Mikäköhän voisi olla kun e39:n moottori täristää? Täristämistä tapahtuu alle 2500 kierroksilla, eniten silloin kun on vaikkapa liikennevaloissa pysähtyneenä. Lisäksi tärinä alkaa esim. 80 vauhdissa kun vaihe on D:llä eli kierrokset alle 2000. Kun vaihtaa sportille, niin monesti häviää. Mielenkiintoisinta tässä on se, että autolla on vissiin hyviä ja huonoja päiviä kun välillä ei täristä yhtään. 
Vaihdettua osaa:
Haitariputki
Ilmamassamittari
Kaasuläpän asentotunnistin
Tulpat
Vikakoodit on luettu ja nollattu, ei enää herjaa mitään. Aikaisemmin herjasi mm. lambdoja ja ilmamassamittaria, mutta osien vaihdon jälkeen ei antanut enää vikakoodia. Aikaisemmin auto tuntui tyhjäkäynnillä käyvän vain viidellä pytyllä ja kiihtyvyys oli aivan järkyttävän huono (melkein jäätiin Hiacelle viivoilla
), mutta nyt jo paljon parempi. Mutta tärinä vaan jatkuu...
Eli mikäs tässä voisi vielä olla? Imuvuotoja ei pitäisi olla, aika tarkasti ollaan katsottu. Auto on -96 vanoksellinen 523 automaattilaatikolla. Voisiko vika olla vanoksessa? Joku meinasi että voisi olla esim. vanoksen tiiviste. Minkälainen homma vanos on purkaa ja mitä muita osia olisi hyvä vaihtaa vanosrempan yhteydessä? Ja onhan tässä vielä sellainenkin homma, että auto on seissyt yli puoli vuotta ja nyt otettu käyttöön. Ei kait mitkään vanhat öljyt voi tuollaista aiheuttaa?
Olen laittanut tämän saman viestin e39 kysymyksiä ja vastauksia II-topikkiin, mutta viesti hukkui sinne kun siellä luonnollisesti on paljon keskusteltavaa. Ongelma on erittäin vittumainen ja ratkaisun toivossa piti oma keskustelu perustaa. Auttakee.
//edit. Tosiaan, tuli vielä mieleen, että yksi päivä tankille mennessä moottorista kuului joku ihmeellinen kalkattava/kilkittävä sivuääni. Ääni loppui kun konepelti läppäistiin kiinni. Jokin irti?

Vaihdettua osaa:
Haitariputki
Ilmamassamittari
Kaasuläpän asentotunnistin
Tulpat
Vikakoodit on luettu ja nollattu, ei enää herjaa mitään. Aikaisemmin herjasi mm. lambdoja ja ilmamassamittaria, mutta osien vaihdon jälkeen ei antanut enää vikakoodia. Aikaisemmin auto tuntui tyhjäkäynnillä käyvän vain viidellä pytyllä ja kiihtyvyys oli aivan järkyttävän huono (melkein jäätiin Hiacelle viivoilla

Eli mikäs tässä voisi vielä olla? Imuvuotoja ei pitäisi olla, aika tarkasti ollaan katsottu. Auto on -96 vanoksellinen 523 automaattilaatikolla. Voisiko vika olla vanoksessa? Joku meinasi että voisi olla esim. vanoksen tiiviste. Minkälainen homma vanos on purkaa ja mitä muita osia olisi hyvä vaihtaa vanosrempan yhteydessä? Ja onhan tässä vielä sellainenkin homma, että auto on seissyt yli puoli vuotta ja nyt otettu käyttöön. Ei kait mitkään vanhat öljyt voi tuollaista aiheuttaa?
Olen laittanut tämän saman viestin e39 kysymyksiä ja vastauksia II-topikkiin, mutta viesti hukkui sinne kun siellä luonnollisesti on paljon keskusteltavaa. Ongelma on erittäin vittumainen ja ratkaisun toivossa piti oma keskustelu perustaa. Auttakee.
//edit. Tosiaan, tuli vielä mieleen, että yksi päivä tankille mennessä moottorista kuului joku ihmeellinen kalkattava/kilkittävä sivuääni. Ääni loppui kun konepelti läppäistiin kiinni. Jokin irti?

Comment