Nyt TARVITAAN APUJA!! Kyseessä e39 530iA 2002
Lähdin perjantaina ajamaan auton oltua normaalisti roikassa useamman tunnin, ja n.5min ajon jälkeen auto sammui liikkeellä ollessaan mitään varoittamatta.
Vaihde vapaalle ja auto sivuun. Ei ollu lämmöt ees ehtiny lämmetä normaalilukemiin. Peräkontissa hais käry heti tapahtuman jälkeen (saatto johtu poppivehkeistäkin).
Aloin epäillä vaihdelaatikkoa joka on aina arvoituksellinen näissä E39 ainakin.
Apuvirtaa kokeiltua tilattiin lava-auto paikalle ja auto pajalle.
Siellä illempana se saatiin sisälle syyniin ja olivat kokeilleet akun latausta jne. ja sitten päättivät kokeilla pyörittää kampiakselista -> ei pyörinyt ( en tiiä oliko tarpeeksi pattia, onhan tuossa puristuksia kuitenki aika paljon) -> tarkisti tulpan reiästä tilanteen, oli tulppa öljyssä tms. muttei ainakaan bensassa.
Tästä päätellen oli kuulemma kone leiponut kiinni.
Jännällä odotan maanantaita milloin BMW-huolto ottaa auton syyniin ja todennäköisesti ehdottavat suoraan vaihtomoottorin laittamista.. Onko muilla ideoita mikä voisi olla syynä? Katkennut jakoketju tms?
Kone ei siis pyöritä lainkaan, starttiakin epäilivät, mutta ei se selitä yhtäkkistä sammumista...Jäähdyttimen ilmausruuvia avasi niin sieltä tuli nestettä ulos. Tämä siis hetki sen jälkeen kun auto oli tuotu halliin.
Testeristä ei saanut mitään vikakoodeja, ja kampiakselista pyörittämällä ei kone pyörähtänyt, niin kaverit vetivät johtopäätöksen että on leiponut mylly kiinni.
Öljytikussa ei kyllä juuri näkynyt mitään, vaikka vasta lisäsinkin öljyä, ja ennen sammumista ei syttynyt mielestäni mitään merkkivalojakaan..
Kaveri heitti aika hyvän arvauksen yhtäkkisen sammumisen syyksi, startin tappi mennyt poikki ja jumittanut startin -> hihna jumiin -> kone seis. Toinen hyvä arvio on myös laturin korkkaaminen, mikä on myös ilmeisesti kampiakselin kanssa saman remmin pyöritettävänä? Mielipiteitä, arvauksia?
Mielellään hinaisin auton pois Wetteriltä jos tietäisi paremman paikan missä vaikka itse mulkoilla, ehkä jollain foorumilaisella on tallissa tilaa ja mielenkiintoa autella tietysti jotain korvausta vastaan?
Lähdin perjantaina ajamaan auton oltua normaalisti roikassa useamman tunnin, ja n.5min ajon jälkeen auto sammui liikkeellä ollessaan mitään varoittamatta.
Vaihde vapaalle ja auto sivuun. Ei ollu lämmöt ees ehtiny lämmetä normaalilukemiin. Peräkontissa hais käry heti tapahtuman jälkeen (saatto johtu poppivehkeistäkin).
Aloin epäillä vaihdelaatikkoa joka on aina arvoituksellinen näissä E39 ainakin.
Apuvirtaa kokeiltua tilattiin lava-auto paikalle ja auto pajalle.
Siellä illempana se saatiin sisälle syyniin ja olivat kokeilleet akun latausta jne. ja sitten päättivät kokeilla pyörittää kampiakselista -> ei pyörinyt ( en tiiä oliko tarpeeksi pattia, onhan tuossa puristuksia kuitenki aika paljon) -> tarkisti tulpan reiästä tilanteen, oli tulppa öljyssä tms. muttei ainakaan bensassa.
Tästä päätellen oli kuulemma kone leiponut kiinni.
Jännällä odotan maanantaita milloin BMW-huolto ottaa auton syyniin ja todennäköisesti ehdottavat suoraan vaihtomoottorin laittamista.. Onko muilla ideoita mikä voisi olla syynä? Katkennut jakoketju tms?
Kone ei siis pyöritä lainkaan, starttiakin epäilivät, mutta ei se selitä yhtäkkistä sammumista...Jäähdyttimen ilmausruuvia avasi niin sieltä tuli nestettä ulos. Tämä siis hetki sen jälkeen kun auto oli tuotu halliin.
Testeristä ei saanut mitään vikakoodeja, ja kampiakselista pyörittämällä ei kone pyörähtänyt, niin kaverit vetivät johtopäätöksen että on leiponut mylly kiinni.
Öljytikussa ei kyllä juuri näkynyt mitään, vaikka vasta lisäsinkin öljyä, ja ennen sammumista ei syttynyt mielestäni mitään merkkivalojakaan..
Kaveri heitti aika hyvän arvauksen yhtäkkisen sammumisen syyksi, startin tappi mennyt poikki ja jumittanut startin -> hihna jumiin -> kone seis. Toinen hyvä arvio on myös laturin korkkaaminen, mikä on myös ilmeisesti kampiakselin kanssa saman remmin pyöritettävänä? Mielipiteitä, arvauksia?
Mielellään hinaisin auton pois Wetteriltä jos tietäisi paremman paikan missä vaikka itse mulkoilla, ehkä jollain foorumilaisella on tallissa tilaa ja mielenkiintoa autella tietysti jotain korvausta vastaan?
Comment