Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da nylkytys tyhjäkäynnillä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sekottaja
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 73
    • kuopio

    E39 530da nylkytys tyhjäkäynnillä...

    Eli potilaalle vaihdettu perjantaina 4:sen suutin ohivuoto testin perusteella ja nylkytys hävisi noin 80%:sesti. Muilla suuttimilla ohivuodot ok, 4:sessa oli noin 30% enemmän kuin muissa ja vatkaus oli melko valtaisaa jo tyhjäkäynnillä. Suuttimen vaihdon jälkeen nylkyttää yhä lämpinä tyhjäkäynnillä lievästi. Voiko nuo suuttimet särkyä muullakin lailla kuin että rupeaisivat vuotamaan ohi? Voisiko joku muukin suutin olla tiensä päässä? Korjausarvoja ei ole katsottu mutta olisi tarkoitus katsoa loppuviikosta. Sellainen huomio tuli tänään tehtyä että kun pakkasta oli noin -10 niin ei nylkyttänyt juuri yhtään mutta kun lauhtui nollan tienoille niin se voimistui? Kylmällä koneella ei muutenkaan vapise.
    530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Pelkkä ohivuoto ei tuota nylkytystä aiheuta joten se rikkinäinen suutin missä korjausarvo on viturallaan on tod.näk. joku muu suutin mikä sen aiheuttaa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Originally posted by Sekottaja View Post
      Eli potilaalle vaihdettu perjantaina 4:sen suutin ohivuoto testin perusteella ja nylkytys hävisi noin 80%:sesti. Muilla suuttimilla ohivuodot ok, 4:sessa oli noin 30% enemmän kuin muissa ja vatkaus oli melko valtaisaa jo tyhjäkäynnillä. Suuttimen vaihdon jälkeen nylkyttää yhä lämpinä tyhjäkäynnillä lievästi. Voiko nuo suuttimet särkyä muullakin lailla kuin että rupeaisivat vuotamaan ohi? Voisiko joku muukin suutin olla tiensä päässä? Korjausarvoja ei ole katsottu mutta olisi tarkoitus katsoa loppuviikosta. Sellainen huomio tuli tänään tehtyä että kun pakkasta oli noin -10 niin ei nylkyttänyt juuri yhtään mutta kun lauhtui nollan tienoille niin se voimistui? Kylmällä koneella ei muutenkaan vapise.
      Korjausarvot luentaan ja voishan noiden adaptioarvoja koittaa nollata.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Sekottaja
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 73
        • kuopio

        #4
        Ollut vähän kiireitä, tänään vasta kerkesin lueskelemaan inpalla noita suuttimien korjausarvoja.

        1 +6
        2 -1,9
        3 -4,5
        4 -0,3
        5 -1,5
        6 -2,3

        Mitäs raati on mieltä? Mitä suuttimia vaihtoon? Ykkönen nyt ainakin. Pikkusen kun pitää kierroksia yllä eli vajaassa tonnissa niin 3 suuttimen arvokin tasaantaa -2 kieppeille ja 2 suuttimen arvo pomppaa +1. Ja tuo nelonenhan on se pariviikkoa sitten vaihdettu. Pystyykös ykkös pytyn suuttimen vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta?
        530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

        Comment

        • R Power
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 163

          #5
          Originally posted by Sekottaja View Post
          Ollut vähän kiireitä, tänään vasta kerkesin lueskelemaan inpalla noita suuttimien korjausarvoja.

          1 +6
          2 -1,9
          3 -4,5
          4 -0,3
          5 -1,5
          6 -2,3

          Mitäs raati on mieltä? Mitä suuttimia vaihtoon? Ykkönen nyt ainakin. Pikkusen kun pitää kierroksia yllä eli vajaassa tonnissa niin 3 suuttimen arvokin tasaantaa -2 kieppeille ja 2 suuttimen arvo pomppaa +1. Ja tuo nelonenhan on se pariviikkoa sitten vaihdettu. Pystyykös ykkös pytyn suuttimen vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta?
          Raja arvothan taisivat olla -4 & 5 eli noilla perusteilla 1 ja 3 vaihtoon. 1-pytyn suutin ei vaadi imusarjan irroittamista.

          Voisihan tuohon vielä kokeilla Forten diesel fuel conditioneria ennen suuttimien irroittamista.
          Last edited by R Power; 07-02-2011, 20:44.
          Ahneella on aina enemmän!

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            1-pytyn suutin nyt ensin vaihtoon. Negatiiviset korjausarvot käytännössä harvemmin ongelman ydin, vaan vastakorjausta. 1-pytyn suutin on ainut, jonka pystyy vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta. Vinkit suuttimen vaihtoon ainakin allekirjoittaneen toimesta foorumille naputeltuna. Toivoa vaan sopii, että ongelma 1-pytyssä on vain suuttimessa, kun on noin reilusti pielessä. Jos pytyn puristukset eivät ole kunnossa, nostaa yhtä lailla korjausarvoa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • R Power
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 163

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Jos pytyn puristukset eivät ole kunnossa, nostaa yhtä lailla korjausarvoa.
              Pätevä huomio.

              Onko otsikon kampe uudempi kuin 03/2000 eli löytyykö läpät (vielä) imusarjasta?
              Ahneella on aina enemmän!

              Comment

              • Sekottaja
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 73
                • kuopio

                #8
                Läpät poistettu, oireet alkoi lievempänä tuossa noin kuukausi sitten. Pirun tiukassa tuo suutin, on ajettu painikkeen pultit löysällä ynnä muuta kaikkea kivaa ja on se noin 3milliä noussut sieltä mutta ei lähe ei ampumallakaan irti. Tässä tapeltu viidestä asti tuon kanssa. Prkl. Maailmanlopun vehkeitä sanon minä.
                530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  #9
                  Originally posted by Sekottaja View Post
                  Läpät poistettu, oireet alkoi lievempänä tuossa noin kuukausi sitten. Pirun tiukassa tuo suutin, on ajettu painikkeen pultit löysällä ynnä muuta kaikkea kivaa ja on se noin 3milliä noussut sieltä mutta ei lähe ei ampumallakaan irti. Tässä tapeltu viidestä asti tuon kanssa. Prkl. Maailmanlopun vehkeitä sanon minä.
                  Siitä mallia:

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by tabasco View Post
                    Just noin se kannattaa tehdä. Joskus tainnut itekin tuon opetusvideon tänne laittaa.

                    Kuumasta koneesta yleensä lähtenyt kyllä pienellä suostuttelulla ilman isompia työkaluja.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Sekottaja
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 73
                      • kuopio

                      #11
                      Auto läjässä ja kaiken lisäksi vielä toimii. Oireet hävis sen siliän tien. Mutta oli tiukassa alkuperäinen o-renkaaton suutin. Loppujen lopuksi meni hermot ja särjin sen suuttimen kannen ja otin siitä sen mutterin ja askartelin paskartelin massavasaraan kiinni. Ei ois ollu toivookaan muuten saada irti. Eikä tuosta suuttimesta varmaan olis ollukaan enää edes kunnostettavaksi, ihan hirveeseen kuntoon syöpyny koko runko. Nyt kämpille ja ehkäpä pari olutta 6 tunnin urakan kunniaks...
                      530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Mihinkäs se o-rengas siitä suuttimesta oli matkalla hävinnyt?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • LS1Fmont
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 52
                          • Forssa

                          #13
                          Mistä ostit suuttimen ja mitä makso?
                          Japanese Dailydriver
                          Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                          Mustang notch -88 Project??? :think

                          Comment

                          • Sekottaja
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 73
                            • kuopio

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mihinkäs se o-rengas siitä suuttimesta oli matkalla hävinnyt?
                            Siis vanhassa ei ollut sitä o-rengasta ollut rungossa alunperinkään, ei edes paikkaa sille. Joten kaikki paska päässyt suuttimen koloon. Uudessa suuttimessa runko erilainen ja o-renkaalle paikka ja paska ei pääse sinne koloon.
                            530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                            Comment

                            • Sekottaja
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 73
                              • kuopio

                              #15
                              Originally posted by LS1Fmont View Post
                              Mistä ostit suuttimen ja mitä makso?
                              Tuolta tilasin http://www.dcidieselsdirect.com/index.asp 112,75 puntaa kappale.
                              530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎