Liittyisikö ongelma ennemminkin tyhjään tankkiin josta pohjalle jäänyt vesi on mennyt pa-järjestelmään ja sitten jo koneen läpi siinä vaiheessa kun olet tankanut 98-löpöä :think Paljonko tällä kertaa ?
Liittyisikö ongelma ennemminkin tyhjään tankkiin josta pohjalle jäänyt vesi on mennyt pa-järjestelmään ja sitten jo koneen läpi siinä vaiheessa kun olet tankanut 98-löpöä :think Paljonko tällä kertaa ?
Tai jotain muuta vikaa esim. sopivasti imuvuoto, oireileva ilmamassamittari tai ilmankosteuden aiheuttama katkos jossain rikkinäisessä liittimessä.
Ei tuo uusi bensa nyt kuitenkaan niin paljoa eroa vanhasta. Oktaanikin on pysynyt samana...
Liittyisikö ongelma ennemminkin tyhjään tankkiin josta pohjalle jäänyt vesi on mennyt pa-järjestelmään ja sitten jo koneen läpi siinä vaiheessa kun olet tankanut 98-löpöä :think Paljonko tällä kertaa ?
Emäntä oli laittanu noin 20L 95E ja itse laitoin saman määrän E10 samoin ongelmin. Miksi auto muuten joka toisella lähdöllä olisi heittänyt vikamoodin päälle ja joka toisella ei, seisottuaan 10-20min? Vikamoodi tuli jo, kun laittoi järjestelmää virran eli ei vielä käynnistänyt.. :think
Vikalistan laitan varmaan vielä tänne tai tuohon toiseen ketjuun, kun jaksan.
Emäntä oli laittanu noin 20L 95E ja itse laitoin saman määrän E10 samoin ongelmin. Miksi auto muuten joka toisella lähdöllä olisi heittänyt vikamoodin päälle ja joka toisella ei, seisottuaan 10-20min? Vikamoodi tuli jo, kun laittoi järjestelmää virran eli ei vielä käynnistänyt.. :think
Vikalistan laitan varmaan vielä tänne tai tuohon toiseen ketjuun, kun jaksan.
Tosiaan laita vikakoodit näkyviin niin niistä nyt voi sitten jotain päätellä.
Imuvuotoa/puolavikaa veikkaisin :think
No, jos tarkkaan mietitään, otsikkoon sisältyi pieni väärän johtopäätöksen mahdollisuus. Tuossa toisessa ketjussa väärä epäily. En nyt keksi mitään uutta otsikkoa, kun ei tarkkaa syytä tiedä. Onhan tuolla tankissa vielä osa E10..
Onko muuten väliä kuin tarkasti tuohon vikadiagnostiikkaohjelmaan on määritetty moottorin tyyppi? Antaako eri koodia? Oma on kaiketi mallia M52B25TU ja vikalistalla on malli M52B25.
Onko muuten väliä kuin tarkasti tuohon vikadiagnostiikkaohjelmaan on määritetty moottori tyyppi? Antaako eri koodia? Oma on kaiketi mallia M52B25TU ja vikalistalla on malli M52S25.
Voisihan nuo tosiaan lukea jollain bemarin softalla. Kai sielläpäin jollain foorumilaisella on INPA tms :think
Mutta nuo imuvuodot on helppo tarkistaa itse. Toki edellyttää hieman osien irroittelua ja tarkastuksia mutta silti...
Comment