käytettynä saa mutta voi olla että alkaa magneettiventtiilit jumittelee jossain vaihees.. mä vaihdoin keväällä uuden kun venttiilit jumittele pakkasilla. Makso alkuperäinen joku 300-400 välissä.
Mistas kannattaa seuraavaksi katsoa, jos virtaa pumpulle ei tule? Samanlaista oireilua zetassa.
Aut.ilmastoinnin ohjainpanelissa vika. Ainakin E39:ssä näin. Pienillä johtomuutoksilla pumpulle saa jatkuvan virran aina kun paneli on päällä. Kts. WDS.
Pienillä korjauksilla paneelin ohjainpäätteen saa myös kuntoon eikä tarvitse kötöstellä.
Mutta aika harvoin kyllä itse olen nähnyt että vika olisi paneelin päässä vaan nimenomaan pumpun moottorista hiilet loppu hyvinkin usein.
Onko tuosta haittaa että pumpulla on virrat aina ku paneeli on päällä, eli kesällä ku ilmastointi päällä ajelee ja vesiventtiilit on kii, ja pumppu niitä vasten silti pumppaa koko ajan? Vai otetaanko johot poikki ku alkaa tarkenee?
Onko tuosta haittaa että pumpulla on virrat aina ku paneeli on päällä, eli kesällä ku ilmastointi päällä ajelee ja vesiventtiilit on kii, ja pumppu niitä vasten silti pumppaa koko ajan? Vai otetaanko johot poikki ku alkaa tarkenee?
Eikhän se ole suunniteltu pyörimään kokoajan?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Eikös noissa ole magneettivetoinen se pumppu? Eli moottorin akseli ei ole siipipyörässä millään kiinni? Jos on niin ei haittaa vaikka koko ajan pyörisi.
Pienillä korjauksilla paneelin ohjainpäätteen saa myös kuntoon eikä tarvitse kötöstellä.
Mutta aika harvoin kyllä itse olen nähnyt että vika olisi paneelin päässä vaan nimenomaan pumpun moottorista hiilet loppu hyvinkin usein.
Onko kenelläkään tähän mitään tarkempia ohjeita tai vinkkejä?
Eli ongelma E39 530dAT vesiventtiilien kiertovesipumpun kanssa. EI lähdepyörimään, pumppuosa vaihdettu boschin irtopumppuun ja ei auttanut.
Liittimelle tulee 4V. Homma ilmeisesti alkaa ohjainpaneelin irroituksella,
mutta mitä siitä pitää korjata? Autossa alkuperäinen webasto taukolämmityksellä, eli olisi hyvä että kiertovesipumppu toimisi kuten
pitääkin ja kierrättäisi esilämmityksellä vettä myös moottorille kunnolla.
EDIT: Ja ongelmaan, mikäli ei lähde pyörimään pakottamallakaan diagnostiikan kautta niin sitten seuraamaan piirilevyllä mihin KVP:n ohjaus menee ja mittaamaan onko lutikka ehjä.
EDIT: Ja ongelmaan, mikäli ei lähde pyörimään pakottamallakaan diagnostiikan kautta niin sitten seuraamaan piirilevyllä mihin KVP:n ohjaus menee ja mittaamaan onko lutikka ehjä.
Webaston oma pumppu kyllä pelaa, mutta ongelma siinä vesiventtiilien pumpussa. Eli kun joku tuossa ylempänä kehui että siihen lämmityslaitteenpaneeli ongelmaan on ratkaisuja, niin olisiko ohjeita?
Tuleeko sen ohjaus suoraan siltä paneelilta vai joltain erilliseltä ohjainlaitteelta.
Eli otanko paneelin käteen ja virrat päälle ja alan metsästämään mihin jännite
katoaa?
Ja lähinnä sitä haen takaa kun ylempänä sanotaan että ongelma on jokseenkin yleinen, niin onko sen korjaamiseen tarkkoja ohjeita?
Sitten asiaan liittyen, antaako järjestelmä vesipumpulle vain 4V jos
sielä on vikakoodi päällä? Eli tarvitaanko aina nollaus kun pumppu vaihdetaan, vai alkaako itsestään pyöriä uudella pumpulla?
Tuleeko sen ohjaus suoraan siltä paneelilta vai joltain erilliseltä ohjainlaitteelta.
Eli otanko paneelin käteen ja virrat päälle ja alan metsästämään mihin jännite
katoaa?
Ja lähinnä sitä haen takaa kun ylempänä sanotaan että ongelma on jokseenkin yleinen, niin onko sen korjaamiseen tarkkoja ohjeita?
Sitten asiaan liittyen, antaako järjestelmä vesipumpulle vain 4V jos
sielä on vikakoodi päällä? Eli tarvitaanko aina nollaus kun pumppu vaihdetaan, vai alkaako itsestään pyöriä uudella pumpulla?
Paneelilta, WDS:stä löytyy tarkat kytkennät. Kyllä lähtee heti toimimaan kun siellä on kuorma päällä, ei vaadi nollauksia.
Comment