Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kiertovesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • halooseppo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 123

    e39 kiertovesipumppu

    Tuo on mykkä. Helvetin kylmä tyhjäkäynnillä.
    Saako tuommosia mistään tarvikkeena? Kl-varaosat pisti tarjouksen 340e.
    Hyivittu.
    Individual 530d - e46 320Ci Cabriolet - S211 7G-tronic - Monza M50 - Audi A4 18tq - Sprinter 316 - S202 Taxi
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    #2
    käytettynä saa mutta voi olla että alkaa magneettiventtiilit jumittelee jossain vaihees.. mä vaihdoin keväällä uuden kun venttiilit jumittele pakkasilla. Makso alkuperäinen joku 300-400 välissä.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Tarkista, että tuleeko pumpun liittimelle virtaa. Yleensä ei tule. Koita myös käyttää pumppua esim. akun kanssa.

      Comment

      • Allianz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 386
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by superb View Post
        Tarkista, että tuleeko pumpun liittimelle virtaa. Yleensä ei tule. Koita myös käyttää pumppua esim. akun kanssa.
        Mistas kannattaa seuraavaksi katsoa, jos virtaa pumpulle ei tule? Samanlaista oireilua zetassa.
        Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
        ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
        "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by Allianz View Post
          Mistas kannattaa seuraavaksi katsoa, jos virtaa pumpulle ei tule? Samanlaista oireilua zetassa.
          Aut.ilmastoinnin ohjainpanelissa vika. Ainakin E39:ssä näin. Pienillä johtomuutoksilla pumpulle saa jatkuvan virran aina kun paneli on päällä. Kts. WDS.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Pienillä korjauksilla paneelin ohjainpäätteen saa myös kuntoon eikä tarvitse kötöstellä.
            Mutta aika harvoin kyllä itse olen nähnyt että vika olisi paneelin päässä vaan nimenomaan pumpun moottorista hiilet loppu hyvinkin usein.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1627
              • Dallas

              #7
              Onko tuosta haittaa että pumpulla on virrat aina ku paneeli on päällä, eli kesällä ku ilmastointi päällä ajelee ja vesiventtiilit on kii, ja pumppu niitä vasten silti pumppaa koko ajan? Vai otetaanko johot poikki ku alkaa tarkenee?
              Sotkamo Connection

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                Onko tuosta haittaa että pumpulla on virrat aina ku paneeli on päällä, eli kesällä ku ilmastointi päällä ajelee ja vesiventtiilit on kii, ja pumppu niitä vasten silti pumppaa koko ajan? Vai otetaanko johot poikki ku alkaa tarkenee?
                Eikhän se ole suunniteltu pyörimään kokoajan?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Eikös noissa ole magneettivetoinen se pumppu? Eli moottorin akseli ei ole siipipyörässä millään kiinni? Jos on niin ei haittaa vaikka koko ajan pyörisi.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • vale
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 29
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Pienillä korjauksilla paneelin ohjainpäätteen saa myös kuntoon eikä tarvitse kötöstellä.
                    Mutta aika harvoin kyllä itse olen nähnyt että vika olisi paneelin päässä vaan nimenomaan pumpun moottorista hiilet loppu hyvinkin usein.
                    Onko kenelläkään tähän mitään tarkempia ohjeita tai vinkkejä?

                    Eli ongelma E39 530dAT vesiventtiilien kiertovesipumpun kanssa. EI lähdepyörimään, pumppuosa vaihdettu boschin irtopumppuun ja ei auttanut.
                    Liittimelle tulee 4V. Homma ilmeisesti alkaa ohjainpaneelin irroituksella,
                    mutta mitä siitä pitää korjata? Autossa alkuperäinen webasto taukolämmityksellä, eli olisi hyvä että kiertovesipumppu toimisi kuten
                    pitääkin ja kierrättäisi esilämmityksellä vettä myös moottorille kunnolla.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Webastolle on oma vesipumppunsa.

                      EDIT: Ja ongelmaan, mikäli ei lähde pyörimään pakottamallakaan diagnostiikan kautta niin sitten seuraamaan piirilevyllä mihin KVP:n ohjaus menee ja mittaamaan onko lutikka ehjä.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • vale
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 29
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Webastolle on oma vesipumppunsa.

                        EDIT: Ja ongelmaan, mikäli ei lähde pyörimään pakottamallakaan diagnostiikan kautta niin sitten seuraamaan piirilevyllä mihin KVP:n ohjaus menee ja mittaamaan onko lutikka ehjä.
                        Webaston oma pumppu kyllä pelaa, mutta ongelma siinä vesiventtiilien pumpussa. Eli kun joku tuossa ylempänä kehui että siihen lämmityslaitteenpaneeli ongelmaan on ratkaisuja, niin olisiko ohjeita?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Niin, no kirjotin jo ohjeen tuohon.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • vale
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 29
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Niin, no kirjotin jo ohjeen tuohon.
                            Jep jep, mutta tarkemmin.

                            Tuleeko sen ohjaus suoraan siltä paneelilta vai joltain erilliseltä ohjainlaitteelta.
                            Eli otanko paneelin käteen ja virrat päälle ja alan metsästämään mihin jännite
                            katoaa?

                            Ja lähinnä sitä haen takaa kun ylempänä sanotaan että ongelma on jokseenkin yleinen, niin onko sen korjaamiseen tarkkoja ohjeita?

                            Sitten asiaan liittyen, antaako järjestelmä vesipumpulle vain 4V jos
                            sielä on vikakoodi päällä? Eli tarvitaanko aina nollaus kun pumppu vaihdetaan, vai alkaako itsestään pyöriä uudella pumpulla?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by vale View Post
                              Jep jep, mutta tarkemmin.

                              Tuleeko sen ohjaus suoraan siltä paneelilta vai joltain erilliseltä ohjainlaitteelta.
                              Eli otanko paneelin käteen ja virrat päälle ja alan metsästämään mihin jännite
                              katoaa?

                              Ja lähinnä sitä haen takaa kun ylempänä sanotaan että ongelma on jokseenkin yleinen, niin onko sen korjaamiseen tarkkoja ohjeita?

                              Sitten asiaan liittyen, antaako järjestelmä vesipumpulle vain 4V jos
                              sielä on vikakoodi päällä? Eli tarvitaanko aina nollaus kun pumppu vaihdetaan, vai alkaako itsestään pyöriä uudella pumpulla?
                              Paneelilta, WDS:stä löytyy tarkat kytkennät. Kyllä lähtee heti toimimaan kun siellä on kuorma päällä, ei vaadi nollauksia.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎