Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hytyy
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 346
    • joensuu

    E39 kansivika?

    moro! Auto on siis vm. -97 520i M52B20-tekniikalla. Kone kerää siis öljykorkkiin "majoneesia". Onko suora oire kansiviasta, vaikkei autossa muita oireita kansivikaan ole, esim. lämmöt ei heittele, bensaa kuluu ihan normaaliin malliin ja puhaltaa halutessa kuumaa ilmaa. Huohotin ja venakopan tiiviste on vastikään vaihdettu uusiin.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    e36 Touring
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Taitaa olla ihan normaalia kondensiovettä mitä on kertynyt... kun ei kerta muitakaan oireita ole. Kertyy varsinkin lyhyttä matkaa ajaessa.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Melko normaalia varsinkin jos ajot koostuu lyhyistä matkoista. Sitten kun ajelee pitkiä matkoja niin majoneesia ei ilmene. Jotkut öljylaadut on myös herkempiä majoneesoitumaan kuin toiset.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Hytyy
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 346
        • joensuu

        #4
        Öljyäkään ei siis enää häviä venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen. Öljynpainevalo välähtelee tyhjäkäynnin tuntumassa, lähinnä sen alla. Ei myöskään vaarallista?
        EDIT: Kyseinen valo välähtelee siis harvoin.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        e36 Touring

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Öljyvalon ei kuulu välkkyä missään vaiheessa, onhan öljyä tarpeeksi? Ja milloin vaihdettu viimeksi?
          M550d

          Comment

          • Hytyy
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 346
            • joensuu

            #6
            Öljyä on tarpeeksi ja vaihdettu n. 6tkm sitten. Öljynä liukuu castrol magntec 5w-40. Tuo öljypumppu nimittäin on kiusannu takaraivossa pari iltaa.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            e36 Touring

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9992
              • KVLA

              #7
              Originally posted by jumbo View Post
              Öljyvalon ei kuulu välkkyä missään vaiheessa, onhan öljyä tarpeeksi? Ja milloin vaihdettu viimeksi?
              Saa olla moottorissa ölppää tosi vähän,jos öljynpaine valo vilkahtelee öljyn vähyyden vuoksi joutokäynnillä.Ja mikäli öljyä olisikin näin vähän,niin se valo vilkkuisi varmaan ajossakin.Kun kaarteissa ja kovissa jarrutuksissa öljypumppu haukkoisi ilmaa.

              Originally posted by Hytyy View Post
              Öljyä on tarpeeksi ja vaihdettu n. 6tkm sitten. Öljynä liukuu castrol magntec 5w-40. Tuo öljypumppu nimittäin on kiusannu takaraivossa pari iltaa.
              Vilkkuiko valo ennen öljyjen vaihtoa?Jos ei,niin silloin voi vika olla epäkäypäisessä suodattimessa.Myös öljykellon vika mahdollisuus kannattaa tutkia.Sen vaikka vaihtaa uuteen samalla,kun mittaa öljynpaineet öljykellon reiästä.Eli kannatta tutkia se suodatin,että se on ok. ja sitten mitata/mittauttaa ölynpaineet.Joutokäynnillä,sekä kierroksilla.Näin saa varmaa faktaa öljynpaineista,eikä tarvi arpoa mitään ja ajella pelko persiissä.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Yksi mahdollinen öljynpaineen häviämispaikka on filtterin kannessa oleva pieni o-rengas. Jos se on heikossa hapessa, pääsee öljyt vuotamaan öljypohjaan.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Hytyy
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 346
                  • joensuu

                  #9
                  Huohottimen ja letkujen vaihdon jälkeen painevalo välähtänyt tasan kaks kertaa ja molemmilla kierrokset laski alle tyhjäkäynnin. Lueskelin muita topikkeja ja muissa tapauksissa ei oo ainakaa kansivikaa ollut, vaan majoneesi on ollut vain kondensiovettä jäätyneestä huohotinjärjestelmästä johtuen. öljynpainevalo tosiaan välähteli tukkiutuneesta huohottimesta johtuen.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  e36 Touring

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Hytyy View Post
                    Huohottimen ja letkujen vaihdon jälkeen painevalo välähtänyt tasan kaks kertaa ja molemmilla kierrokset laski alle tyhjäkäynnin. Lueskelin muita topikkeja ja muissa tapauksissa ei oo ainakaa kansivikaa ollut, vaan majoneesi on ollut vain kondensiovettä jäätyneestä huohotinjärjestelmästä johtuen. öljynpainevalo tosiaan välähteli tukkiutuneesta huohottimesta johtuen.
                    Majoneesia muodostuu ihan yhtälailla vaikka huohotin ei ole tukossa, mutta majoneesi kyllä herkästi aiheuttaa tukkeutumisen.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎