Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 sammu laakista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 59

    530d e39 sammu laakista

    Auto e39 530d -99

    Ite kokeiltu laittaa kuntoon vaihtamalla noita perusvikoja, siirtopumput, kampiakselin asentotunnistin jne. mut ei lähe käyntiin. Pyörittää kyllä hyvin ilosesti.

    Tänään viety hinurilla tietäjälle, joka ei pääse testerillä autoon käsiks.

    Ilmeisesti poksi kyrvähtäny?

    Onko muilla ollu vastaavaa vikaa?
    Last edited by purola; 07-01-2011, 21:55.
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Originally posted by purola View Post
    Auto e39 530d -99

    Ite kokeiltu laittaa kuntoon vaihtamalla noita perusvikoja, siirtopumput, kampiakselin asentotunnistin jne. mut ei lähe käyntiin. Pyörittää kyllä hyvin ilosesti.

    Tänään viety hinurilla tietäjälle, joka ei pääse testerillä autoon käsiks.

    Ilmeisesti poksi kyrvähtäny?

    Onko muilla ollu vastaavaa vikaa?
    Käytä varuilta jollakin toisella tietäjällä. Suuttimet:think
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      #3
      Voisko olla joissakin johdoissa häikkää kun testerillä ei pääse käsiksi, kuitenkin starttaa. Vois kuvitella että boxi pimeänä ei mitään tapahdu. Olettehan kuitenkin testanneet että vaihtamanne osat toimivat ja että niille tulee virtasta.
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Käyttäytyykö mittarit normaalisti, neulat ei nouse itsekseen kun laittaa virrat päälle?
        Onko softattu/lastutettu?
        Tätä en takaa kun en muista varmaksi mutta olikohan näin että DDE:n vaihtaminen toisesta autosta ei käy ihan tuosta vaan ilman koodaamista autosi runkonumerolle :think
        Last edited by Jube; 06-01-2011, 00:36.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #5
          Originally posted by Jube View Post
          Tätä en takaa kun en muista varmaksi mutta olikohan näin että DDE:n vaihtaminen toisesta autosta ei käy ihan tuosta vaan ilman koodaamista autosi runkonumerolle :think
          Kyllähän se koodata pitää.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • purola
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 59

            #6
            Originally posted by Jube View Post
            Käyttäytyykö mittarit normaalisti, neulat ei nouse itsekseen kun laittaa virrat päälle?
            Onko softattu/lastutettu?
            Tätä en takaa kun en muista varmaksi mutta olikohan näin että DDE:n vaihtaminen toisesta autosta ei käy ihan tuosta vaan ilman koodaamista autosi runkonumerolle :think
            Ei pompi neulat.

            Karalan ohjelma.

            DDE:n poksin lisäks tarvii toisenkin poksin ja avaimen toisesta autosta.

            Siirtopumput kyllä pyörii.

            3:lla testerillä kokeiltu eikä löydy autoa.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Suomiauto?
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • purola
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 59

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Suomiauto?
                Tuontiauto.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by purola View Post
                  Tuontiauto.
                  No sitten tuskin on huohottimelle menevät johdot oikosulussa. Suomiautoihin sellaiset on jälkiasennettu täällä :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No sitten tuskin on huohottimelle menevät johdot oikosulussa. Suomiautoihin sellaiset on jälkiasennettu täällä :think
                    Tsot, tsot. "Tuontiautoista" kuten mulla, löytyy vaihtelevasti noita huohottimen esilämmittimiä jostain syystä . Kannattaa varmuudeksi tutkia sulakkeet sieltä repsikan raitisilmakotelon alta. Tuosta post #32 -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....+sulake&page=4
                    Last edited by schwarze; 06-01-2011, 14:01.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Tsot, tsot. "Tuontiautoista" kuten mulla, löytyy vaihtelevasti noita huohottimen esilämmittimiä jostain syystä . Kannattaa varmuudeksi tutkia sulakkeet sieltä repsikan raitisilmakotelon alta. Tuosta post #32 -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....+sulake&page=4
                      Ai onko niissäkkin vedetty sähköt yhtä fiksusti

                      Niin joo. Laakkosella eivät tienneet koko asiasta mitään
                      Johdot olivat sulaneet turbonkylkeen kiinni tms. Ei todellakaan mikään vaikea paikannettava kun tietää mitä etsii. Tosin vikakoodit luettua diagnoosi oli selvillä.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Pääseekö diagnostiikalla kiinni muille purkeille, ennen kaikkea laatikon ohjaus (EGS), joka on samassa linjassa DDE:n kanssa. Jos laatikolle pääsee käsiksi, DDE:n liitokset ja sieltä lähettyviltä löytyvä erillinen sulakepaketti kannattaa tarkistaa. Tuo perinteinen huohottimen lämmittimeen liittyvä oikosulku ei kylläkään selitä sitä, että DDE:lle ei pääsisi lainkaan käsiksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Joo, siis kuumaa ja ahdasta siellä on ihan tehdasasenteisesti Taisi olla -Tapi jolla suli johdot, kun EGR:n haitariliitokseen tuli pieni reikä.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • purola
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 59

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Pääseekö diagnostiikalla kiinni muille purkeille, ennen kaikkea laatikon ohjaus (EGS), joka on samassa linjassa DDE:n kanssa. Jos laatikolle pääsee käsiksi, DDE:n liitokset ja sieltä lähettyviltä löytyvä erillinen sulakepaketti kannattaa tarkistaa. Tuo perinteinen huohottimen lämmittimeen liittyvä oikosulku ei kylläkään selitä sitä, että DDE:lle ei pääsisi lainkaan käsiksi.
                            Huohottimen esilämmitin asennettu tuohonkin suomeen tuotaessa.

                            Auto manuaali.

                            Sulakkeet kaikki ensimmäiseks käyty läpi yksitellen. Myös nuo 5 sulaketta poksin vierestä.
                            Kaikki ehjiä.

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #15
                              Originally posted by purola View Post
                              Huohottimen esilämmitin asennettu tuohonkin suomeen tuotaessa.

                              Auto manuaali.

                              Sulakkeet kaikki ensimmäiseks käyty läpi yksitellen. Myös nuo 5 sulaketta poksin vierestä.
                              Kaikki ehjiä.
                              Katoitko sulakkeet myös vänkärin jalkatilasta?
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎