaineet nousee n. 320 paikkeille joten pitäisi käynnistyä. Moottorin pyörimisnopeusanturi on vaihdettu uuteen ja siirtopumppu samoin. Tankki on täynnä naftaa. Ei vain lähde käymään, ei edes yritä.

                  Inpalla tutkittuna esim. pyydetty ilmamäärä on 525 kokoajan, todellinen määrä 3276,70(liekö teoreettinen maximi).
                  UB operating hours (mitä lienee tarkoittavankaan) 6435
                  callimination delivery=> 54,4
                  Rate main injection pomppaa startissa maksimiin ja rate pre-injection 7,6

                  Inpalla en saanut yhteyttä esim. ews, bws. Niin ja vielä senverran että dde versioksi näyttää 1.09 ja valmistuspäivämääräksi sanoo 32/01 mikä on jokseenkin outoa koska auto on -99. Onkohan siis moottorinohjaukseen tullut jossain välissä jotain päivityksiä vai mikä on?
                  Varmaankin on vaihdettu se DDE joskus. Oliko valmistenumero oikein? Käytithän sitä konehuoneen pyöreää liitintä koodien lukuun?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Varmaankin on vaihdettu se DDE joskus. Oliko valmistenumero oikein? Käytithän sitä konehuoneen pyöreää liitintä koodien lukuun?
                    Valmistenumeroa en huomannut tsekata oliko se oikein, mut todennäköistä että on DDE vaihdettu. Joo konehuoneen pyöreästä liittimestä luettu...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • pattis1
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 15
                      • turenki

                      #40
                      Originally posted by joko View Post
                      Auto pelas tämän jälkeen n. kuukauden hyvin. Nyt kuitenkin jätti taas käynnistymättä. Antoi vikakoodin siitä nokka-akselin pyörintäanturilta, marmorilta uus osa paikalleen ja koodien nollaus => tulos sama. Muuten samat koodit eli irtonaisesta siirtopaineanturista ja sitte 6690 flap joka pikaisesti googletettuna saattaisi liittyä huohittimen lämmitykseen. Nuo siirtopaineanturin sekä 6690 flap koodit on olleet kokoajan päällä silloin kun auto on toiminut aivan normaalisti.
                      Nyt sitten vaihdoin tuon o-renkaan taas kun viimeksi ei saatu heti ihan tarkalleen oikeanlaista, mut eipä starttaa vieläkään. Naftaa on tankissa, siirtopumppu pyörii, rail paineet nousee startissa lähelle 300 mutta silti auto ei edes yritä käynnistyä. Korkeapainepumpulta kuuluu suhinaa, ihan kun vuotava paine-ilmaliitin Mitähän seuraavaksi kokeiltais? Tulipalo, purku osiksi vai unohtaa mokoma laitos ja työntää tallin taakse?
                      tuota suhinaa ihmettelin itekin samalta suunnalta eilen ja tänään, en tiiä sitten onko aina suhissa noin:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎