Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D tehoton: ~12s 0-100km/h!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokke78
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 34
    • Oulu, FI

    #16
    Nonniin, lähdetään liikkeelle ilmamäärämittarista. Autossa oli kiinni tyyppi 0928400468. Vastaava varaosa on ilmeisesti 0928400527, jonka jo laitoinkin tilaukseen. Tämänhän ei pitäisi vaatia koodausta, koska on vastaava? Voisiko tuo nykyinen olla jopa alkuperäinen (olisi kyllä aika outoa), koska on tyypiltään tuo 468? Silloin ei olisi mikään ihme, että alkaisi olla väsähtänyt.
    BMW 530DaT 2000

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #17
      Lukaise INPAlla moottorinohjauksen softanumero, niin voidaan ihmetellä, onko DDE ohjelmoitu uudemmalle MAF:lle.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jokke78
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 34
        • Oulu, FI

        #18
        Ei ole Inpaa nyt käytettävissä, mutta:

        Uusi ilmamäärämittari tuli ja runko-osa hajosi asennuksessa.. Ilmeisesti vähän huonoa materiaalia käyttävät noissa halvoissa mittareissa. No, anturiosa vanhaan runkoon ja mittari kiinni autoon.

        Vaihdon jälkeen 0-100 km/h 8.7s G-techillä. Ei se vieläkään ihan tehtaan lupaamaan mennyt, mutta ihan ok. Kaipa tämä tuli kuntoon sitten ihan tällä. Ei koodattu mitään.
        BMW 530DaT 2000

        Comment

        • Babitzin
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 463
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by jokke78 View Post
          Ei ole Inpaa nyt käytettävissä, mutta:

          Uusi ilmamäärämittari tuli ja runko-osa hajosi asennuksessa.. Ilmeisesti vähän huonoa materiaalia käyttävät noissa halvoissa mittareissa. No, anturiosa vanhaan runkoon ja mittari kiinni autoon.

          Vaihdon jälkeen 0-100 km/h 8.7s G-techillä. Ei se vieläkään ihan tehtaan lupaamaan mennyt, mutta ihan ok. Kaipa tämä tuli kuntoon sitten ihan tällä. Ei koodattu mitään.
          Mahdolliset vikakoodit lienee järkevää poistaa? En tiiä onko totta, mutta mulle kerrottiin, että jos bemareissa on jokin vikakoodi siellä muistissa niin sekin itsessään rajoittaa tehoja.:think Tiedä sitten tuon paikkaansapitävyyttä.
          F20 118i M-sport
          E63 M6
          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #20
            125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.

            Siksi siirryin takaisin bensa-autoiluun ja sekin ilman ahtamisia.
            Tulee sen verran ruutia kun tulee, oli aurinkoinen tai sateinen keli. Aina samat lähdöt kun nilkan oikaisee.
            Ahdetulla nakulla kun koitat kesähelteellä ajetun kaupunkiajelun jälkeen kiihdytellä motarilla muitten mukana niin...........Cooleri vaan on liian kuuma, tai sitten joku vikamoodi taas päällä. Ei mee. No vaa.

            Sorry ot.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • jokke78
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 34
              • Oulu, FI

              #21
              Originally posted by TFV View Post
              125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.
              Tämä tuntuu kyllä olevan totta, koskee myös bensa-autoja. Tosi usein on ilmamäärämittari tai joku muu anturi sotkemassa käyntiä. Uutenahan ongelmaa ei ole, mutta näihin käytettyihin saa olla vaihtamassa palikkaa jatkuvasti ja siltikään ei voi olla ihan varma, että kaikki on kunnossa.

              Vikakoodia ei ilmamäärämittarista tullut, eikä noista arvoistakaan oikein mitään voinut päätellä (kai). Vähitellen vaan kulku alkoi heikkenemään. Halpa uusi mittari maksoi tässä tapauksessa noin 50 euroa ja sillä tuli kuntoon, joten olen tyytyväinen. En ole enää edes Inpalla katsonut mitään.
              BMW 530DaT 2000

              Comment

              • rottenb
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 46
                • -

                #22
                Originally posted by TFV View Post
                125.7% nykyturbodieseleistä, merkkiin katsomatta, kulkee minun mielestäni joku vika/nilkutusmoodi päällä ilman että omistajalla olisi hajuakaan asiasta.

                Siksi siirryin takaisin bensa-autoiluun ja sekin ilman ahtamisia.
                Tulee sen verran ruutia kun tulee, oli aurinkoinen tai sateinen keli. Aina samat lähdöt kun nilkan oikaisee.
                Ahdetulla nakulla kun koitat kesähelteellä ajetun kaupunkiajelun jälkeen kiihdytellä motarilla muitten mukana niin...........Cooleri vaan on liian kuuma, tai sitten joku vikamoodi taas päällä. Ei mee. No vaa.

                Sorry ot.
                Ahdetut on jätetty historiaan tässäkin taloudessa, kyllä entisellä autolla vitutti helteillä yrittää saada sitä lastutettua fööniä herättämään 200+ pinkkiä ponia raveille. Turha yritys kämmenenkokoisella "coolerilla".

                Tosin myös mulla oli muutenkin sen kanssa laiskuusongelmaa, veikattiin alussa turboa joka meni vaihtoon, halkeamia täynnähän se simpukka kyllä oli mutta tehovikaa ei uusi turbo korjannut. Todellinen vika paljastui myöhemmin turbon jälkeisestä pakoputken haitarimaisesta jousto-osasta, joka oli luhistunut sisäänpäin. Siitä mahtui siis hädin tuskin sormi läpi, ulkoapäin tätä ei huomannut mitenkään. Mun persdyno ei koskaan ole tuntenut isompaa eroa kuin sen jouston vaihdon jälkeen, varmaan puolet tehoista palasi.

                Itse asiaan, ei taida ko.joustoja olla näissä mutta eihän putkisto ahdista mistään?
                Last edited by rottenb; 05-11-2010, 14:27.

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #23
                  Täysin vastaavat ongelmat tulivat täällä kun moottorinohjaus ei ymmärtänyt uutta MAF-anturia. 468 oli myös täällä alkuperäisenä ja uusi osa 527-loppuinen. Vanhalla anturilla oireina oli taas yli sekunnin ahtoviive pienillä vaihteilla ja nykiminen pintakaasulla.

                  Anturinvaihto 468 -> 527 ehdottomasti vaati sopeuttamisen omassa tapauksessani. Kannattaa tarkistaa asia.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • R Power
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 163

                    #24
                    Originally posted by jokke78 View Post
                    Tämä tuntuu kyllä olevan totta, koskee myös bensa-autoja. Tosi usein on ilmamäärämittari tai joku muu anturi sotkemassa käyntiä. Uutenahan ongelmaa ei ole, mutta näihin käytettyihin saa olla vaihtamassa palikkaa jatkuvasti ja siltikään ei voi olla ihan varma, että kaikki on kunnossa.

                    Vikakoodia ei ilmamäärämittarista tullut, eikä noista arvoistakaan oikein mitään voinut päätellä (kai). Vähitellen vaan kulku alkoi heikkenemään. Halpa uusi mittari maksoi tässä tapauksessa noin 50 euroa ja sillä tuli kuntoon, joten olen tyytyväinen. En ole enää edes Inpalla katsonut mitään.
                    Minkä merkkisen MAF:n sait tuohon hintaan ja mistäpäin ostit sen?
                    Ahneella on aina enemmän!

                    Comment

                    • jokke78
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 34
                      • Oulu, FI

                      #25
                      Ebaysta ostin. Joku englantilainen firma myi halpoja 50 euron mittareita ja sellainen tuli kokeeksi tilattua. Hyvinhän se tosiaan alkoi toimimaan.

                      Tähän omaan autooni lienee tehty koodaus tälle uudemman malliselle mittarille jossain vaiheessa, koska uusi mittari alkoi heti toimia hyvin.
                      BMW 530DaT 2000

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎