Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i keltainen moottorin symboli syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kylläbemu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 61

    e39 523i keltainen moottorin symboli syttyi

    Moro kölvit!

    Manuaali ei kertonut moiselle merkkivalolle selitystä laisinkaan. Jollain teistä lienee tietoa mitä keltainen merkkivalo moottorin kuvalla mahtaa tarkoittaa?

    Silloin tällöin syttyy myös abs:in merkkivalo mut se johtuu kait vasemmasta tai oikeesta etupuolen anturista. Nappasin liikennevaloissa kuvan ku näyttää melkoisen "joulukuuselta"

    Kiitoksia vaan kommenteista. Jotka lienee luokkaa vikakoodin lukua :think

  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Originally posted by kylläbemu View Post
    Kiitoksia vaan kommenteista. Jotka lienee luokkaa vikakoodin lukua :think
    Hyvin vastattu itselle
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

      #3
      Originally posted by kylläbemu View Post

      Kiitoksia vaan kommenteista. Jotka lienee luokkaa vikakoodin lukua :think
      Kyllähän se tuosta valitettavasti lähtee, voithan toki alkaa sieltä arvailemaan ja vaihtamaan osia muutaman tonnin edestä, jos se koodien luku tuntuu hirveän vastenmieliseltä...

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #4
        Ja kun ilmoittaa oman paikkakuntansa nii joku voi tarjota vähän halvemalla vikakoodien lukua
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • kylläbemu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 61

          #5
          Joo mutta

          Originally posted by Betrunken View Post
          Ja kun ilmoittaa oman paikkakuntansa nii joku voi tarjota vähän halvemalla vikakoodien lukua
          Kai ny jollain muullakin on toi syttynyt niin kuuntelen kyllä suurella mielenkiinnolla mikä oli vikana Vai onko niin, että kyseinen merkkivalo voi kieliä eri ongelmista?

          Kyllä mä sen koodinlukuun vien joo, älkää ny innostuko vidduilee ja nääs nääs tamperelainen

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by kylläbemu View Post
            Kai ny jollain muullakin on toi syttynyt niin kuuntelen kyllä suurella mielenkiinnolla mikä oli vikana Vai onko niin, että kyseinen merkkivalo voi kieliä eri ongelmista?
            No kyllä. Imuvuodot, sytytyskatkokset, tunnistinvika jne :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              No kyllä. Imuvuodot, sytytyskatkokset, tunnistinvika jne :think
              Eikös se moottorin vikavalo ole joten moottori kannattaa uusia varmuuden vuoksi samantien
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • kylläbemu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 61

                #8
                Juu juu

                Originally posted by _nixu_ View Post
                No kyllä. Imuvuodot, sytytyskatkokset, tunnistinvika jne :think
                Ahaa, no taidan varata Rikulle ajan. Kiitti!

                Comment

                • kylläbemu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 61

                  #9
                  Sinäkin brutukseni

                  Originally posted by peltone View Post
                  Eikös se moottorin vikavalo ole joten moottori kannattaa uusia varmuuden vuoksi samantien
                  Sinäkin Brutukseni

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by kylläbemu View Post
                    Sinäkin Brutukseni
                    Huumoria huumoria
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • kylläbemu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 61

                      #11
                      Juuh

                      Originally posted by peltone View Post
                      Huumoria huumoria
                      Juuh, samoin

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by kylläbemu View Post
                        Kai ny jollain muullakin on toi syttynyt niin kuuntelen kyllä suurella mielenkiinnolla mikä oli vikana Vai onko niin, että kyseinen merkkivalo voi kieliä eri ongelmista?
                        Ymmärtääkseni se syttyy niistä vioista jotka vaikuttaa tai voi vaikuttaa päästöihin. Imuvuoto tuon valon mulla sytytti. Silloin oli vikakoodeissa laihaa seosta molemmista bankeista. Nokka-akselin hajonneet asentoanturit taas ei tuota koskaan sytyttäneet, vaikka silloin kärsi päästöjen sijaan auton kulku kun moottori kai kävi vain nilkutusmoodissa.

                        Vaikka nyt onkin M54-moottorin ja vähän väärän automallin dokkari, niin sivulta 79 löytyy lisätietoa tästä: http://www.unofficialbmw.com/images/...20Part%203.pdf
                        Emission Increase:
                        • Within an interval of 1000 crankshaft revolutions, the ECM adds the the detected misfire
                        events for each cylinder. If the sum of all cylinder misfire incidents exceeds the predeter
                        mined value, a fault code will be stored and the “Malfunction Indicator Light” will be illuminated.
                        • If more than one cylinder is misfiring, all misfiring cylinders will be specified and the individual
                        fault codes for each misfiring cylinder, or multiple cylinders will be stored. The
                        “Malfunction Indicator Light” will be illuminated.

                        Catalyst Damage:
                        • Within an interval of 200 crankshaft revolutions the detected number of misfiring events
                        is calculated for each cylinder. The ECM monitors this based on load/rpm. If the sum of
                        cylinder misfire incidents exceeds a predetermined value, a “Catalyst Damaging” fault
                        code is stored and the “Malfunction Indicator Light” will be illuminated.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 06-06-2011, 11:50.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • kylläbemu
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 61

                          #13
                          Oho

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Ymmärtääkseni se syttyy niistä vioista jotka vaikuttaa tai voi vaikuttaa päästöihin. Imuvuoto tuon valon mulla sytytti. Silloin oli vikakoodeissa laihaa seosta molemmista bankeista. Nokka-akselin hajonneet asentoanturit taas ei tuota koskaan sytyttäneet, vaikka silloin kärsi päästöjen sijaan auton kulku kun moottori kai kävi vain nilkutusmoodissa.

                          Vaikka nyt onkin M54-moottorin ja vähän väärän automallin dokkari, niin sivulta 79 löytyy lisätietoa tästä: http://www.unofficialbmw.com/images/...20Part%203.pdf
                          Kiitti! Hyvät sivut!!

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by kylläbemu View Post
                            Kai ny jollain muullakin on toi syttynyt niin kuuntelen kyllä suurella mielenkiinnolla mikä oli vikana Vai onko niin, että kyseinen merkkivalo voi kieliä eri ongelmista?
                            Nythän me emme tiedä onko kyseessä M52 vai m52TU tekniikka, eli että onko 9/98 uudempi vai vanhempi.
                            Mikäli uudempi on 99.99%:n varmuudella kyseessä imuvuoto(massamittarin jälkeinen iso imuputki halki?).
                            Eli älä anna sinne vahdella mitään tulppia, öljyjä, lambdoja,puolia tms. epäoleellista, vaikka vikakoodit varmasti sytytyskatkoksista kertovatkin. Ne kun ovat seurausta ko.imuvuodosta, ei itse ongelma.
                            Vanhemmassa vikaa voi joutua hakemaan enemmän?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎