memebuy23buy

e39 540i TU ilmaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e39 540i TU ilmaaminen

    Elikkä auto on -99 540i TU koneella ja sunnuntaina pitäisi huollon yhteydessä vaihtaa jäähdytinnesteet ja saada ilmaus onnistumaan koska seuraavana aamuna pitää olla 100km päässä tuulilasin vaihdossa...

    Onko tuollaisen koneen ilmaamisessa mitään ihmeellistä eli tarviiko vastaavaa kikkailua mitä M52 ei TU koneisen e39:n kanssa?
    Entä miten saan järjestelmän mahdollisimman tyhjäksi kun siellä on nyt kellertävät nesteet ja uudet on vihreät :think
    Ovatko nesteet sekoituskelpoisia, jos niin silloinhan järjestelmää ei tarvi aivan tyhjäksi saadakkaan...

    Ps. Haulla löysin paljon ilmaamiseen liittyvää mutta en juuri kyseisen mallin ilmaus ohjeita...
    Last edited by Jube; 26-08-2011, 14:47.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2435
    • Salo, Finland

    #2
    Originally posted by Jube View Post
    Elikkä auto on -99 540i TU koneella ja sunnuntaina pitäisi huollon yhteydessä vaihtaa jäähdytinnesteet ja saada ilmaus onnistumaan koska seuraavana aamuna pitää olla 100km päässä tuulilasin vaihdossa...

    Onko tuollaisen koneen ilmaamisessa mitään ihmeellistä eli tarviiko vastaavaa kikkailua mitä M52 ei TU koneisen e39:n kanssa?
    Entä miten saan järjestelmän mahdollisimman tyhjäksi kun siellä on nyt kellertävät nesteet ja uudet on vihreät :think
    Ovatko nesteet sekoituskelpoisia, jos niin silloinhan järjestelmää ei tarvi aivan tyhjäksi saadakkaan...

    Ps. Haulla löysin paljon ilmaamiseen liittyvää mutta en juuri kyseisen mallin ilmaus ohjeita...
    Tässä jotain pientä, toivottavasti on apuja:
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Eli paisarin korkki auki, virrat päälle, lämmöt täysille, puhallin ykköselle, nesteet hitaasti sisään ja kun ilmakuplia ei enään tule niin kannet kiinni ja menoksi?
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Eli paisarin korkki auki, virrat päälle, lämmöt täysille, puhallin ykköselle, nesteet hitaasti sisään ja kun ilmakuplia ei enään tule niin kannet kiinni ja menoksi?
        JOS kiertovesipumppu toimii
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Senhän näkee ja kuulee toimiiko vai ei...
          Jos ei niin mitenkä sitten, korkki auki ja kone käyntiin?
          Lähinnä sitä nyt haen että onko tuo yhtä työläs ilmata kuin M50/52 eli tarviiko varata limukkapullopatentteja, lankkuja, tunkkeja ja reilusti aikaa? :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4048
            • Turku

            #6
            Ei tarvi.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Alipainevehkeillä teen kun on käytettävissä, jos ei ole niin nostaa auton sellaseen kulmaan nokka ylös että itseäkin hirvittää ja vähän lypsää letkuja. On toiminu joka vehkeessä tähän mennessä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #8
                Ok, jos oikein olen ymmärtänyt niin voin elää siinä ajatuksessa että M62:n ilmaamiseksi keulaa ei tarvitse nostaa katonrajaan ja kikkailla limukkapullo patenttien kanssa :think
                Last edited by Jube; 27-08-2011, 11:46.
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Jube View Post
                  Ok, jos oikein olen ymmärtänyt niin voin elän siinä ajatuksessa että M62:n ilmaamiseksi keulaa ei tarvitse nostaa katonrajaan ja kikkailla limukkapullo patenttien kanssa :think
                  Juuri näin.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by Jube View Post
                    Senhän näkee ja kuulee toimiiko vai ei...
                    Jos ei niin mitenkä sitten, korkki auki ja kone käyntiin?
                    Lähinnä sitä nyt haen että onko tuo yhtä työläs ilmata kuin M50/52 eli tarviiko varata limukkapullopatentteja, lankkuja, tunkkeja ja reilusti aikaa? :think
                    oma kokemus on M60 koneesta e38:ssa ja se oli todella vittumainen ilmattava verrattuna M52 E39:ssä.. olisko mennyt puoltoista tuntia letkuja puristellen kun kutoskoneet on menny puoleen tuntiin.. ovat toki voineet tehdä M62:sta helpomman mutta epäilen kyllä että ilman limupullopatenttia ei onnistu
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      #11
                      Kaikki m62:set on ilmaantunut kerrasta, vaikka tyhjä järjestelmä oliskin. Jos siis kiertovesipumppu toimii, virtaa päälle ja ruuvia auki, ja välillä täyttelee säiliötä. Jos ei toimi, auto käymään ja sama homma.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Tommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 289
                        • Kajaani

                        #12
                        mitenkä se sähkönen termostaatti vaikeuttaa ilmaamista:think ois itekki mukava tietää.
                        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                        Comment

                        • Keke71
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 340
                          • Kiiminki

                          #13
                          Mitä ihmettä, tuohon omaan koslaan tullu vaihdettua erinäisistä syistä nuita nesteitä moneen otteeseen. Eikä koskaan oo ollu mitään ongelmaa ilmaamisen suhteen, nesteet sisään auto käymään ja lisää nestettä, toki lämmönsäädöt auton sisällä täysille. Sitte kun sisälle tulee lämmintä/kuumaa ilmaa ja nesteet alkaa tuleen paisuntasäiliöstä ulos korkki kiinni, siinä se. Aina on onnistunu, eikä mitään ongelmaa oo ollu.
                          E39 540iA Touring

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Ei näissä ole ongelmia ilmauksen suhteen, varsinkaan jos kiertovesipumppu on hengissä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Sami_R
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 276
                              • Kurikka

                              #15
                              Nesteiden kanssa on tullut läträttyä useampaan otteeseen tuon M62:n kanssa. Eikä ole ollut ongelmia ilmaamisen kanssa. On onnistunut ilman alipainevehkeilyjä.
                              BMW F11 520d -11
                              MINI Cooper D -11
                              BMW E90 318i -11
                              BMW E90 318i -06

                              Ex:
                              BMW E46 316i -04
                              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                              E46 325iA -03
                              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                              Comment

                              Working...
                              X