Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ulkolämpötila-anturi ongelmia ja jarrujen kulumisantureista apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    E39 Ulkolämpötila-anturi ongelmia ja jarrujen kulumisantureista apua

    Mistä voisi vikaa etsiä kun oli autosta anturin toinen johto poikki ja toinen melkein ja anturi kadonnut teille tietämättömille.

    Ostin uuden anturin ja yritin kiinni apicoilla liittämistä, mutta ei luonnistunut kun ei pysynyt kiinni joten etsin alkuperäisen liittimen johtoineen, ja pistin nippuun mutta mittari näyttää +50 astetta, siis alkuperäisellä liittimellä ja uudella anturilla (KL-varaosista), jos otan anturin irti niin näyttää -40, joten onnistuinko rikkomaan anturin jotenkin vai missä voisi vika piillä? Miten voisi edes saada rikki anturia?

    EDIT: Sitten mistä jarrupalojen kulutuksenvaroitin piuhat kulkee edessä, eikös yksi anturi ole Vas. etunurkka ja toinen Oik. takanurkka?

    Takaa pistin piuhat yhteen, valo ei sammunut, mutta edestä en koko anturia löytänyt, joten varmaan revitty helvettiin, mistä piuha kulkee pois pyöräkotelosta ja mihin menee?
    Last edited by Jax_KiBez; 18-08-2011, 16:22.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    kerran käytin sitä anturia yhestä E39:stä irti ja se näyttö meni "sekaisin" puoleksi päiväksi. Eli kesti varmaan 10h että näyttämä hiljalleen palautui oikeaksi. Ihme laitteita
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #3
      Originally posted by Jax_KiBez View Post
      Mistä voisi vikaa etsiä kun oli autosta anturin toinen johto poikki ja toinen melkein ja anturi kadonnut teille tietämättömille.

      Ostin uuden anturin ja yritin kiinni apicoilla liittämistä, mutta ei luonnistunut kun ei pysynyt kiinni joten etsin alkuperäisen liittimen johtoineen, ja pistin nippuun mutta mittari näyttää +50 astetta, siis alkuperäisellä liittimellä ja uudella anturilla (KL-varaosista), jos otan anturin irti niin näyttää -40, joten onnistuinko rikkomaan anturin jotenkin vai missä voisi vika piillä? Miten voisi edes saada rikki anturia?
      Tiedä sitten mistä, mutta oikosulussa se on +50c näyttämä kertoo siitä.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #4
        Sen minä tiesinkin että +50 on oikosulku ja -40 on avoin piiri, mutta ihmetyttääkin että miksi tekee näin, kun ei tossa anturissa varmaan hirmuisesti "liikkuvia" osia ole.

        Muuttako anturi läpikulkevaa volttimäärää vai millä tavalla se lämmön vaihtelut ilmaisee?
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Jax_KiBez View Post
          Sen minä tiesinkin että +50 on oikosulku ja -40 on avoin piiri, mutta ihmetyttääkin että miksi tekee näin, kun ei tossa anturissa varmaan hirmuisesti "liikkuvia" osia ole.

          Muuttako anturi läpikulkevaa volttimäärää vai millä tavalla se lämmön vaihtelut ilmaisee?
          Se anturi on lämpötilan mukaan muuttuva vastus ja se taitaa sillä muutella läpikulkevaa virtamäärää.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            #6
            Kysymys kuuluukin, että voiko anturi mennä sisäisesti oikosulkuun? Että vastus putoaisi täysin pois pelistä.

            Kun +50 on päällä kun anturi on kiinni -40 kun irti, joten vian on pakko olla anturipäässä, koska muuten oikosulku ei lähtisi pois anturin irroituksessa? Vittu täytyykö nyt taas käyttää rahaa uuteen anturiin, prkl.

            Mittasin muuten autolta anturille tulevan virran, n. 3,5v muistaakseni oli, onko tietoa onko normaali vai liikaa/liian vähän?
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Lapa735ia
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 303
              • Martinniemi

              #7
              100% varmuudella en muista, mutta omasta taisin mitata joskus 5 volttia.
              E39 525 TDSA touring
              Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2061
                • Pirkanmaa

                #8
                Eli mulla vois ehkä olla ongelma piuhasarjassa, jos johto johtaa huonosti. Kellää kertoa mitä reittiä anturin piuhat menee, ja mihin ne menee?

                Sitten heitänpä tämän topicin jatkoksi eli mistä jarrupalojen kulutuksenvaroitin piuhat kulkee edessä, eikös yksi anturi ole Vas. etunurkka ja toinen Oik. takanurkka?

                Takaa pistin piuhat yhteen, valo ei sammunut, mutta edestä en koko anturia löytänyt, joten varmaan revitty helvettiin, mistä piuha kulkee pois pyöräkotelosta ja mihin menee?
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Piuhan pitäisi muistaakseni kulkea samasta läpiviennistä ABS-anturin johdon kanssa. Jarrupalojen ja ulkolämpötilan antureiden johdot menevät suoraan mittaristolle.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Eli kumpaisenkaan anturin piuhat tuskin käyvät kurkkaamassa konepellin alla? Prkl, että menee taas hankalaks, täytyy nyt koittaa tota lämpöanturia, jos toisesta e39:stä sais lainattua ja koitettua, että näyttääkö silläkin +50
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎