Originally posted by Moonshine
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 täristää moottoritienopeuksissa
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Moonshine View PostOletko milloin viimeksi vaihtanut liukutappien kumit? Ja viimeksi kun purit jarrut niin laitoitko jotain rasvaa tappeihin vai "kuivana sisään"? Ne tuntuvat aiheuttavan monesti juuri noita narahduksia kun jarrua löysää.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Tätä ongelmaa voisi vähän päivitellä, kun olisi taas aikaa korjailuille...
Moottoritiellä tärinää ei enää tunnu, eikä myöskään muilla nopeuksilla. Jarrutärinät edelleenkin samat, ja muutenkin ennallaan.
Kävin kurkkaamassa pohjapanssarin alle ja paljastui, että sisäreunasta kuluneen renkaan puolelle on vaihdettu hiljattain tukivarsi. Oikealla puolella on edelleen jo maailmaa nähnyt osa. Samalla huomasin, että tuo sisäreuna onkin kulunut jo niin pahasti, että paikoittain kankaat näkyvät! Muuten renkaassa 5mm pintaa samoin kuin muissa renkaissa jotka ovat kuluneet tasaisesti.
Ohjaus on myös turhan raskas. Vaihdoin ohjaustehostimen pumpun, sillä vanha piti jo ääntä. Tuo vaihto kevensi ohjausta jonkin verran.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Onnistuuko noiden alustanosien vaihto ajoramppien päällä? Mitään erikoistyökaluja ei ole käytettävissä.
Mitähän mahtavat ottaa korjaamossa noiden alustanosien asennuksesta?Mercedes-Benz S 500L -03
Comment
-
-
Originally posted by Xhaust View PostTätä ongelmaa voisi vähän päivitellä, kun olisi taas aikaa korjailuille...
Moottoritiellä tärinää ei enää tunnu, eikä myöskään muilla nopeuksilla. Jarrutärinät edelleenkin samat, ja muutenkin ennallaan.
Kävin kurkkaamassa pohjapanssarin alle ja paljastui, että sisäreunasta kuluneen renkaan puolelle on vaihdettu hiljattain tukivarsi. Oikealla puolella on edelleen jo maailmaa nähnyt osa. Samalla huomasin, että tuo sisäreuna onkin kulunut jo niin pahasti, että paikoittain kankaat näkyvät! Muuten renkaassa 5mm pintaa samoin kuin muissa renkaissa jotka ovat kuluneet tasaisesti.
Ohjaus on myös turhan raskas. Vaihdoin ohjaustehostimen pumpun, sillä vanha piti jo ääntä. Tuo vaihto kevensi ohjausta jonkin verran.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Onnistuuko noiden alustanosien vaihto ajoramppien päällä? Mitään erikoistyökaluja ei ole käytettävissä.
Mitähän mahtavat ottaa korjaamossa noiden alustanosien asennuksesta?
Osien vaihto onnistuu itse tekemällä, jos käytössä on perustyökalujen lisäksi laadukas pallonivelen ulosvetäjä (Motonetin Vata ja siihen modaus, juttua löytyy foorumilta Searchilla). Etupää ylös pukkien päälle.
Comment
-
-
Tänään käytin katsastuksessa. Kaikki alustan osat oli kuulemma hyvässä kunnossa. Käskin höykyttää kunnolla, että löytyy väljät osat. Vasemman iskarin viereisessä osassa, jonka nimeä en nyt muista oli kuitenkin haljennut kumiosa. Joku etu- alkuinen se oli...:think
Oikea takarengas vuosi tyhjiin tuon hyökytyksen jälkeen. Ruuvihan siellä törrötti. Eipä tuolla niin väliä, kun uudet renkaat muutenkin jo tilauksen alla. Nuo kinkit on muutenkin lähinnä kaheksankulmion muotoiset. Osa slicksinä sisäreunasta osa kankailla. Tuo ruuvirengas oli ainut 'hyvä kuntoinen' ennen tuota vuotoa.
Uskoisin, että tuo jarrutärinä johtuu täysin noista renkaista. Katsastajan mukaan jarruvoimat oli koko ajan tasaiset, joten levyt on suorat.
Raidetanko painoi kuitenkin jarrukilpeä sen verran levyyn päin, että rahisi rengasta pyöritettäessä.
Seuraavaksi sitten Vianorille nelipyöräsuuntaukseen ja uudet tassut alle. Eiköhän tämä noilla selviä.
Mercedes-Benz S 500L -03
Comment
-
Comment