Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n ulkolämpömittarin huijaaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #16
    Eipäs, juupas...

    No, näin seisoo teksti WDS:ssä:
    "The undervoltage threshold depends on the outside temperature and is compared with the terminal 30 voltage applied at the operating unit. If this voltage at the operating unit drops below the calculated value, operation of the independent heater is ended."

    Tuon mukaan se ulkolämpö nyt vaan vaikuttaa jänniterajaan.

    Täällä pohdittu syvällisesti asiaa:

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      #17
      Minä olen Risto113:n kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa ja kunnon väittelyhän tästä saadaan aikaan...

      Kysytään nyt että kuka osaisi sanoa että minkälainen vastus minun pitäisi sinne piuhan väliin laittaa että se huijaa ulkolämpötilaa 15 astetta lämpimämmäksi, niin minä voin olla koekaniinina tässä asiassa ja informoin sitten talvenaikaan miten minun kohdalla asiassa kävi.:think
      Last edited by OneAndOnly; 27-09-2011, 17:35. Reason: typo
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #18
        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Minä olen Risto113:n kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa ja kunnon väittelyhän tästä saadaan aikaan...

        Kysytään nyt että kuka osaisi sanoa että minkälainen vastus minun pitäisi sinne piuhan väliin laittaa että se huijaa ulkolämpötilaa 15 astetta lämpimämmäksi, niin minä voin olla koekaniinina tässä asiassa ja informoin sitten talvenaikaan miten minun kohdalla asiassa kävi.:think
        Nythän sen voi mitata anturista kun alkaa järkiään olemaan alle 16 astetta,mutta oliko näin,että auton omalta ajastimelta ajastettuna vaatii sen lämpötilatiedon >16c:think ainakin kaukosäädin ohittaa sen,jos näin niin sittenhän riittää pelkkä katkaisija joka yhdistää anturin johdot. Kannattaisihan vastuskin laittaa katkaisijan taka,niin ei mittari valehtele kokoaika.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #19
          Originally posted by exautisti View Post
          Nythän sen voi mitata anturista kun alkaa järkiään olemaan alle 16 astetta,mutta oliko näin,että auton omalta ajastimelta ajastettuna vaatii sen lämpötilatiedon >16c:think ainakin kaukosäädin ohittaa sen,jos näin niin sittenhän riittää pelkkä katkaisija joka yhdistää anturin johdot. Kannattaisihan vastuskin laittaa katkaisijan taka,niin ei mittari valehtele kokoaika.
          Vastuksen laittaisin releellä tai katkaisijalla että ajonaikana näyttää kuitenkin oikein. Mutta minkälainen vastus...
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Originally posted by OneAndOnly View Post
            Vastuksen laittaisin releellä tai katkaisijalla että ajonaikana näyttää kuitenkin oikein. Mutta minkälainen vastus...
            helpoimmalla pääsisit vaihtamalla akun

            mutta sopivan vastusarvon saat selville mittaamalla anturin resistanssin parissa eri lämpötilassa ja sen jälkeen käytetään peruskoulun matematiikantuntien oppeja
            vielä helpompi: jäähdytä anturi tavoitelämpötilaan, vaikkapa aikaisemminmainittuun -15 asteeseen ja mittaa resistanssi.
            Last edited by peto2; 27-09-2011, 19:18.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #21
              Jos tuota nyt haluaa huijata tuolla tavalla, niin varmaan helpointa on nakkaa sinne anturin rinnalle pieni säätövastus katkaisijalla ja säätää säätövastuksesta sitten sopiva lukema mittarille . Ite oon joskus muistaakseni testaillut e39:n mittarin ulkolämpötilanäyttöä 2 kilo-ohmin säätövastuksella.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                helpoimmalla pääsisit vaihtamalla akun

                Mulla on jo varastossa yksi uusi akku ja autossa toinen paikallaan viime talven jäljiltä niin en nyt tulevana talvena akkuihin investoi vaan pitää jokin muu ratkaisu keksiä ongelmaan.

                Säätövastuksella vois olla aika kätevä kokeilla sitä milloin mittari näyttäisi haluttua lämpötilaa.
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • Aaltospoika
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 37
                  • Tampere

                  #23
                  Lainaan aihetta, ajotietokone näyttää ulkolämmöksi -36.5'C näin kesällä. Mihin kaikkeen tuota tietoa käytetään ja missä tuo anturi on fyysisesti? 540iA eli V8 koneinen hyvillä varusteilla.

                  Onko muuten bemareihin samanlaisia sivustoja kuin VAGin autoihin, jossa on joka malli rajaytyskuvineen ja OEM-osanumeroineen?
                  Jarrut ne vauhdin tappaa...

                  VW Golf 1.4 TSI 2011
                  BMW 540 1997 touring
                  Audi A3 SB 2013

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by Aaltospoika View Post
                    Lainaan aihetta, ajotietokone näyttää ulkolämmöksi -36.5'C näin kesällä. Mihin kaikkeen tuota tietoa käytetään ja missä tuo anturi on fyysisesti? 540iA eli V8 koneinen hyvillä varusteilla.

                    Onko muuten bemareihin samanlaisia sivustoja kuin VAGin autoihin, jossa on joka malli rajaytyskuvineen ja OEM-osanumeroineen?
                    Olikohan se anturi siellä moottorin pohjamuovissa muistaakseni (etupäässä). Ainakin tollaset sivut löytyy. Niistä vaan selailemaan:



                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎