Nonniin, lähdetään liikkeelle ilmamäärämittarista. Autossa oli kiinni tyyppi 0928400468. Vastaava varaosa on ilmeisesti 0928400527, jonka jo laitoinkin tilaukseen. Tämänhän ei pitäisi vaatia koodausta, koska on vastaava? Voisiko tuo nykyinen olla jopa alkuperäinen (olisi kyllä aika outoa), koska on tyypiltään tuo 468? Silloin ei olisi mikään ihme, että alkaisi olla väsähtänyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530D tehoton: ~12s 0-100km/h!
Collapse
X
-
Lukaise INPAlla moottorinohjauksen softanumero, niin voidaan ihmetellä, onko DDE ohjelmoitu uudemmalle MAF:lle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei ole Inpaa nyt käytettävissä, mutta:
Uusi ilmamäärämittari tuli ja runko-osa hajosi asennuksessa.. Ilmeisesti vähän huonoa materiaalia käyttävät noissa halvoissa mittareissa. No, anturiosa vanhaan runkoon ja mittari kiinni autoon.
Vaihdon jälkeen 0-100 km/h 8.7s G-techillä. Ei se vieläkään ihan tehtaan lupaamaan mennyt, mutta ihan ok. Kaipa tämä tuli kuntoon sitten ihan tällä. Ei koodattu mitään.BMW 530DaT 2000
Comment
-
-
Originally posted by jokke78 View PostEi ole Inpaa nyt käytettävissä, mutta:
Uusi ilmamäärämittari tuli ja runko-osa hajosi asennuksessa.. Ilmeisesti vähän huonoa materiaalia käyttävät noissa halvoissa mittareissa. No, anturiosa vanhaan runkoon ja mittari kiinni autoon.
Vaihdon jälkeen 0-100 km/h 8.7s G-techillä. Ei se vieläkään ihan tehtaan lupaamaan mennyt, mutta ihan ok. Kaipa tämä tuli kuntoon sitten ihan tällä. Ei koodattu mitään.F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.
Siksi siirryin takaisin bensa-autoiluun ja sekin ilman ahtamisia.
Tulee sen verran ruutia kun tulee, oli aurinkoinen tai sateinen keli. Aina samat lähdöt kun nilkan oikaisee.
Ahdetulla nakulla kun koitat kesähelteellä ajetun kaupunkiajelun jälkeen kiihdytellä motarilla muitten mukana niin...........Cooleri vaan on liian kuuma, tai sitten joku vikamoodi taas päällä. Ei mee. No vaa.
Sorry ot.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View Post125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.
Vikakoodia ei ilmamäärämittarista tullut, eikä noista arvoistakaan oikein mitään voinut päätellä (kai). Vähitellen vaan kulku alkoi heikkenemään. Halpa uusi mittari maksoi tässä tapauksessa noin 50 euroa ja sillä tuli kuntoon, joten olen tyytyväinen. En ole enää edes Inpalla katsonut mitään.BMW 530DaT 2000
Comment
-
-
Originally posted by TFV View Post125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.
Siksi siirryin takaisin bensa-autoiluun ja sekin ilman ahtamisia.
Tulee sen verran ruutia kun tulee, oli aurinkoinen tai sateinen keli. Aina samat lähdöt kun nilkan oikaisee.
Ahdetulla nakulla kun koitat kesähelteellä ajetun kaupunkiajelun jälkeen kiihdytellä motarilla muitten mukana niin...........Cooleri vaan on liian kuuma, tai sitten joku vikamoodi taas päällä. Ei mee. No vaa.
Sorry ot.
Tosin myös mulla oli muutenkin sen kanssa laiskuusongelmaa, veikattiin alussa turboa joka meni vaihtoon, halkeamia täynnähän se simpukka kyllä oli mutta tehovikaa ei uusi turbo korjannut. Todellinen vika paljastui myöhemmin turbon jälkeisestä pakoputken haitarimaisesta jousto-osasta, joka oli luhistunut sisäänpäin. Siitä mahtui siis hädin tuskin sormi läpi, ulkoapäin tätä ei huomannut mitenkään. Mun persdyno ei koskaan ole tuntenut isompaa eroa kuin sen jouston vaihdon jälkeen, varmaan puolet tehoista palasi.
Itse asiaan, ei taida ko.joustoja olla näissä mutta eihän putkisto ahdista mistään?Last edited by rottenb; 05-11-2010, 14:27.
Comment
-
-
Täysin vastaavat ongelmat tulivat täällä kun moottorinohjaus ei ymmärtänyt uutta MAF-anturia. 468 oli myös täällä alkuperäisenä ja uusi osa 527-loppuinen. Vanhalla anturilla oireina oli taas yli sekunnin ahtoviive pienillä vaihteilla ja nykiminen pintakaasulla.
Anturinvaihto 468 -> 527 ehdottomasti vaati sopeuttamisen omassa tapauksessani. Kannattaa tarkistaa asia.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by jokke78 View PostTämä tuntuu kyllä olevan totta, koskee myös bensa-autoja. Tosi usein on ilmamäärämittari tai joku muu anturi sotkemassa käyntiä. Uutenahan ongelmaa ei ole, mutta näihin käytettyihin saa olla vaihtamassa palikkaa jatkuvasti ja siltikään ei voi olla ihan varma, että kaikki on kunnossa.
Vikakoodia ei ilmamäärämittarista tullut, eikä noista arvoistakaan oikein mitään voinut päätellä (kai). Vähitellen vaan kulku alkoi heikkenemään. Halpa uusi mittari maksoi tässä tapauksessa noin 50 euroa ja sillä tuli kuntoon, joten olen tyytyväinen. En ole enää edes Inpalla katsonut mitään.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
-
Ebaysta ostin. Joku englantilainen firma myi halpoja 50 euron mittareita ja sellainen tuli kokeeksi tilattua. Hyvinhän se tosiaan alkoi toimimaan.
Tähän omaan autooni lienee tehty koodaus tälle uudemman malliselle mittarille jossain vaiheessa, koska uusi mittari alkoi heti toimia hyvin.BMW 530DaT 2000
Comment
-
Comment