Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sulake n.11 --> Syö virrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pagi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 73
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by Slazha View Post
    Tuossa vilkasin kytkistä niin sulake 11 menee pelkästään monitoimiohjausmoduulille, jonka takana onkin sitten törkyä aika pirusti.

    mm.
    -keskuslukitus kokonaisuudessaan
    -ovien ja takaluukun kytkimet
    -valojen ohjausmoduuli
    -peili (ilmeisesti himmennys?)
    -ovien ohjainlaitteet (jos on?)

    -airbagin ohjainlaitteelle ja mittaristollekkin näyttäs menevän piuha molempiin

    Tuli vaan mieleen että toimiiko kaikki ikkunat niinkun pitääkin? entäs keskuslukitus? kaikki ovien kytkimet?

    Edit: Onkohan pelien säätö ja/lämmitys oviohjainlaitteen kautta? Vai onkohan erillinen piiri
    Ikkunat rokkaa hyvin,
    ovien lukot toimii
    mikrokytkimet toimii


    Itse epäilen nyt kovasti tuota himmentyvää peiliä. Tossa varustelistan mukaan pitäisi se olla mutta peilinkuoren sisällä on vain johdot ja linssinä on normaali plankkopeili.
    E46 328
    E90 320d


    EX:
    E39 528 touring
    E36 325
    E39 528 "m5"

    Comment

    • pagi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 73
      • Joensuu

      #62
      No niin alkaa vyyhti pikkuhiljaa selviämään. Slazhalle kiitos sait ajattelemaan asiaa eri näkökulmasta, itsekkin eilen illan tuumailin kytkiksiä ja päädyin ottamaan kuskinoven katkaisijanjohdot (Ikkuna/peilin säätimen) ja kas kummaa puhallin paneelin takaa pysähtyi.

      Eli eilen mittailin paneelin taakse tulevia johtoja ja hokasin kytkiksiä selatessa että can väylä on tosiaan auki kokoajan. Nyt siis can väylä menee uinumaan virrankulutusta en vielä ole mitannut, ehkä myöhemmin illalla kun pääsee töistä.

      Nyt siis pitänee selvittää että onko itse katkaisija paskana vai onko esim. hälytin vielä herja tilassa? ton katkaisijan allahan on ainakin.

      -keskulukko -> hälytin
      -peilit / lämmitys
      -peilin linkkuun kääntö (parkissa)
      -ikkunat

      tästä on hyvä jatkaa etiä päin
      E46 328
      E90 320d


      EX:
      E39 528 touring
      E36 325
      E39 528 "m5"

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #63
        Originally posted by pagi View Post
        No niin alkaa vyyhti pikkuhiljaa selviämään. Slazhalle kiitos sait ajattelemaan asiaa eri näkökulmasta, itsekkin eilen illan tuumailin kytkiksiä ja päädyin ottamaan kuskinoven katkaisijanjohdot (Ikkuna/peilin säätimen) ja kas kummaa puhallin paneelin takaa pysähtyi.

        Eli eilen mittailin paneelin taakse tulevia johtoja ja hokasin kytkiksiä selatessa että can väylä on tosiaan auki kokoajan. Nyt siis can väylä menee uinumaan virrankulutusta en vielä ole mitannut, ehkä myöhemmin illalla kun pääsee töistä.

        Nyt siis pitänee selvittää että onko itse katkaisija paskana vai onko esim. hälytin vielä herja tilassa? ton katkaisijan allahan on ainakin.

        -keskulukko -> hälytin
        -peilit / lämmitys
        -peilin linkkuun kääntö (parkissa)
        -ikkunat

        tästä on hyvä jatkaa etiä päin
        Hienoa että alkaa selviämään, Jyrki mainitsikin että saattasit tarvita apua

        katkaisijaahan voit kokeilla yhdistämällä johdot yhteen hyppyjohdolla, jos ylimääräinen virrankulutus häviää on vika katkaisimessa
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • pagi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 73
          • Joensuu

          #64
          Originally posted by Slazha View Post
          Hienoa että alkaa selviämään, Jyrki mainitsikin että saattasit tarvita apua

          katkaisijaahan voit kokeilla yhdistämällä johdot yhteen hyppyjohdolla, jos ylimääräinen virrankulutus häviää on vika katkaisimessa
          jeps kokeiltiin jo toista katkaisijaa niin vika poistui. nyt vain metsästämään uutta katkaisijaa. Sen jälkeen tietää mihin tämä päättyy

          jatketaan vielä.
          E46 328
          E90 320d


          EX:
          E39 528 touring
          E36 325
          E39 528 "m5"

          Comment

          • JiiBee
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 19
            • Kajaani

            #65
            Originally posted by pagi View Post
            jeps kokeiltiin jo toista katkaisijaa niin vika poistui. nyt vain metsästämään uutta katkaisijaa. Sen jälkeen tietää mihin tämä päättyy

            jatketaan vielä.
            Alkaakos tämäkin näyttämään ainakin erävoitolta pagi 1 -BMW 0

            Mun osalta uskaltanee jo sanoa että auto hävis tän matsin!
            Kulkineet:
            VW Touran 2.0 TDI -04

            Comment

            • pagi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 73
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by JiiBee View Post
              Alkaakos tämäkin näyttämään ainakin erävoitolta pagi 1 -BMW 0

              Mun osalta uskaltanee jo sanoa että auto hävis tän matsin!
              jeps pahasti rupeaa näyttämään siltä että bemmi otti turpaan tässä matsissa (ISO HUOKAUS)

              tänään tosiaan tuli uus katkaisija oli muuten kiven alla!! mulla on tossa peilien "parkkiin käätö" ominaisuus niin yks lisänappi siinä katkaisijassa tuntui olevan vaikea löytää löytyi kuiteski. Nopealla testauksella auto meni unitilaan heti 16min jälkeen.

              Nyt on akku latauksessa jos sais vielä tässä aikaseksi vuotovirran mitattua että onko tää tosiaan niin hyvä kun kuullostaa.

              Tais tuo uus 100A akku ottaa turpaan tässä rallissa vähän tuntuu olevan vaikeaa saada virtaa otamaan vastaan

              Jotain hyvää sentään tuli tänään tehtyä e39:iin "latolöytö" meinaa OZ Futura vanteet 1991 vuoden leimoilla. Tosin ovat hiukan kärsineet mutta muutaman kehien uusimisen sekä pikku puunauksen jälkeen oikein hyvä 9x17 ja 10x17 paketti e39 alle laitettavaksi.
              Last edited by pagi; 26-10-2011, 20:25.
              E46 328
              E90 320d


              EX:
              E39 528 touring
              E36 325
              E39 528 "m5"

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                #67
                Originally posted by pagi View Post
                jeps pahasti rupeaa näyttämään siltä että bemmi otti turpaan tässä matsissa (ISO HUOKAUS)
                hienoa että vika löyty
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • Tommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 289
                  • Kajaani

                  #68
                  Terve. Itsellä myös virran syöntiä 39:ssä. Oliko niin että ovet pitää olla lukossa että auto menee unitilaan? Sitten noi ovien/luukun microkytkimet, onko kytkimet sillon kunnossa kun sisävalot syttyy ovien/luukun auetessa? Vai miten näiden testaus tapahtuu? Kiitos jo etukäteen.
                  Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                  Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                  e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                  Comment

                  • Tommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 289
                    • Kajaani

                    #69
                    Kirjotellaanhan vähän lisää. Eli mittailin tänään noita virran kulutuksia. Alku tilanne: akun kengät irti kontin luukku auki ja salpa lukitus asennossa. Akun jännite 12.32V, maakaapeli kiinni ja mittari akun ja +kaapelin väliin. Navi ja cd boxi hurahti päälle ehkä jotain muutakin kulutus n.6A. Hetken päästä navin valot sammu ja kulutus n.3A. n.1min päästä kulutus tippui 0.55A:n. n.16min ja kulutus tippui 0.04A:n. Eli auto meni ilmeisesti lepotilaan.
                    Sitten toinen testi: vänkärin ovi auki, sisävalot syttyi ja navin ja cd boxin valot päälle. Kulutus n.6A. Ovi kiinni, hetkenpäästä sisä valot navin valo ja cd boxin valo sammui. Kulutus n.3A. n.1min päästä kulutus tippui 0.55A:n. n.16min ja kulutus tippui 0.04A:n.
                    Mittari pois välistä ja +kaapeli jäi irralleen. Akun jännite oli testauksen jälkeen 12.22V eli jonkin verran tuollaisessa 35-40min testauksessa jännite häviää.
                    Tuo 0.04A lepotilassa ei käsittääkseni pitäisi kovin joutuin akkua tyhjentää.

                    Täysi akku on tyhjentynyt näillä keleillä suunnilleen kahdessa vuorokaudessa. Eli onko akku tullut tiensä päähän? Vuosi leimoja en löytänyt akusta. Akku on 110Ah akku.

                    Olisiko jotain muita tapoja testata virran kulutusta? Kiitos jo etukäteen.
                    Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                    Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                    e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10001
                      • KVLA

                      #70
                      Käy ensimmäiseksi jossain "akkuliikkeessä" kuormitusmittaamassa se akku.Jos akussa on paukut tallessa,niin sen jälkeen lisää ihmettelyä.

                      Comment

                      • Tommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 289
                        • Kajaani

                        #71
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Käy ensimmäiseksi jossain "akkuliikkeessä" kuormitusmittaamassa se akku.Jos akussa on paukut tallessa,niin sen jälkeen lisää ihmettelyä.
                        Niin kai se täytyy tehdä.
                        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                        Comment

                        • tmee
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 63
                          • 05-09

                          #72
                          Tää käyttää niin läheltä et laitetaap nyt tänne..
                          Eli, akku tyhjenee jos auto seisoo pari päivää..ja aina jos ajaa kerralla alle 15min, jättää auto navin+näytön ainakin päälle, ja näin tehdessään, ei vilauta vilkkuja ovia lukittaessa.
                          Ja aina kun auton sammuttaa, vaihtuu kieli saksaksi, ja kello ei liiku eteenpäin(eli seuraavaks käynnistäessä sama kellonaika kun viimeks sammuttaessa).

                          Muita tiedettyjä (sähkö)vikoja, jos jollakin jokin yhteys tms(?) :
                          -vilkkuviiksen bc-napista ei tee mitään
                          -peileistä ei säädy kun kuskin puoli, sekin vain sivuttaissuunnassa
                          -herjaa 'check tail lights' (satunnaisesti myös 'brake lights'), vaikka kaikki kunnossa
                          -ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

                          Jo 'tehtyä' :
                          -uus akku
                          -uus virtalukon pohja
                          -otettu ilmastoinnin flektin liitin irti
                          ja mikään ei vaikuttanut mitään..siiliä meinasin seuraavaksi..mitä vielä? mistä kannattais lähteä etenemään? kertokaa viisaammat!

                          niin joo, jos 'lepotilaan' menemisen huomaa siitä että hanskalokeron valo sammuu(jostain luin näin olevan), auto menee lepotilaan. Vaikka olisi jäänyt näyttö ym päälle..tai sitte toi hanskalokeron valo ei vaan kerro sitä lepotilaan menemistä...?

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            #73
                            Originally posted by tmee View Post
                            Tää käyttää niin läheltä et laitetaap nyt tänne..
                            Eli, akku tyhjenee jos auto seisoo pari päivää..ja aina jos ajaa kerralla alle 15min, jättää auto navin+näytön ainakin päälle, ja näin tehdessään, ei vilauta vilkkuja ovia lukittaessa.
                            Ja aina kun auton sammuttaa, vaihtuu kieli saksaksi, ja kello ei liiku eteenpäin(eli seuraavaks käynnistäessä sama kellonaika kun viimeks sammuttaessa).

                            Muita tiedettyjä (sähkö)vikoja, jos jollakin jokin yhteys tms(?) :
                            -vilkkuviiksen bc-napista ei tee mitään
                            -peileistä ei säädy kun kuskin puoli, sekin vain sivuttaissuunnassa
                            -herjaa 'check tail lights' (satunnaisesti myös 'brake lights'), vaikka kaikki kunnossa
                            -ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

                            Jo 'tehtyä' :
                            -uus akku
                            -uus virtalukon pohja
                            -otettu ilmastoinnin flektin liitin irti
                            ja mikään ei vaikuttanut mitään..siiliä meinasin seuraavaksi..mitä vielä? mistä kannattais lähteä etenemään? kertokaa viisaammat!

                            niin joo, jos 'lepotilaan' menemisen huomaa siitä että hanskalokeron valo sammuu(jostain luin näin olevan), auto menee lepotilaan. Vaikka olisi jäänyt näyttö ym päälle..tai sitte toi hanskalokeron valo ei vaan kerro sitä lepotilaan menemistä...?
                            Tuo siili nyt on helppo ja halpakin vaihtaa, joten kannattaa kokeilla sitä ensimmäisenä. Tuntuu kuitenkin olevan aika yleinen vika.
                            Muistaakseni tuo hanskalokeron valo sammuisi jo ennen lepotilaa, mutta en tästä laita kuitenkaan päätäni pölkylle.
                            Automaatissa näkee lepotilan, kun vaihteenilmaisimesta sammuu valo, mutta sulla taitaa olla manuaali?
                            Toinen helppo homma on kokeilla ottaa ilmastoinnin ohjauspaneeli pois paikoiltaan sen verran, että saat sen pienen rupelin näkyviin. Sen pitäisi pysähtyä n. 15 minuutin jälkeen, jos auto menee lepotilaan.
                            Last edited by Lapa735ia; 12-01-2012, 08:05. Reason: lisäystä
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • Tommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 289
                              • Kajaani

                              #74
                              Jatketaanpa oman taistelun jutustelua. Eli noiden mittaus sessioiden jälkeen jätin akun autoon kiinni ja 1,5vk:n jälkeen auto hörähti käyntiin ilman mitään ongelmia. Autoa ei tässä välissä käynnistetty kertaakaan. No pari päivää tästä ja akku tyhjä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla käyttää autoa käynnissä ja ottaa puhaltimen sulakkeen irti ja odotella muutaman päivän ja kokeilla uudelleen mitä se sit sanoo. Jospa sieltä siili vika paljastuisi.
                              Kehotuksista huolimatta en käyttänyt akkua testauksessa. Ainakaan vielä. Mutta palaillaan muutaman päivän kuluttua astialle
                              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                              Comment

                              • tmee
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 63
                                • 05-09

                                #75
                                Originally posted by Lapa735ia View Post
                                Tuo siili nyt on helppo ja halpakin vaihtaa, joten kannattaa kokeilla sitä ensimmäisenä. Tuntuu kuitenkin olevan aika yleinen vika.
                                Muistaakseni tuo hanskalokeron valo sammuisi jo ennen lepotilaa, mutta en tästä laita kuitenkaan päätäni pölkylle.
                                Automaatissa näkee lepotilan, kun vaihteenilmaisimesta sammuu valo, mutta sulla taitaa olla manuaali?
                                Toinen helppo homma on kokeilla ottaa ilmastoinnin ohjauspaneeli pois paikoiltaan sen verran, että saat sen pienen rupelin näkyviin. Sen pitäisi pysähtyä n. 15 minuutin jälkeen, jos auto menee lepotilaan.
                                Manuaali on joo. Kokeilin äsken ottaa ohjauspaneelin irti, ja kyllä se ropeli sieltä vaa ~16min oottelun jälkee oli pysähtynyt! :think ja samaan aikaan kuitenkin näyttö vieressä päällä.....

                                e: Eli tuskin kannattaa sitä siiliä käydä vaihtelemaan?
                                e2: tuli huomattua myös, että jos jää noi näyttö ym päälle, ajovalot menee pois päältä muutaman sekunnin viiveellä..eli jää palamaan ~3sek vielä kun virrat otettu pois..
                                Last edited by tmee; 12-01-2012, 22:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎