Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -01 webasto häikkää!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #16
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Eikä tälläsestä ikälopusta ilmeisesti saa edes mitään tietoja piuhan päässä tuosta webastosta ulos?
    Saa sieltä:think
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • juha86
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 38
      • pohjois-pohjanmaa,kärsämäki

      #17
      mulla on ollut samoja oireita,eli aamulla ku menee autolle ja aukasee ovet niin kello rupee aina vilkuttamaan kaikkia symboleita eli nollaantuu.pitää yrittää laittaa sen kellon virta eri paikkaan ku epäilen et varastin sille kellolle vaan virran väärästäpaikasta!

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        Olet lienee rosvonnut sähkön sellaisesta paikasta joka menee lepotilaan :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • DriveFast
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 165
          • Turku

          #19
          Originally posted by juha86 View Post
          mulla on ollut samoja oireita,eli aamulla ku menee autolle ja aukasee ovet niin kello rupee aina vilkuttamaan kaikkia symboleita eli nollaantuu.pitää yrittää laittaa sen kellon virta eri paikkaan ku epäilen et varastin sille kellolle vaan virran väärästäpaikasta!
          Itsellä oli sama juttu, syynä juurikin tuo virtojen varastaminen väärästä paikasta..

          Ja ihan omaan kysymykseen.. Mistäköhän mahtaa saada pelkästään webaston hehkua? Vai onko noissa tosiaan pakko ostaa aina se palopesä tms. mukana? Inpa näytti, että hehku tuossa omassa traktorissa tekee satunnaisesti kiusaa.. Näillä liki 20-pakkasilla olis kiva, et vois luottaa siihen et auto on lämmin aamulla töihin lähtiessä..
          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
          Exät:
          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

          Comment

          • juha86
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 38
            • pohjois-pohjanmaa,kärsämäki

            #20
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Olet lienee rosvonnut sähkön sellaisesta paikasta joka menee lepotilaan :think
            joo näin vähän epäilinki ku lukot aukasee ja sisävalot syttyy niin kello rupee vilkuttaan!tämän siitä saa ku yrittää helpolla päästä ja ottaa nätistä paikasta virta. no pitää yrittää tuokin asia korjata mahdollisimman pian.vielä ku sais ite webaston toimimaan niin olispa hyvä!

            Originally posted by DriveFast View Post
            Ja ihan omaan kysymykseen.. Mistäköhän mahtaa saada pelkästään webaston hehkua? Vai onko noissa tosiaan pakko ostaa aina se palopesä tms. mukana? Inpa näytti, että hehku tuossa omassa traktorissa tekee satunnaisesti kiusaa.. Näillä liki 20-pakkasilla olis kiva, et vois luottaa siihen et auto on lämmin aamulla töihin lähtiessä..
            joo niin ne näkyy myyvän pelkkästään tuon palopesän ynnä muitten hilppeitten kanssa.en tiiä sit saako jostakin liikkeestä mikä myy webastoja niin pelkkiä hehkuja,voi olla että niissäkin vaan tarjolla koko paketti!

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #21
              Originally posted by juha86 View Post
              joo niin ne näkyy myyvän pelkkästään tuon palopesän ynnä muitten hilppeitten kanssa.en tiiä sit saako jostakin liikkeestä mikä myy webastoja niin pelkkiä hehkuja,voi olla että niissäkin vaan tarjolla koko paketti!
              Sen pelkän hehkun saa palopesään mikäli on 2004 tai uudempi palopesä. Palopesä eli poltin voi olla vaihdettu uuteen vaikka olisikin vanhempi lämmitin. Mikäli poltin on vanhempaa mallia niin se alkaa olla jo muutenkin vaihtoiässä eikä vältämättä polta enää kunnolla.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • O.J
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 66
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by juha86 View Post
                joo näin vähän epäilinki ku lukot aukasee ja sisävalot syttyy niin kello rupee vilkuttaan!tämän siitä saa ku yrittää helpolla päästä ja ottaa nätistä paikasta virta. no pitää yrittää tuokin asia korjata mahdollisimman pian.vielä ku sais ite webaston toimimaan niin olispa hyvä!



                joo niin ne näkyy myyvän pelkkästään tuon palopesän ynnä muitten hilppeitten kanssa.en tiiä sit saako jostakin liikkeestä mikä myy webastoja niin pelkkiä hehkuja,voi olla että niissäkin vaan tarjolla koko paketti!
                Katsokaa tuolta: http://www.burchard-heinz.de/Standhe...61-1562_x1.htm

                Tuolta löysin itselleni webastoon kiertovesipumpun ja tuolla näytti olevan jos jonkinlaista webaston varaosaa...

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Sen pelkän hehkun saa palopesään mikäli on 2004 tai uudempi palopesä. Palopesä eli poltin voi olla vaihdettu uuteen vaikka olisikin vanhempi lämmitin. Mikäli poltin on vanhempaa mallia niin se alkaa olla jo muutenkin vaihtoiässä eikä vältämättä polta enää kunnolla.
                  Juurikin näin.. Kävin nyt paikallisesta Webastoliikkeestä hakemassa tuon palopesän+tietty hehkun, hintaa tuli sen 225€.. Ei taida ihan pieni homma tuon vaihtaminen ollakkaan..
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Originally posted by DriveFast View Post
                    Juurikin näin.. Kävin nyt paikallisesta Webastoliikkeestä hakemassa tuon palopesän+tietty hehkun, hintaa tuli sen 225€.. Ei taida ihan pieni homma tuon vaihtaminen ollakkaan..
                    Jos lämmitin on jo pöydällä niin 10minuuttia riittää sen polttimen vaihtoon
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Jos lämmitin on jo pöydällä niin 10minuuttia riittää sen polttimen vaihtoon
                      Lämmitin on autossa ja talli on mallia kerrostalon parkkipaikka Parin viikon päästä pitäisi päästä appiukon remppatalliin normi öljyhuoltoa tekemään, josko tuon vaihdon koittaisi hoitaa sitten siinä samalla..

                      Pääseekö lämmittimeen helpoiten käsiksi alakautta vai miten? Oon aikast kuutamolla tuon webaston tarkasta sijainnista.. Etuvasemmalla jossain, mut siihen se sit jääkin
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • juha86
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 38
                        • pohjois-pohjanmaa,kärsämäki

                        #26
                        Originally posted by DriveFast View Post
                        Lämmitin on autossa ja talli on mallia kerrostalon parkkipaikka Parin viikon päästä pitäisi päästä appiukon remppatalliin normi öljyhuoltoa tekemään, josko tuon vaihdon koittaisi hoitaa sitten siinä samalla..

                        Pääseekö lämmittimeen helpoiten käsiksi alakautta vai miten? Oon aikast kuutamolla tuon webaston tarkasta sijainnista.. Etuvasemmalla jossain, mut siihen se sit jääkin
                        joo siellähän se kuskin puolella eturenkaan takana suojankaaren sisällä on eli ei muuta kun keula ilmaan,rengas irti ja pyöränkotelon muovi pois.sieltäpä se webasto pilkahtaaki sit näkyviin.tuosta webaston irrotuksesta en sit osaakkaan sanoa koska en ikinä ole sitä irrottanu,mut tuskin se kovin paha homma silti on.

                        Comment

                        • PVBasstard
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 130
                          • Oulu Rock City

                          #27
                          Originally posted by DriveFast View Post
                          Lämmitin on autossa ja talli on mallia kerrostalon parkkipaikka Parin viikon päästä pitäisi päästä appiukon remppatalliin normi öljyhuoltoa tekemään, josko tuon vaihdon koittaisi hoitaa sitten siinä samalla..

                          Pääseekö lämmittimeen helpoiten käsiksi alakautta vai miten? Oon aikast kuutamolla tuon webaston tarkasta sijainnista.. Etuvasemmalla jossain, mut siihen se sit jääkin
                          WSE1:ltä lainattua:
                          Yleisesti webaston irroituksesta ja asennuksesta E39: Auto kuskin puolen nostotallasta pukille (tai järeälle tunkille); Puolet etulokarista irti - reunan kiinnikkeet irtoavat painamalla keskitappi läpi sisään, voi käyttää uudelleen jos löytää tapit vielä... lisäksi on 8mm kannalla olevia ruuveja x kpl ja muutama vetokiinnike pohjamuovissa jota pitää raottaa reunastaan vähintään. Renkaankin voi ottaa pois jos haluaa enempi tilaa.
                          Webasto irtoaa avaamalla pakoputken molemmiin puolin olevat kiinnitysruuvit (10mm kanta) ja sitten painamalla laitetta moottoria kohti n. 2 cm. Voi olla tiukassa joten kakkosnelosen pätkä lokasuojaa vasten ja sopivalla rimalla kammeten niin se lähtee.
                          Liittimet irtoavat helpoiten ottamalla virtaliitin ensin ja sitten 6 napainen kun klipsuista saa kunnolla kiinni. Webaston "omien" liittimien suojana oleva kansi irtoaa avaamalla hieman kiinnikkeen takaosan pultteja ja kampeamalla kiinnikettä aukipäin jolloin pääsee pienellä taltalla vääntämään suojamuovin pois pykälästään. Ohjainkortti on 4 ruuvilla jotka usein saattavat katketa... rauhallinen vääntö kunnollisella kärjellä, tai pikku paineilmakoneella tai iskumeisselillä viimekädessä. Katkeamisiin on syytä varautua, jolloin varovasti poraten pois ja uudet kierteet. Näiden jälkeen korttia pitää vielä torxilla kiinni oleva klipsi.
                          Kasatessa tiivistepinnat puhdistettava. Laite menee hieman helpommin paikoilleen jos irroittaa imuilmaletkun, sen saa kiinni kyllä laitteen ollessa paikoillaan. Kiinnikkeen yläkumit ja tapit on kannattaa voidella silikonispraylla.
                          Jumppaan menee ainakin tunti-pari. Jos vastustaa niin reilusti enemmänkin saa kulumaan...
                          Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

                          Ex:
                          Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
                          BMW 530d xDrive A F11 -11
                          BMW X5 M-Sport individual E70 -08
                          Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
                          BMW 530dA touring E39 -02
                          BMW 525 tdsa Touring E34 -94
                          Toyota avensis 2.0TD wagon -99
                          Audi 100 2.8 V6 -91
                          Nissan micra 1.0 -86

                          Comment

                          • juha86
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 38
                            • pohjois-pohjanmaa,kärsämäki

                            #28
                            Originally posted by juha86 View Post
                            elikkä nyt ois käyty vikakoodia lukemassa mutta vika ei selvinnyt koska laitteella ei päässyt webaston vikakoodeja lukemaan,sellainen vain löyty kuin lisälämmittimen johto katkos mutta sen kuitattua ei antanut uutta vikakoodia joten se on jokin vanha ilmoitus.täytyy kai käydä vielä kaikki liittimet huolella läpi ja testata että polttoaine pumppu sekä vesipumppu toimivat ja että webasto antaa virran kyseisille pumpuille.toivottavasti sieltä vika selviäisi!!
                            elikkäs nyt ois tutkittu vähän tarkemmin tuota vikaa ja havaittu seuraavaa:
                            polttoaine pumpulle tulee jatkuvaa virta kun webasto on päällä eli noin 9,7volttia eikä katko virtaa taikka maata missään vaiheessa kuten olen ymmärtänyt että pitäisi toimia.no suoralla virralla kokeilin ja pumppu naksu ihan oikeen kun aina käytti maata irti ja takaisin eli toimii sen puolesta,paitsi että polttoaine letkua en viitsinyt käyttää irti koska lemmari oli mallia kerta käyttö ja sopivan kokoista uutta ei ollut.

                            sitten kiertovesi pumppu,tuntui pyörivän käsi kopelolla kokeiltuna kun webasto oli päällä,tosin 100% varma en ole mutta suoralla virralla kokeiltuna pumppu tuntui pyörivän eli sekään ei ole palanut/jumissa!

                            eli pahasti nyt vaikuttaa että vika on itse webastossa,olisiko sitten se piirikortti palanut koska ei tuo polttoainepumppukaan rupea naksumaan ku weba on päällä.

                            ja semmoinen vielä että kuuluuko webaston kiertovesipumpun pyöriä silloin kun auto on käynnissä mutta webasto ei koska itsellä teki juurikin näin?

                            harmi vaan kun ei ole päässyt vieläkään testerillä katsomaan tarkemmin tuota webastoa mutta toivotaan että ensiviikolla pääsisi!

                            Comment

                            • juha86
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 38
                              • pohjois-pohjanmaa,kärsämäki

                              #29
                              nyt ei lähe enää päälle koko keksintö,ei auton käynnistyksessä eikä kellollakaan.alkaa mennä hermot koko vehkeeseen!!

                              eli olen ajatellut vaihtaa koko webaston uuteen niin jos löydän toimivan käytetyn bmw vastaavan webaston niin käykö se suoraa paikalleen eli ei tarvitse ohjelmoida erikseen koska ohjataan erillisellä kellolla,ei auton omalla soittimella.ja kävisikö jonkun muun merkkisestä autosta oleva vastaava webasto jota ohjataan myös tuon väylän kanssa?

                              ja toinen vaihtoehto olisi että asentaisi yleismallin webasto thermotopin tuonne tilalle,tässä vaan taitaa olla se että pitää erikseen vetää se ohjaus sille puhaltimelle mutta sitten ei tarvisi ainakaan miettiä nuita väylä hommi ja pystyisi tutkimaan sitä webastoakin ilman nuita bemarin testereitä!!

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Sen pelkän hehkun saa palopesään mikäli on 2004 tai uudempi palopesä.
                                Käy se irtohehku vanhempaankin palopesään kunhan tuhoaa entisen hehkun ja ottaa siitä holkin/kauluksen. Vähän neulaviilaa pitää näyttää holkille (sisäpuolelle) että menee uuteen hehkuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎