Kyllähän mainettaan arvostava korjaamo tuon korjaa jos todetaan ongelman johtuvan heidän toimistaan eikä esim. huonolaatuisesta tiivisteestä josta taas KL olisi vastuussa:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 öljyvuoto!
Collapse
X
-
Originally posted by Rios View PostNo niin. Ilmeisesti mitään tiivistemassoja ei laitettu huollossa. Nuo kohdat täsmäisivät melko tarkasti vuotokohtiin! Tiiviste tuntui muutenkin omituisen lörpöltä. Kaikkein vasemmanpuoleisimman oranssin merkinnän kohdalta, tiivistettä voi jopa liikutella tunkemalla sormensa sinne väliin.
Tyhmänä kysyn, että eihän noissa tiivisteissä käytetä mitään liimaa? ei vissiinkään?
Pultit pitää vetää pohjaan saakka, ne kumiprikat on suunniteltu siten, että ne pohjaa kun koppa on kunnolla kiinni. Näin ne rengastiivisteet istuu tiukasti."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOnko koppa jätetty löysälle ?!?!? Ei sen tiivisteen pitäis päästä liikkumaan jos se on oikein kiristetty.
Pultit pitää vetää pohjaan saakka, ne kumiprikat on suunniteltu siten, että ne pohjaa kun koppa on kunnolla kiinni. Näin ne rengastiivisteet istuu tiukasti.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostKyllä se koppakin tuntu kireellä olevan.. Joko tiivistevika, tiivistemassan puute tai asennusvirhe.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Mulla M54B30:iin vaihdettiin 2 kertaa tarviketiiviste, kun alkuperäinen otti vauriota huohottimen tukkeutumisen jälkeen öljyn tullessa tiivisteen välistä pois. Ensimmäinen tarviketiiviste vuoti pahemmin kuin tukketumisen seurauksena vaurioitunut ja toinen tarviketiiviste vuoti vähän vähemmän. Ne istuivat myös silminnähden vähän huonosti juuri etunurkista (vuotopaikka oli koko ajan pakosarjan puolen etunurkka).
Sitten sain tarviketiivisteen myyneeltä ja asentaneelta liikkeeltä orkkistiivisteen, joka vaihdettiin kaverin tallissa itse paikalleen. Kumiprikat uusittiin ensimmäisessä vaihdossa ja ne ehtivät n. 7-8 kuukauden ikään ennen kuin tämä merkkiliikkeen tiivste vaihdettiin. Tutkin prikkoja ja ne näyttivät ja tuntuivat hyväkuntoisilta, joten ei vaihdettu niitä. Minkään tiivisteen asennuksessa ei käytetty mitään lisämönjää. Nyt ei vuoda kone pisaraakaan öljyä. Ilmeisesti taika oli sitten, että tarviketiivisteet eivät olleet tarpeeksi hyviä. Venttiilikopan pultit kiristettiin momenttiavaimella 10 Nm kireydelle ja kiristys aloitettiin keskeltä koppaa ja edettiin vuorotellen kohti päätyjä.
8 kuukauden öljynkärynhaistelun, jatkuvan moottorin pesemisen ja öljyn lisäämisen jälkeen osaa kyllä olla iloinen pitävästä tiivisteestä.E61 525d LCI
Comment
-
-
Noniin. Samaiselle pajalle mennään uudestaan.. Laitellaan tiivistemassat ja katsotaan.
Niin, ne uudet kuminappulat olivat kannaltaan aavistuksen matalammat, kuin ne mitkä siinä olivat kiinni. Uskaltaako ne sitten viskoa sinne samalla kiinni?
Kuminappuloiden paketissa luki, et m52.. Onko m52 ja m54 kuminappulat erilaiset?
Ja eikös KL:ltä tilatun tiivisteen pitäisi olla alkuperäinen? Ainakin paketissa luki, että BMW OEM..
Vastailen itse tähän, että tiivistehän on alkuperäinen jos numero löytyy..Last edited by Ripattila; 07-07-2011, 14:06.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
Comment