Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedan takaiskarien yläpäät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    E39 sedan takaiskarien yläpäät

    Auto on 1996 523i sedan tasonsäädöllä. Ajattelin vaihtaa taaksekkin coiloverit, joten ilmapussit pitää poistaa. Tarvinkohan iskarin yläpäihin muita osia, kuin TÄSTÄ kuvasta osan 8?

    TÄSSÄ vielä vertailun vuoksi tasonsäädöllisen kuva.

    Tuota takapäätä tuskin saa riittävän alas tuon tasonsäädön kanssa?

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Ymmärtääkseni saat sen kyllä laskettua ohjelmallisesti ihan riittävän alas ja sitä kannattaa kokeilla ainakin ensiksi. Jos päädyt vaihtamaan coiloverit taidat joutua kyllä hommaamaan nuo kaikki osat 3-12 koska siitä vanhasta et saa mitään irti. Halvinta lienee katsoa jostain romikselta hyväkuntoiset käytetyt takatolpat kokonaisuudessaan ja viedä niistä tarvittavat osat.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Originally posted by Moonshine View Post
      Ymmärtääkseni saat sen kyllä laskettua ohjelmallisesti ihan riittävän alas ja sitä kannattaa kokeilla ainakin ensiksi. Jos päädyt vaihtamaan coiloverit taidat joutua kyllä hommaamaan nuo kaikki osat 3-12 koska siitä vanhasta et saa mitään irti. Halvinta lienee katsoa jostain romikselta hyväkuntoiset käytetyt takatolpat kokonaisuudessaan ja viedä niistä tarvittavat osat.
      Täytyy tutkia asiaa, kun saa nuo coilit käsiinsä, että mitä sinne pitäisi laittaa. Ne tulee taakse kuitenkin sarjan mukana.

      Voiko tuota perän korkeutta säätää säätötankojen pituutta muokkaamalla? Vaikuttaako ilmapussien kestoon, jos perä on kovin matalalla? Sitä meinaan pitäisi laskea melko reilusti nykykorkeudesta.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by tmth View Post
        Täytyy tutkia asiaa, kun saa nuo coilit käsiinsä, että mitä sinne pitäisi laittaa. Ne tulee taakse kuitenkin sarjan mukana.

        Voiko tuota perän korkeutta säätää säätötankojen pituutta muokkaamalla? Vaikuttaako ilmapussien kestoon, jos perä on kovin matalalla? Sitä meinaan pitäisi laskea melko reilusti nykykorkeudesta.
        perän korkeudensäätö onnistuu helpoiten läppärillä ja sopivalla softalla mm. inpa.. toki niitä säätötankoja vääntelemälläkin muuttuu mutta paljonko.. luulis että pienemmällä paineella pussi kestäis paremmin :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #5
          No ihan varmasti saat pusseilla sen niin alas, kuin tarve vaatii. Miinuksena peräpää on löystyy aavistuksen verran ja kestävyyden kanssa saattaa tulla ongelmia, niinkuin epäilitkin. Tämän taasen saanee eliminoitua pussien huolellisella puhdistuksella ennen tontitusta.

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            No joo, täytyy koittaa ensin laittaa se tonttiin noiden pussien kanssa ja katsoa kuinka kestää Kiitos neuvoista.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Vaihdoin sitten kuitenkin myös taakse nuo coiloverit. Tarvitsin vaihtoon osat 6 ja 8. Tuo osa numero 10 oli myös ilmajousien yläpäässä.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎