Moro,
Apua kaivattaisiin seuraavanlaiseen ongelmaan: Auto on e39 530da vm 2002 193 tkm kelattu ja ongelmana käyntiinlähtö kylmänä. Normaalisti auto käynnistyy hyvin, jos pakkanen on alle 10 astetta (noin). Kun on sitten kylmempi keli, startti pyörittää hyvin, mutta mitään ei tapahdu. Sitten yleensä jossain vaiheessa lähtee käyntiin. Joskus menee muutama startti, joskus täytyy odotella lauhempia kelejä ja latailla akkua välillä... Käyntiinlähtöön ei auta, vaikka moottori on lämmitetty webastolla n. sinisen ylärajalle. Hehkut on ok, eikä se enää hehkuja ees siinä lämmössä taida käytää. Myöskään polttoaineen määrä tankissa ei vaikuta kokemuksiin pohjautuen millään tavalla.
Seuraavia toimenpiteitä on tähän mennessä tehty:
-siirtopumppu vaihdettu n. 20 tkm sitten
-akku vaihdettu uuteen 100 ah Exideen
-nokka-akselin asentoanturi vaihdettu varmuuden vuoksi
-pa-pumppujen rele vaihdettu
-pa-suodin vaihdettu
-vikakoodit luettu jaseuraavaa näytti:
4704 Pre-supply pressure monitoring
2550 Rail pressure control at start
-livedatalla katsottu suuttimien korjausarvoja ja kiskopainetta käydessä, jotka kaikki Jyväsauton miehen mielestä oli hyviä. Polttoaineen esipainekin ja kiskopaine ennen starrtia oli ok silloin pajalla kun auto pelasikin moitteitta.
Ongelmat ilmenevät siis aina vähän kipakampana pakkasaamuna ja tähän asti aina kun auton on sitten käytiin saanut, on se sen päivän pelannut moitteitta. Mietin vaan, että mikä ois seuraava siirto ja siihen apua tarvisin. Voikohan tankin pumppu oireilla myös edellä mainitulla tavalla? Rail-paineanturia arvoin kans, mutta herjaisko se esipainetta? Muita ideoita/ajatuksia. Searchia on käytetty ainakin parin työpäivän verran...
Apua kaivattaisiin seuraavanlaiseen ongelmaan: Auto on e39 530da vm 2002 193 tkm kelattu ja ongelmana käyntiinlähtö kylmänä. Normaalisti auto käynnistyy hyvin, jos pakkanen on alle 10 astetta (noin). Kun on sitten kylmempi keli, startti pyörittää hyvin, mutta mitään ei tapahdu. Sitten yleensä jossain vaiheessa lähtee käyntiin. Joskus menee muutama startti, joskus täytyy odotella lauhempia kelejä ja latailla akkua välillä... Käyntiinlähtöön ei auta, vaikka moottori on lämmitetty webastolla n. sinisen ylärajalle. Hehkut on ok, eikä se enää hehkuja ees siinä lämmössä taida käytää. Myöskään polttoaineen määrä tankissa ei vaikuta kokemuksiin pohjautuen millään tavalla.
Seuraavia toimenpiteitä on tähän mennessä tehty:
-siirtopumppu vaihdettu n. 20 tkm sitten
-akku vaihdettu uuteen 100 ah Exideen
-nokka-akselin asentoanturi vaihdettu varmuuden vuoksi
-pa-pumppujen rele vaihdettu
-pa-suodin vaihdettu
-vikakoodit luettu jaseuraavaa näytti:
4704 Pre-supply pressure monitoring
2550 Rail pressure control at start
-livedatalla katsottu suuttimien korjausarvoja ja kiskopainetta käydessä, jotka kaikki Jyväsauton miehen mielestä oli hyviä. Polttoaineen esipainekin ja kiskopaine ennen starrtia oli ok silloin pajalla kun auto pelasikin moitteitta.
Ongelmat ilmenevät siis aina vähän kipakampana pakkasaamuna ja tähän asti aina kun auton on sitten käytiin saanut, on se sen päivän pelannut moitteitta. Mietin vaan, että mikä ois seuraava siirto ja siihen apua tarvisin. Voikohan tankin pumppu oireilla myös edellä mainitulla tavalla? Rail-paineanturia arvoin kans, mutta herjaisko se esipainetta? Muita ideoita/ajatuksia. Searchia on käytetty ainakin parin työpäivän verran...
Comment