Autossa ollu pieniä suuntavakavuusongelmia ja yrittäny jäljittää välyksiä. Edestä oon löytäny jotain väljää, mutta en oo aivan varma missä se tarkalleen sijaitsee. Ensin huomasin jonku lonksuvan kun heilutin etupyörää (maassa) pystysuunnassa voimakkaasti ja kokeilin samalla iskarin vartta. Se tuntui heiluvan jonku verran patruunan sisällä sivusuunnassa. Eivät vuoda kuitenkaan. 50-60% katsastuksessaki arvot.
Nyt toisen kerran auto käynnissä pyysin toista heiluttamaan rattia tasaista tahtia keskiasennon molemmin puolin. Semmonen väljyyden aiheuttama tärähdys tuntuu renkaassa ja iskarin tolpassa, mutta ei raidetangon päässä. Iskarin varsi ei mun mielestä liikkunu paljoo. Jääkö tähän muuta vaihtoehtoo, kuin alapallo vaikka siinä ei tunnu välystä heiluttaessa rengas ylhäällä? Jarrua myös painettiin ettei voi olla laakeri. Reaktiotangot, takapään narinahelat ja toinen iskarin yläpään laakeri vaihdettu. Vaikkaki Mcphersonissa iskari on yksi pyöräntuennan osa, en oo törmänny vastaavaan aikasemmin, että siitä johtus sivuttaisvälys.
En oo mikään vasta-alkaja näissä hommissa. Bemareihin (e39) ei vaan tunnu tepsivän samat alustadiagnoosi menetelmät kuin muihin. Narinahelojen väljyyttäkään en muuten ois huomannu jos ei nelipyöräsuuntauksessa kaveri heiluttanu että pääsi ite näkemään 10cm päästä. Mitättömät välykset joita ei edes huomaa, pistää koko ajettavuuden paskaks.
Nyt toisen kerran auto käynnissä pyysin toista heiluttamaan rattia tasaista tahtia keskiasennon molemmin puolin. Semmonen väljyyden aiheuttama tärähdys tuntuu renkaassa ja iskarin tolpassa, mutta ei raidetangon päässä. Iskarin varsi ei mun mielestä liikkunu paljoo. Jääkö tähän muuta vaihtoehtoo, kuin alapallo vaikka siinä ei tunnu välystä heiluttaessa rengas ylhäällä? Jarrua myös painettiin ettei voi olla laakeri. Reaktiotangot, takapään narinahelat ja toinen iskarin yläpään laakeri vaihdettu. Vaikkaki Mcphersonissa iskari on yksi pyöräntuennan osa, en oo törmänny vastaavaan aikasemmin, että siitä johtus sivuttaisvälys.
En oo mikään vasta-alkaja näissä hommissa. Bemareihin (e39) ei vaan tunnu tepsivän samat alustadiagnoosi menetelmät kuin muihin. Narinahelojen väljyyttäkään en muuten ois huomannu jos ei nelipyöräsuuntauksessa kaveri heiluttanu että pääsi ite näkemään 10cm päästä. Mitättömät välykset joita ei edes huomaa, pistää koko ajettavuuden paskaks.
Comment