moro! Auto on siis vm. -97 520i M52B20-tekniikalla. Kone kerää siis öljykorkkiin "majoneesia". Onko suora oire kansiviasta, vaikkei autossa muita oireita kansivikaan ole, esim. lämmöt ei heittele, bensaa kuluu ihan normaaliin malliin ja puhaltaa halutessa kuumaa ilmaa. Huohotin ja venakopan tiiviste on vastikään vaihdettu uusiin.
E39 kansivika?
Collapse
X
-
Taitaa olla ihan normaalia kondensiovettä mitä on kertynyt... kun ei kerta muitakaan oireita ole. Kertyy varsinkin lyhyttä matkaa ajaessa.
-
Melko normaalia varsinkin jos ajot koostuu lyhyistä matkoista. Sitten kun ajelee pitkiä matkoja niin majoneesia ei ilmene. Jotkut öljylaadut on myös herkempiä majoneesoitumaan kuin toiset.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Öljyäkään ei siis enää häviä venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen. Öljynpainevalo välähtelee tyhjäkäynnin tuntumassa, lähinnä sen alla. Ei myöskään vaarallista?
EDIT: Kyseinen valo välähtelee siis harvoin.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e36 Touring
Comment
-
Saa olla moottorissa ölppää tosi vähän,jos öljynpaine valo vilkahtelee öljyn vähyyden vuoksi joutokäynnillä.Ja mikäli öljyä olisikin näin vähän,niin se valo vilkkuisi varmaan ajossakin.Kun kaarteissa ja kovissa jarrutuksissa öljypumppu haukkoisi ilmaa.Originally posted by jumbo View PostÖljyvalon ei kuulu välkkyä missään vaiheessa, onhan öljyä tarpeeksi? Ja milloin vaihdettu viimeksi?
Vilkkuiko valo ennen öljyjen vaihtoa?Jos ei,niin silloin voi vika olla epäkäypäisessä suodattimessa.Myös öljykellon vika mahdollisuus kannattaa tutkia.Sen vaikka vaihtaa uuteen samalla,kun mittaa öljynpaineet öljykellon reiästä.Eli kannatta tutkia se suodatin,että se on ok. ja sitten mitata/mittauttaa ölynpaineet.Joutokäynnillä,sekä kierroksilla.Näin saa varmaa faktaa öljynpaineista,eikä tarvi arpoa mitään ja ajella pelko persiissä.Originally posted by Hytyy View PostÖljyä on tarpeeksi ja vaihdettu n. 6tkm sitten. Öljynä liukuu castrol magntec 5w-40. Tuo öljypumppu nimittäin on kiusannu takaraivossa pari iltaa.
Comment
-
Yksi mahdollinen öljynpaineen häviämispaikka on filtterin kannessa oleva pieni o-rengas. Jos se on heikossa hapessa, pääsee öljyt vuotamaan öljypohjaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Huohottimen ja letkujen vaihdon jälkeen painevalo välähtänyt tasan kaks kertaa ja molemmilla kierrokset laski alle tyhjäkäynnin. Lueskelin muita topikkeja ja muissa tapauksissa ei oo ainakaa kansivikaa ollut, vaan majoneesi on ollut vain kondensiovettä jäätyneestä huohotinjärjestelmästä johtuen. öljynpainevalo tosiaan välähteli tukkiutuneesta huohottimesta johtuen.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e36 Touring
Comment
-
Majoneesia muodostuu ihan yhtälailla vaikka huohotin ei ole tukossa, mutta majoneesi kyllä herkästi aiheuttaa tukkeutumisen.Originally posted by Hytyy View PostHuohottimen ja letkujen vaihdon jälkeen painevalo välähtänyt tasan kaks kertaa ja molemmilla kierrokset laski alle tyhjäkäynnin. Lueskelin muita topikkeja ja muissa tapauksissa ei oo ainakaa kansivikaa ollut, vaan majoneesi on ollut vain kondensiovettä jäätyneestä huohotinjärjestelmästä johtuen. öljynpainevalo tosiaan välähteli tukkiutuneesta huohottimesta johtuen.BMW 530iA Touring -05
Comment
Comment