Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d hehku poikki ja suuttimet jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtbo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 268
    • Suonenjoki

    E39 530d hehku poikki ja suuttimet jumissa

    No niin nyt ollaan sitten korvia myöten kusessa...
    Aloitin tänään hehkujen ja releen vaihdon ja kaikki menikin hyvin siihen asti kunnes kolmos sylinterin hehku napsahti poikki.
    Eikä katkennut kierteestä vaan se kärki osa hehkusta on nyt sit kannessa kiinni, kokeilin kaikki mahdolliset keinot että saisin tuon irti mutta ei.

    Joten ei auta muuta kuin irroittaa kansi ja riehua tuon hehkun jämä sitten sieltä irti, mutta mutta mitenkäs irroitat kannen kun ei saa suuttimia irti konehan oli tietysti jo jäähtynyt kun ilmeni et kanne irroitus on edessä??

    Ja jos nuo suuttimet saisikin irti niin paljonkohan tuohon joutuu upottamaan rahaa, tiivisteet ainakin mut tarviiko muuta kannenpultit? vai voiko käyttää samat uudestaan ja entäpä noita erikois työkaluja??

    Jos jollain olisi heittää pelivinkkejä pikaisesti niin olisin kiitollinen, kun en omista minkäänlaista korjaamo opustakaan josta voisi tutkailla.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by bmwtbo View Post
    No niin nyt ollaan sitten korvia myöten kusessa...
    Aloitin tänään hehkujen ja releen vaihdon ja kaikki menikin hyvin siihen asti kunnes kolmos sylinterin hehku napsahti poikki.
    Eikä katkennut kierteestä vaan se kärki osa hehkusta on nyt sit kannessa kiinni, kokeilin kaikki mahdolliset keinot että saisin tuon irti mutta ei.

    Joten ei auta muuta kuin irroittaa kansi ja riehua tuon hehkun jämä sitten sieltä irti, mutta mutta mitenkäs irroitat kannen kun ei saa suuttimia irti konehan oli tietysti jo jäähtynyt kun ilmeni et kanne irroitus on edessä??

    Ja jos nuo suuttimet saisikin irti niin paljonkohan tuohon joutuu upottamaan rahaa, tiivisteet ainakin mut tarviiko muuta kannenpultit? vai voiko käyttää samat uudestaan ja entäpä noita erikois työkaluja??

    Jos jollain olisi heittää pelivinkkejä pikaisesti niin olisin kiitollinen, kun en omista minkäänlaista korjaamo opustakaan josta voisi tutkailla.
    apuja? -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/50
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Muumipeikko
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 25
      • Muumimaailma

      #3
      Milläs konsteilla olet yrittänyt hehkua irti. Tehnyt kierteet hehkun tynkään ja laittanut pultin ja kokeillut vetää irti? Suuttimethan näissä voi olla sitten OIKEASTI jumissa.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #4
        Katkenneita hehkuja varten on joillakin korjaamoilla erikoistyökaluja käytössä. Ilmeisesti CDI mursuissa näitä katkeilee paljonkin.

        Suuttimet irtoaa kätevästi siten, että löyhdytät ne kiinnityspultit ja pistät auton käyntiin. Sylintereiden puristus irrottaa suuttimet hetken päästä itsestään, alkaa kuulua lätkytys koneesta kun suutin on löystynyt-> auto sammuksiin ja ei tarte kuin nostaa suutin pois kolostaan. Tuollain tuli omaan 320d vaihdettua suutin.

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          #5
          Yksi esimerkki miten suutin lähtee...
          e61 535d

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by Antsah View Post
            Katkenneita hehkuja varten on joillakin korjaamoilla erikoistyökaluja käytössä. Ilmeisesti CDI mursuissa näitä katkeilee paljonkin.

            Suuttimet irtoaa kätevästi siten, että löyhdytät ne kiinnityspultit ja pistät auton käyntiin. Sylintereiden puristus irrottaa suuttimet hetken päästä itsestään, alkaa kuulua lätkytys koneesta kun suutin on löystynyt-> auto sammuksiin ja ei tarte kuin nostaa suutin pois kolostaan. Tuollain tuli omaan 320d vaihdettua suutin.
            Ja jos ei mersupajalta löydy niin volkkaripajalta ainakin löytyy jos on meinaa v6 tdi:hin vaihdettu hehkut --> järjestestään poikki!!!
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • bmwtbo
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 268
              • Suonenjoki

              #7
              Eipä tuohon kärkiosaan paljon kierteitä tehdä kun on 5mm. paksu ja aikas syvällä siellä reiässä.
              Enkä kyllä rupea itse tuota kantta irrottelemaan ja purkamaan näytti ohjeiden mukaan sen verran mielenkiintoiselta.
              Täytyy odotella jos jostain sais tukullisen rahaa niin veis sit merkkiliikkeeseen purettavaksi, tuli halpa hehkujen vaihto.

              Kiitos vastauksista ja neuvoista.

              Comment

              • peeämvee
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 283
                • Taivalkoski

                #8
                Originally posted by bmwtbo View Post
                Eipä tuohon kärkiosaan paljon kierteitä tehdä kun on 5mm. paksu ja aikas syvällä siellä reiässä.
                Enkä kyllä rupea itse tuota kantta irrottelemaan ja purkamaan näytti ohjeiden mukaan sen verran mielenkiintoiselta.
                Täytyy odotella jos jostain sais tukullisen rahaa niin veis sit merkkiliikkeeseen purettavaksi, tuli halpa hehkujen vaihto.

                Kiitos vastauksista ja neuvoista.
                No tulisko se hehkun jämä pois jos käyntiin laittaapi, vai oliko tämä käyntikuntonen enää.

                Comment

                • diffas
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 215
                  • Lahti

                  #9
                  Jos pytty pitää painetta, niin luulis kyllä hehkunkin lähtevän paikoiltaan?
                  En tunne konetyyppiä, mut eikös yleensä suuttimet irtoa kannen mukana, eikä erikseen tarvi irroittaa.
                  Kingdiesel Racing

                  Comment

                  • bmwtbo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 268
                    • Suonenjoki

                    #10
                    Joo se hehkun tynkä on siellä paikoillaan (toistaiseksi), ja autolla ajeltu jo pari päivää eikä ole vielä ainakaan poksahtunut ulos, eikä onneksi imassu sisäänpäinkään... voi olla et jos kärki on sulanut tosta hehkusta kovin pahasti niin ei mahdu ulospäin tulemaankaan.:think

                    Kysyin Kuopion Hartikaiselta rempalle hintaa niin 1500€ alustava arvio, halpaa on vaihella hehkuja näihin vehkeisiin...

                    Näillä eväillä mennään metri kerrallaan ja on sit viimenen diisseli vehe meidän tontilla jos tästä vielä ilman moottori rikkoa selvitään, onneks on vielä Lapparia puol pulloa jäljellä...

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Suutin kyllä irtoaa kun lyödään tarpeeksi kovat välineet....

                      Tuohon tulpan katkeamiseen:
                      auttaisiko tämä yhtään?

                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Kyllä tommonen 530d lähtee käyntiin viidellä toimivalla hehkulla.....
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • Muumipeikko
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 25
                          • Muumimaailma

                          #13
                          Mitenkähän paljon tavaraa menisi sylinteriin jos hehkun poraisi pois. Paineilmaahan voisi puhaltaa suuttimen reiästä, mutta jos suutin on jumissa niin jättää imuvenat raolleen ja puhaltaa imuaukosta.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Kyllä tommonen 530d lähtee käyntiin viidellä toimivalla hehkulla.....
                            Kolmella lähtee vielä -20c lämpötilassa... -22cc ei lupaakkaan ilman lohkista webastoa kolmella toimivalla hehkulla, vaikka jaksaa pyörittää ihan hyvin.
                            Olli.

                            Comment

                            • youngway
                              Newbiemmer
                              • Sep 2009
                              • 16
                              • Oulu

                              #15
                              Viime talvena lähti X5 (E53) vm2002 käyntiin ilman yhtään toimivaa hehkua...
                              Tosin jo -5C sai ainakin kolmesti yrittää hehkuttaa.

                              Kesällä vaihdettiin kaikki ja tulpattiin EGR niin johan toimi tähän asti..
                              Nyt on kaikki suihkut remontin alla. Jännityksellä ootellaan että millainen lasku tulee suihkuista.. Ku onko niiden hintahaitari 350-700e nimittäin kappale?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎