Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540i -99 päästöongelma (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by Cell View Post
    Hyvin harvassa pystyy silmällä näkemään, ns. uudemmassa ajoituksessa kun ei pakonokkakaan ole suorassa. Vanoksen adaptaatiosta kyllä näkee ja heittää vikakoodinkin jo yhden hampaan pielessä ollessaan. Kokeilin aikanaan
    Missä vaiheessa tuon päätylätkän vinous/suoruus on tullut/mennyt?
    Olen kuullut tästä mutta käsittänyt että vaihtelevuutta on ollut alkupään M62 koneissa? En tiiä mutta omani ajotin silmämääräsesti pakonokan päädyt suoraan ylöspäin ja hyvin tuo on sen osalta toiminut
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Originally posted by Supa View Post
      Missä vaiheessa tuon päätylätkän vinous/suoruus on tullut/mennyt?
      Olen kuullut tästä mutta käsittänyt että vaihtelevuutta on ollut alkupään M62 koneissa? En tiiä mutta omani ajotin silmämääräsesti pakonokan päädyt suoraan ylöspäin ja hyvin tuo on sen osalta toiminut
      Jaa-a, ei osaa sanoa tarkkaa aikaa muutokselle. Moniin on tehty jälkikäteen jos on rempattu, konetyypistä riippumatta. TU koneissa on tullut tehtaan jäljiltäkin vastaan ainoastaan yhdessä tuota vanhempaa (oli muuten E38). Otanta toki kohtuu pieni, mutta on ollut alku- ja loppupään vanoskoneita.

      TU-koneissa ei usein saa pakonokan säätöä auki, se pultti jumii niin tiukkaan että nokka katkeaa ennenkuin aukeaa. Siinä kohtaa menee sitten ajoitus helposti pieleen jos pistää pääketjun sen mukaan että pakonokan neliö on about suorassa. Imupuoli taas on lähes aina muutaman asteen pielessä vanhemmiten, joten sen mukaan ei kannata säätää. Onneksi sen saa auki helposti joten ajoituksen saa korjattua, pakopuolta ei tarvitsekaan saada kun se ei liiku ajan kanssa.

      Jorkkoo: Kysy sitten hinta-arviota ennenkuin teetät, noihin ajoitushommiin saa tuhrattua aikaa varsinkin jos ei tee usein.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Jorkkoo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 89

        #33
        Ongelma vihdoin ratkaistu Ensiksikin: Jakoketjun/laahareiden vaihdon jäljeltä jako oli ollut sivussa 5 astetta
        Toiseksi, tuo ns. sähköinen termostaatti oli rikki ja poltti sulakkeen, ja kuinka ollakkaan, saman sulakkeen takana on lambdojen esilämmitys
        Mielenkiintoinen vikayhdistelmä, mutta pääasia että nyt ei löydy vikakoodin vikakoodia ja päästöt ovat ok: Pääsen huomenna hakemaan auton huollosta, katsotaan miten kulkupuoli on parantunut
        Kiitokset kaikille foorumilaisille ja Seinäjoen Autokaarelle kultaakin arvokkaammasta avusta

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Hieno homma Ei oo tosiaan se ajoitus välttämättä ihan helpoin homma ilman työkaluja, vaikkei avaiskaan säätöjä. Tuon vikakoodin se heittää helposti ja siitähän se homma usein sitten selviääkin kunhan on nokan tunnistimien toiminta tarkistettu.

          Mitäs marmorilla ottavat ajoituksesta?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎