Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39+M52B28 nakutus käynnistäessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #76
    Mites tässä osiossa? Joko nakutukset ovat kaikonneet?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      #77
      N. 30tkm ajanu tolla ja aina on kuumana nakuttanu ja viime syksynä alko kylmä startissakin nakuttaa se pari sek. Ei oo öljyil ollu mitää eroa ja kerran fortetki käytin. Ei auttanu
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #78
        Originally posted by jonsered92 View Post
        N. 30tkm ajanu tolla ja aina on kuumana nakuttanu ja viime syksynä alko kylmä startissakin nakuttaa se pari sek. Ei oo öljyil ollu mitää eroa ja kerran fortetki käytin. Ei auttanu
        Kyl se varmaan niin on, että ne venttiilinvarren tiivisteet pitäisi vaihtaa jotta toi nakutus kaikkoaisi. Minulla tuo nakutus kuuluu aina yön jälkeen startatessa noin 2 sekuntia. Nyt vain sekottaa tuon turbiinin klonksutus käynnistäessä kylmästä, että vaikea sanoa kumpiko nakuttaa enempi.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10081
          • KVLA

          #79
          Originally posted by janke View Post
          Kyl se varmaan niin on, että ne venttiilinvarren tiivisteet pitäisi vaihtaa jotta toi nakutus kaikkoaisi. Minulla tuo nakutus kuuluu aina yön jälkeen startatessa noin 2 sekuntia. Nyt vain sekottaa tuon turbiinin klonksutus käynnistäessä kylmästä, että vaikea sanoa kumpiko nakuttaa enempi.
          Miten venttilinvarren tiivisteiden vaihto vaikuttaa naputukseen?Tai nakutukseen,kuten täällä kirjoitellaan.Siis oikeaa faktaa,ei mitään mutua.
          Last edited by Heguli 31; 13-01-2014, 17:40.

          Comment

          • jonsered92
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 470
            • JKL

            #80
            Originally posted by janke View Post
            Kyl se varmaan niin on, että ne venttiilinvarren tiivisteet pitäisi vaihtaa jotta toi nakutus kaikkoaisi. Minulla tuo nakutus kuuluu aina yön jälkeen startatessa noin 2 sekuntia. Nyt vain sekottaa tuon turbiinin klonksutus käynnistäessä kylmästä, että vaikea sanoa kumpiko nakuttaa enempi.
            Muaki kiinnostas että vaikuttaako noide tiivisteide vaihto pelkästään ja mimmone homma ois?
            Nyt:e60 530xda herkuilla
            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              #81
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Miten venttilinvarren tiivisteiden vaihto vaikuttaa naputukseen?Tai nakutukseen,kuten täällä kirjoitellaan.Siis oikeaa faktaa,ei mitään mutua.
              Nyt en pysty faktaa laittaan pöytään. Ihan noista naputuksista täältä lukeneeni, että kaikki jotka ovat nuo tiivisteet vaihtanut, niin nakutukset ovat kaikonneet:think Eikö tuo remppa välttämättä auta sitten?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10081
                • KVLA

                #82
                Originally posted by janke View Post
                Nyt en pysty faktaa laittaan pöytään. Ihan noista naputuksista täältä lukeneeni, että kaikki jotka ovat nuo tiivisteet vaihtanut, niin nakutukset ovat kaikonneet:think Eikö tuo remppa välttämättä auta sitten?
                Sitä tässä kyselin.Kun pelkkä tiivisteen vaihto ei korjaa esim.naputtavia hydr.venttiilinnostajia.Ei myöskään väljiä ohjureita,eikä mitään muutakaan.Eli jos sinne ei mitään muuta vaihdeta tai korjata,niin kovasti ihmettelen miten pelkät varsien kumien vaihto mitään ääntelyä korjaisi.Mutta jos samalla fiksataan esim. nuo nostimet,niin sitten voisin ymmärtää.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #83
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Sitä tässä kyselin.Kun pelkkä tiivisteen vaihto ei korjaa esim.naputtavia hydr.venttiilinnostajia.Ei myöskään väljiä ohjureita,eikä mitään muutakaan.Eli jos sinne ei mitään muuta vaihdeta tai korjata,niin kovasti ihmettelen miten pelkät varsien kumien vaihto mitään ääntelyä korjaisi.Mutta jos samalla fiksataan esim. nuo nostimet,niin sitten voisin ymmärtää.
                  Ok. Ai niin kun tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=wRnqy-7dT28

                  On vain M50, mutta eroaako toi remppa M52:ta? Mitähän tuollanen remontti kustantaa? 500 vai 1000`jos teettää jossain korjaamossa?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #84
                    Tilasin INA:n nostajasetin ebaysta sigun autoon. Tekee mieli päästä eroon nostajien kalkatuksista. Mitähän muita osia tuohon pitäisi samalla hommata, ilmeisesti ainakin jotain pultteja menee uusiksi ja venakopan ja vanoksen tiivisteet? Pitäisi vielä löytää joku luotettava paikka, mikä tuon osaisi tehdä hyvin ja että voi viedä omat osat mukana, saa antaa ehdotuksia.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      #85
                      Originally posted by Bomb5 View Post
                      Pitäisi vielä löytää joku luotettava paikka, mikä tuon osaisi tehdä hyvin ja että voi viedä omat osat mukana, saa antaa ehdotuksia.
                      Jos keski-suomessa liikut niin Tunturi Saarijärven kalmarissa. Ei ehkä halvin, mutta varmasti luotettava.
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #86
                        Originally posted by Attekun View Post
                        Jos keski-suomessa liikut niin Tunturi Saarijärven kalmarissa. Ei ehkä halvin, mutta varmasti luotettava.
                        Kiitos vinkistä. Itseasiassa siitä tulee ajeltua välillä ohi. Pitänee kysellä tässä jossain vaiheessa.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • L7R
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 30

                          #87
                          Netistä löytyi maininta että LL-01 öljyä EI voi korvata Longlife 04 öljyllä, mikäli polttoaine sisältää etanolia. Eli Suomessa ei voisi käyttää LL04:ää, ainakaan mikäli ajaa E10 bensalla. Oma 250tkm ajettu 28m52tu alkoi nakuttamaan sen 2 sekuntia käynnistyksestä, kun käytin Longlife 04 öljyä, jota KL-varaosasta suosittelivat (castrol magnatec 5W40 C3).

                          Itsellä auto nakuttaa muutaman sekunnin täysin arpomalla. Ei vaikuta onko kylmä tai lämmin ilma, ei edes onko auto seisonut yön yli vai viikon. Koskaan ei nakuta jos ajettu alle 8 tuntia sitten.
                          Last edited by L7R; 21-06-2017, 13:20.

                          Comment

                          • L7R
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 30

                            #88
                            Kerään tähän muutaman suurimman valmistajan LL-01 öljyt. Näitä ei ole montaa.

                            Mobililta kaksi öljyä:
                            Mobil 1 New Life 0W-40
                            Mobil Super 3000 5W-40

                            Castrolilta yksi öljy:
                            Castrol Edge titanium 0W-40 A3/B4

                            Teboililta yksi öljy:
                            Teboil Diamond 5W-30 (ilman mitään lisäkirjainta tai sanaa perässä. Ei myydä juuri missään)

                            Shelliltä yksi öljy:
                            Shell Helix Ultra 5W-40

                            Nesteeltä yksi öljy:
                            Neste City Pro 0W-40

                            Red Linelta käy useampi:
                            5W30
                            5W40
                            0W40


                            En ymmärrä miksi esim. KL-varaosa myy castrolin 5w-40 C3 öljyä, vaikka siinä ei ole LL-01 hyväksyntää. Tällä öljyllä alkoi nakuttamaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Halpaa kyllä.
                            Last edited by L7R; 29-06-2017, 11:21. Reason: Lisäys

                            Comment

                            • L7R
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2006
                              • 30

                              #89
                              Wanha topikki ja tuo ylläoleva voisi olla hyödyllisempi jossain öljykeskustelussa. :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎