Originally posted by Bomb5
View Post
E39+M52B28 nakutus käynnistäessä?
Collapse
X
-
Ite hain kanssa noin vuosi sitten noita o-renkaita öljynvaihdon yhteydessä.. Mitään muutosta ei oikeastaan tullut suuntaan tai toiseen.Originally posted by janke View PostEn muistanutkaan tuota laittamaasi ääni-näytettä.Aivan samanlainen rallatus, kun minunki autosta kuuluu:think Auttoikos sulla ne tiivisteet edes vähänkään, että onko hyöty vaihtaa?
Ainut muutos millä naputus lämmällä koneella lieveni (samoten kylmällä) oli vuotavan ja koppuraisen suodatinjalan paperi(?)tiivisteen vaihto uuteen. Silloin hiljeni hetkeksi melkolailla.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
OK. Voishan kokeilla ne o-renkaat vaihtaa, kun ei ole kallis ja vaikea kokeilu. Täytyisi kans vaihtaa tuo suodatinjalan tiiviste,kun vuotaa kans jonkinverran. Mitäs kaikkea tuossa rempassa pitää purkaa, että saa jalan pois?Originally posted by Magirus View PostIte hain kanssa noin vuosi sitten noita o-renkaita öljynvaihdon yhteydessä.. Mitään muutosta ei oikeastaan tullut suuntaan tai toiseen.
Ainut muutos millä naputus lämmällä koneella lieveni (samoten kylmällä) oli vuotavan ja koppuraisen suodatinjalan paperi(?)tiivisteen vaihto uuteen. Silloin hiljeni hetkeksi melkolailla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Joo ei ne tuohon ääneen vaikuttanu mitenkään. Tosin se kovilla pakkasilla käynnistyksessä tullut muutama nakutus/kilkatus lähti pois, kun vaihdoin ne o-renkaat ja ketjunkiristimen, kumpi sitten vaikuttikaan eniten.Originally posted by janke View PostEn muistanutkaan tuota laittamaasi ääni-näytettä.Aivan samanlainen rallatus, kun minunki autosta kuuluu:think Auttoikos sulla ne tiivisteet edes vähänkään, että onko hyöty vaihtaa?E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Tehostajan säiliö (kääntää edestä pois), laturi sekä tietysti apulaitteet imupuolelta (IMM, suodatin yms.). Nämä ainakin äkkiseltään tuli mieleen. Suodatinjalka ei ole kovin monella pultilla kiinni ja ihan helposti vielä löysättävissä mitä nyt muistelen.Originally posted by janke View PostOK. Voishan kokeilla ne o-renkaat vaihtaa, kun ei ole kallis ja vaikea kokeilu. Täytyisi kans vaihtaa tuo suodatinjalan tiiviste,kun vuotaa kans jonkinverran. Mitäs kaikkea tuossa rempassa pitää purkaa, että saa jalan pois?
Itse en ole tuota kiristäjää vaihtanut, voisikin seuraavaksi kokeilla sitä
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Näin lämpimillä keleillä kun starttaa kylmällä motilla, niin ei nakuta enää, mutta öljynpainevalo (punainen) jää muutamaksi sekunniksi palamaan? Kuiteskin, kun moottori on lämmin niin valo sammuu samantie startista:think Vitsi, kun ei ehdi edes niitä suodattimen pikku o-renkaita vaihtaa jos vika piilee niissä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Luulen, että jos se valo käynnistyksen jälkeen sekunnin pari palaa ei syytä suuremmin huolestua. Jos aika venyy 10s tai pidemmäksi voi alkaa tutkimaan asiaa.Originally posted by janke View PostNäin lämpimillä keleillä kun starttaa kylmällä motilla, niin ei nakuta enää, mutta öljynpainevalo (punainen) jää muutamaksi sekunniksi palamaan? Kuiteskin, kun moottori on lämmin niin valo sammuu samantie startista:think Vitsi, kun ei ehdi edes niitä suodattimen pikku o-renkaita vaihtaa jos vika piilee niissä?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Juu, valo palaa varmaan 3-4 sekuntia, mutta sitä vain, että onko nakutuksella ja tuolla valolla jotain yhteistä, eli kylmällä ilmalla nakuttaa ja kuumalla ilmalla öljynpainevalo palaa hiukan pidenpään, ilman moottorin nakutusta:think En tiedä sittenOriginally posted by Havis View PostLuulen, että jos se valo käynnistyksen jälkeen sekunnin pari palaa ei syytä suuremmin huolestua. Jos aika venyy 10s tai pidemmäksi voi alkaa tutkimaan asiaa.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Jotenkin kuulostaa siltä, että tuo lämpimänä kilkatus on Castrol Edge 0W-40:llä aavistuksen selkeämpää kuin Mobil 1 0W-40:llä. Öljyä ei kuitenkaan kulu yhtään, vaikka onkin M54B30. Tuo Castrol tosin pitäisi olla speksienkin puolesta jo "ohuempaa" lämpöisenä, kuulemma lähellä 30-öljyä. Huomaa myös joskus kovemmissa kiihdytyksissä, kun nostajat kilistelee selkeämmin kuin ennen. Pitäskö sitä vaan suosiolla siirtyä siihen Teboilin Diamondiin vai?E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Paljonkos olet nyt rullannut noilla Castrolleilla? Kilkattaako sulla vielä, kun starttaat näin lämpimillä keleillä? En tiedä kyllä miten sulla Tb vaikuttaisi asiaan... sitä ei tiedä, kun kokeilemalla:thinkOriginally posted by Bomb5 View PostJotenkin kuulostaa siltä, että tuo lämpimänä kilkatus on Castrol Edge 0W-40:llä aavistuksen selkeämpää kuin Mobil 1 0W-40:llä. Öljyä ei kuitenkaan kulu yhtään, vaikka onkin M54B30. Tuo Castrol tosin pitäisi olla speksienkin puolesta jo "ohuempaa" lämpöisenä, kuulemma lähellä 30-öljyä. Huomaa myös joskus kovemmissa kiihdytyksissä, kun nostajat kilistelee selkeämmin kuin ennen. Pitäskö sitä vaan suosiolla siirtyä siihen Teboilin Diamondiin vai?
Haluisin tuosta tietää jonku käyttökokemuksia:think : https://www.toknet.fi/moottorioljyt/...15790315540/dpBmw 316 E30 -88
Comment
-
Onhan Castrolilla muitakin vaihtoehtoja kun noita 0W öljyjä. Itse esim. olen ajanut monta vuotta Magnatec C3:lla. Ne taitaa olla 5W - 40 C3. En ole havainnut ylimääräisiä kilkatuksia.Originally posted by janke View PostPaljonkos olet nyt rullannut noilla Castrolleilla? Kilkattaako sulla vielä, kun starttaat näin lämpimillä keleillä? En tiedä kyllä miten sulla Tb vaikuttaisi asiaan... sitä ei tiedä, kun kokeilemalla:think
Haluisin tuosta tietää jonku käyttökokemuksia:think : https://www.toknet.fi/moottorioljyt/...15790315540/dp"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Kuinkas paljon Havisksen autossa olikaan mittarissa? Oletko vaihdellut ohjureita tai muuta kamaa kanteen?Originally posted by Havis View PostOnhan Castrolilla muitakin vaihtoehtoja kun noita 0W öljyjä. Itse esim. olen ajanut monta vuotta Magnatec C3:lla. Ne taitaa olla 5W - 40 C3. En ole havainnut ylimääräisiä kilkatuksia.
Pitäiskö se kutinsa, että kun vaihtelee öljymerkkejä tiheään, niin alkaa noita rallatuksia ilmenemään? Mullahan on ollut Mobilia,(kun ostin auton). Castrol edge sporttia 0W, Magnateckiä ja tuota Diamondia. :thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
Castrol edge 0W-40 on ollut koneessa nyt vasta 2 kuukautta. Ehkä se vaan on vähän liian ohutta ja kone on kuitenkin tottunut alunperin 5W-40 öljyihin, etupäässä Shell helix ultraa. Vaikka nuo kuuman pään viskositeetit ovat samaa luokkaa, on tuo 5W-40 öljy kuumanakin vähän jäykempää jo spekseiltäänkin. Castrol Magnatecciä laittaisin muuten, mutta silläkin kuulemma tulee kylmälimaa helposti. Teboil Diamond ilmeisesti tekee sitä vähiten. Ainoa näissä vaan on se, että taitaa olla longlife 04 mukaiset lisäaineistukset sekä Magnatecissä että Diamondissa. M54-koneisiin pitäisi olla longlife 01-mukaiset öljyt, joissa lisäaineistus on paremmin nokkia suojaava, tiedä sitten...
Edit. Shell helix ultra 5W-40 olisi longlife01 öljy, mutta onko se niin kuraa. Ite en oo sillä koskaan ajellu.Last edited by Bomb5; 28-05-2013, 12:51.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Aika tarkkaan 400000 km tällä hetkellä. Ostettaessa 250000, ja itse sitten 150000 km lisää (ja matka jatkuu).Originally posted by janke View PostKuinkas paljon Havisksen autossa olikaan mittarissa?...
Öljynkulutuksen hillitsemiseksi venttiilinvarren tiivisteet uusittu (=kansiremppa) 2011 kesällä. Olen käsittänyt että silloin uusittin edellä mainittujen kumien lisäksi kansipahvi ja kannen tiivistesarja sekä tarkistettu venttiilien istukkapinnat. Vanha kansipahvi oli ollut ehyt ja nokka-akselit oli silmämääräissti katsottuna uuden veroiset.Originally posted by janke View Post...Oletko vaihdellut ohjureita tai muuta kamaa kanteen?...
Kertaalleen olen uusinut myös ne öljynsuodattimen kannen pikkuiset O-tiivisteet, 2 kpl.
Käynnistysnakutusta on kuulunut vain satunnaisesti kovien pakkasten kylmäkäynnistyksissä, jota pidän normaalina.
Vaikea sanoa, tuntuu enemmän myytiltä kuin faktalta. Kunnossa olevan koneen ei luulisi olevan ronkeli öljyn merkille. Kun ostin auton ~8v sitten, alkuun käytin Shell Helix:iä. Kun se kallistui vaihdoin Mobiliin, ja nyt tosiaan olen käyttänyt Magnateciä varmaan viimeiset 4 vuotta. Minulle öljyn valintaan vaikuttaa hinta/laatusuhde, painottaen hintaa, sekä tietty helppo saatavuus. Koska lisäystarvetta esiintyy n. 5000 km välein en katso tarpeelliseksi käyttää markkinoiden kalleimpia Long Life tuotteita. (ennen venttiilinvarrentiivisteiden vaihtoa lisäystarvetta alkoi olla n 2000 km välein)Originally posted by janke View Post...Pitäiskö se kutinsa, että kun vaihtelee öljymerkkejä tiheään, niin alkaa noita rallatuksia ilmenemään? Mullahan on ollut Mobilia,(kun ostin auton). Castrol edge sporttia 0W, Magnateckiä ja tuota Diamondia. :thinkLast edited by Havis; 28-05-2013, 15:06."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Vähän OT: Mutta tänää käytiin perheen kakkosauto katsastamassa, eli Carina E 1,6-92 ajettu 420tkm. Ei mitään huomautuksia ja päästöt kuin uudessa.:think Olen tietenkin siihen soveltanut näitä bemarifoorumin huolto kikkoja joten kaikki täytyykin olla kunnossa
Katsuri kehui: "Jahasss Toyota carina... selvä tapaus" En tiedä oliko hyvässä vain pahassa.Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment