Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Jousien vaihto(etu ja taka)??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by lihakimpale View Post
    E39 530i:n M-Sport etujousia ei ilmeisesti millä tahansa puristimilla uskalla lähteä puristelemaan. Minkälaisilla olette nuita puristelleet?

    Uskaltaiskohan esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/8040...timet-65-370mm

    Eibachin Pro-Kit:iä olisi itellä tarkotus puristella, mutta ilmeisesti aika vastaavat, kun perus M-Sportitkin.
    Itsellä IKH:n versiot eikä ollut mitään ongelmaa E39:n jousien kanssa. MTX työkalut ei omien kokemusten perusteella luottamusta paljon herätä kun torx kärki katkesi ensimmäisellä käyttökerralla kun momenttiavaimella kiristin kannen pultteja. IKH:n vastaava kesti homman loppuun ilman ongelmia.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • lihakimpale
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2017
      • 261
      • Oulu

      #17
      Hyvä tietää, että halvemmillakin onnistuu. Jos vielä kuormaliinan laittaa kaveriksi niin luulisi onnistuvan.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #18
        Originally posted by lihakimpale View Post
        Hyvä tietää, että halvemmillakin onnistuu. Jos vielä kuormaliinan laittaa kaveriksi niin luulisi onnistuvan.
        Ite en ole koskaan käyttänyt jousipuristimia E39n kanssa (enkä käytä), en edessä enkä takana, aivan turhaa alkaa leikkimään hengellään. Käyttää vaa auton omaa massaa apuna
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 562
          • Espoo

          #19
          Kysyjän linkkaamilla puristimilla olen joskus vaihtanut tavisalustalla olevan 530i touringin etujouset. Ne tuntuivat olevan ihan rajoilla siinä hommassa.

          Sen sijaan tuollaisilla Bilteman linkissä olevilla puristimilla olen käsitellyt tehtaan sport-alustalla varustetun 530da touringin etujousia ilman mitään huolia. Sujui kuin tanssi.

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            #20


            Nämähän nuo vaikuttaa jämyiltä. Tuun kertomaan sitte miten kävi näiden kanssa.. toivottavasti..

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              #21
              Eihän se nuilla (pelkästään) onnistunut. Yhdestä kohti pystyi ottamaan kiinni ettei sitten löysätessä ottanu joko ylä- tai alajousilautaseen kiinni.

              Ongelma ratkesi sillä, että puristi ensin jousen kasaan (jaksoi muuten ihan hyvin puristaa), ja korvasi toisen puristimen, joka ei mahtunut välistä pois, muutamalla usean kierroksen metallipannalla, jotka kirin mutterilla tiukkaan.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎